SK

Historicky okamih! Tesla začala dodávať Model 3!

Včerajšok bol historickým dňom pre spoločnosť Tesla, ktorá dodala prvých 30 kusov Modelu 3. Podľa dostupných informácií prvými šťastlivcami sú interní zamestnanci Tesly. Hovorí sa, že dokonca jedno z nich bolo vyrobené aj pre samotného Elona Muska.

Tento model bol predstavený minulý rok v marci na konferencií Tesla samotným Elonom Muskom. Prívlastky tohto Modelu 3 sú "najdostupnejšia Tesla všetkých čias" alebo "veľký krok posunu aút k počítačovým systémom riadeným softvérom".

Tesla zverejnila aj podobu interiéru, ktorú môžete vidieť nižšie na obrázku. Čo sa týka dostupných konfigurácií a ceny, tieto informácie boli tiež uverejnené. Model 3 bude dostupný v dvoch základných konfiguráciach. Jednotlivé parametre a špecifické informácie boli zatiaľ zverejnené iba pre americký trh.

Cena za základnú konfiguráciu bola stanovená na 35 tisíc dolárov. Dojazd tejto verzie podľa americkej metodiky EPA je 220 míľ čo je približne 354 km. Maximálna rýchlosť je 130 m/h = 209 km/h a zrýchlenie z 0-100 km/h respektíve z 0-60 m/h je 5.6 sek.

Druhá konnfigurácia s cenou 44 tisíc dolárov bude dodávaná s väčšou batériou s dojazdom 310 míľ, čo je v prepočte cca 500km, max. rýchlosť cca 225 km/h a zrýchlenie 5.1 sekúnd.

Inteligentné funkcie automobilu ako autonómna jazda v pruhu a prechádzanie do iného pruhu budú k dispozícií za príplatok 5 tisíc dolárov. Na výber je aj iná farba ako čierna za cenu tisíc dolárov.

V interieri dominuje 15" palcový displej, ktorý je jediným informačným prvkom na palubnej doske. Podľa Elona Muska je dôvodom čoraz dokonalejšia autonómna jazda.

K Modelu 3 sa nedodáva kľúč ani diaľkový ovládač. Auto sa bude otvárať prostredníctvom mobilnej aplikácie v smartfóne. Ako zálohové otváranie bude slúžiť NFC karta, ktorú dostanú majitelia v rámci štandardnej výbavy. Po priložení karty bude možné otvoriť auto ale aj naštartovať ho.

Najväčším "problémom" Modelu 3 bude zrejme jeho dopyt. Podľa aktuálných informácií Tesla vyrobila minulý rok 80 tisíc automobilov a na Model 3 má v súčasnosti viac ako 500 tisíc rezervácií. Plán spoločnosti je sa dostať postupne s výrobou na 20 tisíc kusov za mesiac.

V Európe si budú musieť potencionálni zákaznici počkať do druhej polovice budúceho roka.

Zdroj: CNN

Komentáre (15)
Chuck
Hmm, na palubovke si veľmi nedali záležať, predsa aspoň digitálny rýchlomer tam mohli dať
Karolkm
To auto je planovane pre autonomnu jazdu, ta obrazovka v strede ma byt urcena casom len ako webovy prehliadac alebo na pozeranie filmov a pod.
Koxo
Pri klasickom hneď vidíš, či zrýchľuješ, preto aj niektoré digitálne meracie prístroje sú vybavené histogramovou stupnicou. Zvyčajne je však možné voliť medzi digitálnou a analógovou stupnicou.
Koxo
Pri klasickom hneď vidíš, či zrýchľuješ, preto aj niektoré digitálne meracie prístroje sú vybavené histogramovou stupnicou. Zvyčajne je však možné voliť medzi digitálnou a analógovou stupnicou.
elza
čistý sklenník.
jebnuty jano
Keby vsetky automobilky zastavili v tomto okamihu vyrobu auto zo spalovacim motorom a zacali by vyrbat len elektricke auta, mozeme zachranit svet?
1
A odkial sa bere ta elektrika do aut ? rastie snat na zelenych lukach, alebo ju vyrabaju tepelne a jadrove elektrarne ?
Tao
zivotnost baterii nie je nekonecna, recyklovat sa vsetko neda a aj keby sa dalo tak sa nebude. Ten odpad niekam pojde, teraz sa to strati ale v meritku uplnej zameny spalovacieho motora za elektricky sa ludia casom z toho sna zobudia. Este aj Norsko (co sa chvasce ake je zelene Tesla je tam na kazdom kroku a vsetko maju dotovane) zije z tazby a predaja ropy.
Dunco2
Pri vyrobe tychto aut vznikne tolko skodlivin, kolko ti nevyprodukuje auto so spalovacim motorom za cely tvoj zivot. V konecnom dosledku na efekt a pre koncoveho zakaznika to vyzera pekne, ze hura jazdim "na zeleno", ale vyroba tych aut zatazi zivotne prostredie ovela viac ako vyroba sucasnych aut. Skodliviny nezmiznu, naopak pribudnu s rastucou vyrobou a len sa presunu "mimo dohlad" verejnosti.
dedek
no to je svata pravda..., ale francia a UK, zakazu diesel., lebo svetovi vyrobcovia manipulovali software, takz etesle to len dopomoze....
Daniel99436
A prečo pri továrňach Tesly nevidím žiadne komíny, ani žiadne skládky? To zamestnanci Tesly potajomky vynášajú odpad z výroby vo svojich vreckách? Máte dosť nepodložené a nepresné informácie.
Dunco2
Kolko tovarni Tesly mas za oknom? Ja tiez robim vo firme, kde sa spracuva zelezo (piluje, graviruje, chemicky odhrdzuje a vselico ine) a tiez by si tu nenasiel kominy ani skladky. Vsetko mame vnutri a ked treba vyniest odpady, tak pride kamion do haly, nalozi a odveze... Moje informacie pochadzaju prevazne z prednasok vysokoskolskych profesorov, ktori sa takymito vecami zaoberaju, vedia ako to funguje, co su marketingove kecy a co realne fakty. Odkial pochadzaju Vase informacie? Z obrazkov Google Earth? Z pohladu z okna? Ci z toho co ma Tesla vycapene na web stranke? Uvediem aj iny priklad.....krasne zname veterne elektrarne v Rakusku hned za Bratislavou....su krasne "zelene", aj uz malokto vam povie, ze ked zrovna nefuci alebo nie dostatocne tak na prevadzku tych "eko" vrtul sa pouziva mazut (ci ako sa ten sajrajt vola), co je asi to najvacsie svinstvo z ropy, ake existuje....povedane polopate.....nad zemou pre oko "zelene", pod zemou znecistenie ako svina lebo to uz oko nevidi.
peto166
a stihaju to vobec vyrabat??? bo na alze idu tie auta na dracku... :D
passco
Kde ma fukáre? Či autonomne otvorí okno?
Daniel99436
https://www.youtube.com/watch?v=SAcCkrhkyKY vpredu je len jediný "fukár" je to vlastne štrbina pozdĺž celej palubnej dosky.... smer prúdenia vzduchu, sila a teplota sa nastavujú na displeji ... vzadu sú 2 klasické "fukáre"
Add new comment
TOPlist