AMD údajne vypne v ovládačoch nové “primitívne” shadery, sú zbytočné a možno nefungujú.
Zdá sa, že implentácia nových primitívnych shaderov nie je dobrá a môžu mať negatívny vplyv na výkon. Ich využitie je v praxi nulové. AMD má údajne vypnúť primitívne shadery na úrovni ovládača, budú sa dať ale určitými inštrukciami vyvolať.
Malo pritom ísť o revolučnú novinku po vytvorení a príchode unifikovaných shaderov spolu s DX10. Tie nahradili predtým existujúce Vertex a Pixel shadery. Možno si pamätáte, ako sa pred 10 rokmi výrobcovia predháňali, kto má viac shaderov, tie prakticky okrem rasterizačných jednotiek určovali výkon. Neskôr sa k nim pridali geometrické shadery, tesalačné shadery a iné.
Tieto (primitívne) shadery podporuje architektúra Vega ale údajne nikdy neboli aktivované. Shadery tak teoreticky pôjde využiť, avšak už nie na hardvérovej úrovni. Dôvod ukončenia podpory nie je jasný.
Zdroj: guru3D
pako kopa
Ján Kisty