Čo ľudí najviac zaujíma o práve vrcholiacich Majstrovstvách sveta vo futbale?
Zistiť to a čo najprehľadnejšie a verejnosti najpríťažlivejšie ukázať je cieľom projektu How the World is Searching for the World Cup. Číslo 100 na vizualizáciách znamená vrhol popularity vo vyhľadávaní daného slova, 50 polovicu a 0 žiaden záujem.
Ako ukazuje nasledujúca vizualizácia, celosvetovo približne dva krát viac ľudia vyhľadávajú informácie o Chorvátskom tíme, než o jeho súperoch z Francúzska.
A platí to celosvetovo. Nasledujúca vizualizácia ukazuje najvyhľadavánejší tím v jednotlivých krajinách. Svet je pokrytý Chorvátskými vlajkami.
A posledná vizualizácia ukazuje najvyhľadavánejších hráčov.
Projekt je spoluprácou medzi Google News Initiative, spoločnosťou Polygraph, Albertom Cairom a Camilom Morenom Kuratomim. V rámci projektu sa identifikujú a sledujú trendy na Majstrovstvách sveta vo futbale. Jeho vznik a pozadie osvetľuje tento článok z webu University of Miami. Pred tromi rokmi Google News Initiative oslovila Alberta Caira aby kordinoval viacero tímov dizajnérov pri, ako hovorí správa, prerozprávaní príbehov ktoré sú založené na údajoch vizuálne. Príbehov ako "aké jedlá ľudia vyhľadávajú", "ako prebehli voľby napríklad v Mexiku" či v aktuálnom prípade, na čo sa sústreďuje záujem sveta pri Majstrovstvách sveta. Alberto Cairo je autor viacerých kníh o vizualizáciách, ktorý pracoval ako konzultant pre Google, Netflix či Microsoft a je profesorom na University of Miami.
Zdroj: googletrends.github.io/world-cup-2018/, news.miami.edu
Add new comment