Peugeot síce radí svoju 2008 do segmentu SUV ale v skutočnosti to je niečo medzi sedanom a SUVčkom, veľkosťou auta ale aj vnútorným priestorom. Lepším označením by bol Crossover. Klasickú 2008čmiku stretneme pomerne často na našich cestách, elektrickú verziu už o niečo menej. Čo od tohto auta očakávať, sa dočítate v dnešnej recenzii.
Dizajn
Na nerozoznanie od klasickej verzii... Jediné, čo hovorí o tom, že máte pod kapotou elektromotor sú nápisy „e“ na bočnej strane vozidla a „e“ pred označením 2008 na zadnej časti. Samozrejme to, že ide o elektro auto prezradí ticho pri rozjazde a pri samotnej jazde. To, čo teda poznáte z našich ciest, dostanete aj v elektrickej verzii.
Samotnému autu dominuje predná maska s veľkým nasávacím otvorom a svetlami, ktoré vytvárajú unikátny dizajn celej 2008. Zadná časť je o niečo menej extravagantná a dominujú jej vystupujúce zadné svetlá, spojené do jednej línii. Rovnaký dizajn nájdete aj u iných áut tejto značky, Peugeot si s nejakou razantnou zmenou dizajnu život nekomplikoval ale ani to nepotreboval - predná maska týmto autám jednoducho sedí.
Z pohľadu vodiča
Z vonka je auto dizajnovo pútavé, mierne agresívne a športové...Interiér s týmto trendom drží krok a vodiča hneď upúta zhora aj zdola skosený volant, 3D kokpit, či tlačidlá na ovládanie niektorých prvkov auta. Prevodová páka, volenie jazdných režimov sú identické ako napríklad u Opel e-Corsa, 508 plug-in hybrid, čo je však celkom pochopiteľné...
K interiéru len dve výčitky... 3D kokpit za volantom je fajn ale keď nevidíte z neho 1/3, stráca celý „wow“ efekt. Aby som to uviedol na pravú mieru, pri mojich 180cm som si sedadlo nastavil najnižšie a zároveň volant do najvyššej pozície (aj toto mi bolo málo). Pri takomto nastavení vám volant prekryje 1/3 displeja a aby ste ho videli celý, musíte sa nakloniť dopredu.
Fotka vľavo: pohľad z očí šoféra, Fotka vpravo: po miernom nadvihnutí
Druhým mínusom so ovládacie tlačidlá pod displejom infotainmentu – tie sú totiž dotykové a ak si nedáte pozor, ľahko budete pri ovládaní displeja rukou „ťukať“ na tieto tlačidlá.
Celkovo však interiér pôsobí moderne a mierne futuristicky čo ide ruka v ruke s exteriérom. Niektoré prvky, hlavne prevodová páka a menenie jazdných režimov pôsobia vo finále o niečo nudnejšie ako zbytok.
Osobne sa mi veľmi páči línia palubnej dosky...
Výkon, dojazd
Keďže ide o rovnakú platformu ako Opel e-Corsa, približnú predstavu o výkone a dojazde som už mal, aj keď predsa je tu rozdiel v hmotnosti samotných áut. Potvrdilo sa mi to isté, čo aj pri spomínanej Corse a to, že športový režim znamená výrazne väčšiu zábavu za volantom, ako pri klasickom režime, kedy je auto ako sa hovorí, nemastné/neslané... Výkon motora je 136k a aj keď ide o elektrický motor, na nejakú výraznú športovú jazdu nemyslite.
Peugeot e-2008 má batériu s kapacitou 50 kWh, avšak dostupných je niečo málo cez 45 kWh. Na rôznych trasách a spôsobe jazdy, vám to dá približný dojazd uvedený v tabuľke nižšie. Všetky hodnoty boli namerané počas vonkajších teplôt v rozmedzí 32-35 stupňov Celzia.
Kde/Rýchlosť | Spotreba | Teoretický dojazd |
Diaľnica - mix (25 kilometrov 130km/h 40 kilometrov 115km/h) |
17,6 kWh | 255 kilometrov |
Diaľnica - 130km/h | 20,2 kWh | 221 kilometrov |
Mesto - max 50km/h | 14,3 kWh | 214 kilometrov |
Mesto/Mimo Mesto (max rýchlosti 50km/h resp.90km/h) |
15,8 kWh | 282 kilometrov |
Rovnako ako niektoré iné koncernové auta skupiny Stellantis, aj e-2008 podporuje rýchlo nabíjanie rýchlosťou 100 kWh. Takýto výkon nabíjania však vie využiť iba pokým batéria dosiahne približne 25% svojej kapacity, následne padá rýchlosť na 72-75 kWh a ďalej sa postupne znižuje k 50 kWh. V rozmedzí 50-70% kapacity batérie viete využiť práve túto rýchlosť nabíjania.
Doma som auto nabíjal prenosnou nabíjačkou Ejoin, ktorá dokáže auto nabiť za 4 hodiny aj 20 minút (samozrejme závisí koľko Ampérov nabíjačke povolíte) pri 16A nastavení.
Za spoluprácu pri recenzovaní automobilov zápožičkou mobilnej nabíjačky ďakujeme spoločnosti Ejoin
Záver
Ako som spomínal v úvode, Peugeot e-2008 je malé SUV resp. Crossover a aj keď má pomerne dostatočný vnútorný priestor, na dlhé trasy toto auto rozhodne nie je. Menší dojazd by ste na diaľnici pocítili pomerne rýchlo a nabíjať batériu by ste tak museli častejšie ako by ste chceli. Naopak, do mesta, pre dvoch ľudí alebo malú rodinu bude e-2008 dobrým spoločníkom. V meste môžete počítať s dojazdom cez 300 kilometrov a kufrom o veľkosti 405 litrov. Prirátajte k tomu atraktívny dizajn, nádych budúcnosti v podobe elektro motora a do mesta máte celkom slušné auto.
Za zapožičanie e-2008 ďakujeme spoločnosti Peugeot.
Add new comment