Spoločnosť OnLive prišla s nápadom veľmi lákavým pre vývojárov hier - rovnomennou službou, ktorá sľubuje zákazníkom plynulé hranie bez toho, aby niekedy museli vymeniť PC za lepší. Nejedná sa o nejaký "čarovný komponent", ale o distribuovaný systém založený na tzv. cloud computing (wikipedia).
(OnLive MicroConsole)
Základom je klientská konzola, ktorá v sebe zahŕňa pripojenie herných periférií, monitora/televízora a samozrejme pripojenie do internetu. Jediné, čo musí užívateľ urobiť, je spustiť si svoju predplatenú hru. Všetky obrazové dáta sú totiž posielané zo servera, ktorý za vás obstaráva výpočty vrátane renderovania obrazu, pričom užívateľský tenký klient je len "zobrazovadlo". Systém vyžaduje minimálne 1.5Mbit pripojenie do internetu, pokiaľ však chcete hrať vo Full-HD rozlíšení (1080p), budete potrebovať aspoň 5Mbit linku. Pokiaľ však máte PC pripojený do internetu, môžete použiť aj ten - hrať budete cez webový prehliadač.
OnLive bol predstavený sotva pred dvoma dňami, no stihol zaujať niekoľkých popredných vydavateľov hier ako EA, THQ, Codemasters či Ubisoft. Predstava, že by pirátenie ich práce takmer zmizlo, je pre nich dostatočne lákavá. Otázkou je, či bude mať OnLive dostatok "výpočtového výkonu" na to, aby v budúcnosti utiahla tisíce pripojených hráčov.
Koncept je to iste zaujímavý, čas ukáže, či klasickému hraniu na PC utŕži ranu. Tú by však dostali aj firmy ako nVidia, Intel alebo AMD, ktorým by takáto služba "vypálila rybník", nakoľko by ľudia prestali svoje počítače upgradovať. Systém je momentálne v štádiu beta-testovania, plná prevádzka je plánovaná na túto zimu.
Presedlali by ste na takýto online herný systém, alebo preferujete klasické PC? Podeľte sa o svoj názor v komentároch.
Zdroj: techpowerup.com, onlive.com
OnLive bol predstavený sotva pred dvoma dňami, no stihol zaujať niekoľkých popredných vydavateľov hier ako EA, THQ, Codemasters či Ubisoft. Predstava, že by pirátenie ich práce takmer zmizlo, je pre nich dostatočne lákavá. Otázkou je, či bude mať OnLive dostatok "výpočtového výkonu" na to, aby v budúcnosti utiahla tisíce pripojených hráčov.
Koncept je to iste zaujímavý, čas ukáže, či klasickému hraniu na PC utŕži ranu. Tú by však dostali aj firmy ako nVidia, Intel alebo AMD, ktorým by takáto služba "vypálila rybník", nakoľko by ľudia prestali svoje počítače upgradovať. Systém je momentálne v štádiu beta-testovania, plná prevádzka je plánovaná na túto zimu.
Presedlali by ste na takýto online herný systém, alebo preferujete klasické PC? Podeľte sa o svoj názor v komentároch.
Zdroj: techpowerup.com, onlive.com
Durana
Gox92
lacikaboss
maugly
bledos
Archon
Archon
makroelektro
avixe
adrian1212
Timmy2k
eFatal2ty
Mikhail
flegmo
Shatterhand
vacropoli
LuccasS
Frosty
MichalU
cuculka
duroniak
maugly
f3r0