Firma Lucid vyvíja čip, ktorý by umožnil zapojenie viacerých grafických kariet do multi-GPU režimu, podobného ako je Crossfire či SLI. Rozdielom oproti riešeniam od ATi a nVidie je, že takéto zapojenie by nebolo závislé od ovládačov a profilov pre hry - o všetko by sa staral samotný Hydra čip už na hardvérovej úrovni. Teda rozdelenie renderovaných scén a pridelenie výpočtov jednotlivým grafikám.
Princíp funkcie tejto technológie spočíva v tom, že vlastný ovládač čipu je posadený medzi DirectX a ovládačmi ATi/nVidie. Ten všetky požiadavky hry či inej aplikácie rozdeľuje na "úlohy", ktoré sa potom prenášajú po PCIexpress zbernici priamo do Hydra čipu. Tento úlohy podelí medzi dve až štyri grafické karty. Grafiky svoje čiastkové úlohy vyrenderujú, pošlú späť do Hydra čipu, ktorý následne odošle výsledok na kartu s výstupom na monitor.
Obrovskou výhodou technológie je fakt, že je možné kombinovať grafické karty rôzneho výkonu (napr. nVidia GeForce 9800GTX + GeForce GTX260, alebo ATi HD4890 + HD4770), či dokonca rôznych výrobcov! (ATi + nVidia).
Že toto riešenie znie až priam neuveriteľne je zrejmé každému, firma však na tohoročnom IDF predvádzala už funkčné PC systémy s modernými hrami! Redakcia PCPerspective priniesla video s rozhovorom ale aj ukážkami hier, podľa ich slov sú presvedčený, že technológia bude podávať konkurencieschopné výkony.
Všetky bežiace demá vo videu sú postavené na základnej doske MSI Big Bang. Táto by sa údajne mala dostať do predaja niekedy v priebehu mesiaca od teraz - znamená to, že Hydra technológia je už na dobrej úrovni a pripravená na predaj!
MSI Big Bang. Foto: Anandtech
Na tejto základnej doske s Intel P55 čipsetom pre Core i5/i7 procesory bude osadený Lucid Hydra 200 čip v high-end verzii, ktorá poskytne PCIe x16 pripojenie k procesoru a pre grafické karty režimy x16 + x16, alebo x16 + x8 + x8, alebo x8 + x8 + x8 + x8.
Ďalšie dve verzie Hydra 200 budú trocha skromnejšie čo sa PCie liniek týka - stredná výkonová verzia bude pripojená k CPU cez PCIe x16 a poskytne režim grafických kariet x16 + x16, najnižšia verzia x8 spojenie s CPU a režim x8 + x8.
Na prezentáciách vyzerali hry plne funkčné, bez chýb či iných problémov, prvé odhady výkonu znejú tiež pozitívne. Na nezávislé recenzie si ešte chvíľu počkáme, no vzhľadom na skoré plánovanie uvedenia na trh to zrejme nebude až tak dlho. Stay tuned :)
Toman
jk2
MengelE
prepelica
Shatterhand
14gameman
predatormx5
grepii
marfan
grepii
Archon
Gudas
Mikhail
Fragrance
Shatterhand
avixe
prepelica