Na tohoročnej Game Developers Conference v San Franciscu bude ATi hovoriť o možnosti akcelerácie hernej fyziky Havok prostredníctvom ich grafických čipov. Dostane PhysX od nVidie konkurenta?Takmer dva a pol roka po prvých demách, ktoré ukazovali akceleráciu fyzikálnych výpočtov na grafických čipoch od ATi, bude na práve prebiehajúcej konferencii Game Developers Conference preberať ATi znova túto istú tému.
Pomerne dlho bolo okolo tejto problematiky ticho, hlavne po tom, čo firmu Havok odkúpil Intel a Agei-u zas nVidia. Obe platformy pre hernú fyziku tak boli zrazu mimo "dosah" AMD/ATi. Prvé náznaky pohybu smerom vpred prišli minulý rok v júni, keď Havok a AMD ohlásili spoluprácu. Až dodnes to však vyzeralo iba na "formálnu" dohodu, resp. šlo skôr iba o optimalizáciu behu Havok-u na AMD procesoroch.
Práve na štvrtok je v plánoch konferencie zasadanie zástupcov z AMD, kde by sa mali preberať otázky fyzikálnych výpočtov hernej grafiky založených na OpenCL a ATi Stream technológií.
Trocha konkrétnejšie sa na svojom Twitter kanáli vyjadril spolutvorca ovládačov Catalyst Terry Makedon - hovorí (teda skôr píše), že na GDC bude preberaná stratégia ATI GPU fyziky a možno sa objaví aj nejaké live demo. Dodáva zároveň, že práve Havok je ich partnerom.
Vyzerá to teda, že akcelerácia hernej fyziky bude čoskoro realitou aj na grafických kartách ATi. Doteraz také niečo ponúkala iba Ageia so svojím PhysX, ktorú neskôr pod svoje krídla prevzala nVidia a pridala podporu pre všetky svoje nové karty.
Po skončení konferencie budeme dúfajme múdrejší a ATi nám ukáže viac, ako len niekoľko technologických dem. Určite by potešil minimálne konkrétny plán nasadenia Havok-u u grafických kariet Radeon. nVidia s PhysX už má totiž slušný náskok, keďže sa táto technológia objavuje u hier už pomerne dlho a nechýbajú aj špičkové tituly ako napríklad Mirrors Edge.
Možno trocha v tieni tejto správy je, že ATi bude hovoriť aj o rozhraní DirectX 11 a o technológií zvanej Tesselation. Práve takúto funkcionalitu ATi do svojich čipov implementovala už niekoľkokrát (Radeon 8500, R500/Xenos, Radeon HD 2000/3000/4000), no veľkého využitia sa jej zatiaľ nedostalo. To by sa však malo zmeniť s príchodom DirectX 11.
Zdroj: X-bit Labs, Techreport
Mikhail
gogomiro
ikon
Toman
lordjustice2
maugly
trunks
Shatterhand
berki
Archon
prepelica