Po školáckej chybe pracovníka boli počas celého pondelka servery Národnej zdravotníckej služby (NHS) ochromené. Systémom sa totiž šírilo niekoľko stoviek miliónov e-mailov.
Stačilo jedno zlé kliknutie, a veľký problém bol na svete. Nemenovaný pracovník NHS vo Veľkej Británii sa rozhodol zaslať testovací e-mail, čo však ešte nie je dôvod na paniku. Ten prišiel až v momente, kedy vytvoril zoznam príjemcov, do ktorého omylom zahrnul viac ako dve tretiny celej pracovnej sily NHS v Anglicku. E-mail si tak v schránke našlo približne 840-tisíc pracovníkov NHS.
Tí navyše prispeli k zhoršeniu situácie tým, že sa rozhodli na tento e-mail odpovedať. Viacerí z nich dokonca zvolili možnosť „odpovedať všetkým“, a chaos bol na svete. Výsledkom tak bolo niekoľko stoviek miliónov e-mailov, ktoré sa zrazu začali šíriť systémom. To spôsobilo obrovské zaťaženie serverov, a nie je divu, že boli počas takmer celého pondelka nedostupné.
Hovorca NHS sa následne vyjadril, že celú vinu za vzniknutú situáciu nenesie pracovník, ktorý e-mail odoslal, ale môže za ňu chyba v systéme dodávateľa. Dnes je už problém vyriešený, a systém pracuje podľa predpokladov.
Zdroj: digitaltrends
Pridať nový komentár