V Google naprogramovali software, vďaka ktorému sa vozidlo dokáže bezpečne pohybovať v premávke, a to úplne samo.
A že sa Googlu darí svedčí fakt, že sedem testovacích vozidiel (6x Toyota Prius, 1x Audi TT) už najazdilo dohromady asi 225 tisíc kilometrov.
Vozidlá používajú kamerový systém, radarové senzory a laserový merač vzdialenosti, aby vedeli rozpoznať okolitú premávku a vozovku. To je samozrejme doplnené o podrobné mapy (odkiaľ asi :)). Autá tak nemajú problém s orientáciou sa na ceste, rozpoznaním križovatky a značiek, ale dokonca si poradia aj so zídením Lombard Street, čo je nepríjemne strmá a kľukatá ulica v San Fraciscu.
(Lombard Street - najstrmšia a najkľukatejšia ulica v USA)
Nakoľko pokrytie Internetom nemusí byť 100%-tné, vo vozidle sedí samozrejme posádka, avšak zasahuje len ak dôjde k nejakému problému, prípadne sa vyskytne nejaký bug v ovládacom softvéri. Doteraz sa však stal len jediný incident - do jedného z Priusov na križovatke zozadu narazilo iné auto, za čo však Prius nemohol.
Kam však takáto technológia smeruje? Podľa Googlu sa týmto snažia o prevenciu nehôd, nakoľko vodiči sú čím ďalej tým viac "zamestnávaní" inými vecami, počínajúc fajčením, telefonovaním, písaním SMS správ, v niektorých nových luxusných autách sú dokoca zabudované WiFi hotspoty, čomu tiež mnohí za volantom neodolajú. Jedného dňa sa celkom určite dočkáme áut, ktorým len oznámime cieľ cesty, a o všetko ostatné sa postará samo vozidlo. Podľa tých najoptimistickejších prognóz to nebude skôr ako za 8 rokov.
Zdroj: hothardware.com
makroelektro
FoxWear
Frosty
landrower