Že onedlho nezostanú ATi a Nvidia jedinými hráčmi na poli herných grafických kariet je zrejmé z projektu Larrabee od Intel-u. S postupujúcim vývojom sa objavujú čoraz čatejšie aj prvé špekulácie - tentoraz o výkone až 2 TFlops a 32 jadrách v jednom čipe.Napriek tomu, že Larrabee grafických kariet sa dočkáme až najskôr o rok, už teraz sa dozvedáme pomerne veľa o architektúre. Tá má pozostávať až z 32 jadier, čo je o 8 viac ako zneli posledné informácie. Ako už vieme, tieto jadrá budú x86 kompatibilné, teda schopné vykonávať aj inštrukcie ako bežné procesory. Tu sa vynárala otázka, čo Intel použije.
V rozhovore pre nemecký Heise.de Justin Rattner upresnil, že pôjde o 14 rokov staré jadro z procesora Pentium P54C. To bude samozrejme poupravené, vyrobené 45nm výrobným procesom a so zväčšenou L2 cache. Na otázku či budú tieto jadrá 32 alebo 64 bitové, odpovedal že podporovaná bude celá Intel architektúra - teda aj 64-bitové inštrukcie.
Každé z 32 jadier má obsahovať SIMD AVX 2.0 jednotku so šírkou registrov 512 bitov. Pri Multiply-Add inštrukciách s jednoduchou presnosťou (SP), ktoré sú pre vizuálne výpočty dostačujúce, dosiahne toto jadro výkon 32Flop / takt. Pri 32 jadrách a frekvencii 2GHz to teda dáva výkon až 2TFlops. To je približne dvojnásobok hodnôt, ktoré dosahujú súčasné high-end karty ATi (HD4870 - 1,2 TFlops) a Nvidie (GTX280 - 0,933 TFlops).
Takýto výkon ale nebude "zadarmo", spotreba sa totiž odhaduje na 300W.
fobos
x_x_x_x
nightlight
M1ch4l
lacikaboss
Marthinez
miroh
baqq
bakak1