Americká spoločnosť SailPoint, ktorá sa zaoberá bezpečnosťou, uskutočnila prieskum ktorého cieľom bolo zistiť, či by boli zamestnanci ochotní predať za finančnú odmenu svoje heslo používané na prístup v práci.
Oslovených bolo 1000 respondentov z firiem po celom svete, ktorí mali odpovedať na otázky týkajúce sa ich prístupových hesiel používaných v pracovnom prostredí. Z celkového počtu 1000 ľudí bolo 400 pracovníkov z USA, 200 z Veľkej Británie, a po 100 z Nemecka, Holandska, Austrálie a Francúzska.
Výsledky prieskumu môžu dať zamestnávateľov do pozoru. Na základe zozbieraných informácii totiž vyšlo, že každý piaty zamestnanec by bol ochotný prezradiť heslo ak by za to dostal peniaze. A niektorí z nich by za to ani nechceli príliš veľkú čiastku. Z výsledkov vyplýva, že až 44% respondentov, ktorí by boli ochotní predať heslo by to spravili za sumu nižšiu ako $1000.
V digitálnom svete sa veľké technologické firmy neustále snažia zlepšovať bezpečnosť citlivých informácií, aby predišli ich zneužitiu. Napriek všetkým opatreniam stále zostáva rizikovým práve ľudský faktor. Zamestnanci nevenujú dostatočnú pozornosť vlastným heslám, a aj z prieskumu vyplynulo, že 16% z nich používa jediné heslo na prístup k rôznym účtom.
Zdroj: thenextweb
Pjetro de