EN

Konkurent pre Tesla Model 3 - lacné elektrické vozidlo s veľkým dojazdom je konečne tu

Dnes prakticky konkurenciu vo svojom obore nemá. Hovoríme o spoločnosti TESLA Motors. Tomu je koniec. 

Chevrolet dnes oficiálne predstavil prvé, podľa jeho slov dostupné elektrické vozidlo s dojazdom presahujúcim 200 míľ , teda viac než 321 kilometrov! Aby sme vás zbytočne nezavádzali, nový Chevrolet Bolt EV má dojazd až 383 kilometrov. Do predaja príde už tento rok. Auto sa po roku stáva realitou.

Samozrejme nemôžete očakávať ľudovú cenu. Maloobchodná odporúčaná cena v USA sa odhaduje na maximálne $37 500, u nás by tak auto mohlo stáť 33 000€ (bez dane). Je však možné, že automobilka sa cenu bude snažiť o niečo zraziť, vzhľadom na to, že auto je určené pre masy. Netreba zabúdať, že viacero štátov dotuje elektrické vozidlá, takže reálna cena by mohla byť v niektorých štátoch aj hlboko pod 30 000€. Ide tak o priameho konkurenta Tesla Model 3. Rozdiel by mal byť ale v dostupnosti.

Z dôvodu použitia elektrického pohonu, výrobca sľubuje nadrozmerný batožinový priestor. Batérie by tak mohli byť umiestnené v podvozku nie v kufri vozidla, ako to majú niektorí konkurenti. Nechýba ani slušný výkon a nezabudlo sa ani na bezpečnosť. Auto by tak malo byť vybavené najnovšími bezpečnostnými technológiami.

Kedy sa auto dostane na európsky trh, známe nie je.

Zdroj: General Motors

Komentáre (22)
Papek
...fajn ze to je. Ale az ked bude stat tolko alebo menej oproti spalovacim autam (dovody su, jednoduchsia konstrukcia, slabsi dojazd..) budem uvazovat. Nie skor.
FF6
ak bude konkurencia a lepsia technologia (baterie), tak bude aj to :) podľa mňa to tak ďaleko nie je
Robo7
Elektrické autá sú super, polovicu priestoru zaberie baterka a druhú polovicu hasiace prístroje , výrobca určite ponúkne výhodný úver na desať rokov za nízku splátku , ľudové vozítko do každej rodiny! :-)
Tomas pomas
Chevrolet opustil európsky trh. Takže s dostupnosťou to je rovnako ako u s modelom Tesl a 3. Nie je dostupny.
Lovap
Dostupný bude ako Opel Ampera-e
Pjetro de
..."miery" pre masy? Snad "mieri" nie? Ak nieco niekde mieri, tak to tam smeruje. Ak mam dobre miery, mam dobre rozmery. Ale hlavne je, ze to by som musel nabijat kazdy den! 383 km je v situacii aka je teraz, uplny prd. Dajme tomu ze dochadzam do 90 km vzdialenej destinacie. 90+90=180 km denne. Ano tych 383 km dojazd vydrzi 2 dni (lebo to je "iba" 360 km), ale 23 km rezerva je dost na trt. Staci byt niekde v zapche 5-10 min a som v uplnej pr..... Aj ked to teoreticky vydrzi 2 dni, na druhy den sa nevydam s takym autom na cestu nabitym na 55% a mat rezervu len 5%, nejsom chuj. Aj keby bola rychlodobijacka kazdych 10 km, to tam mam jakoze kazdy den zabit 1/2 hodiny? Nie, riesenie je mat dom a garaz a nabijat si to doma z 230V pocas pritomnosti doma a nepritomnosti v praci (co je teoreticky cca 14 hod denne doma). Vzhladom na hustotu nabijacich stanic ako v sucasnosti existuje a ktora nie je kazdych 10 km v kazdej dedine a na kazdom kusku dalnice, som obmedzeny na 90 km volieru !!!!!! Akonahle chcem denne dochadzat dalej ako je vyjazd z tejto voliery, musim denne dobijat aj uzasny dojazd 383 km aj ked to cislo vyzera uzasne vacsie oproti 90 km. Ale ludia si to absolutne neuvedomuju. OKREM TOHO: dojazd zime klesa na polovicu alebo 60% co je ABSOLUTNA KATASTROFA a stava sa z toho mestke auticko !!!!!!!!!!!!! Aby som ja osobne mohol DNES na Slovensku (14.9.2016) vyuzivat elektromobil, musel by mat dojazd 1000 km, lepsie 1200 km (a to FURT !!!!!!!!!!!), aby som to nabijal u svagra v garazi na druhom konci mesta v noci zo soboty na nedelu! ZAVER: elektromobil na Slovesnku v sucasnosti NIE JE pre masy. Nie preto ze by to bolo 3x drahsie jak fosilak, ale preto ze sidliskovi ludia to nemaju ako/kedy/kedy nabijat. Pretoze aj keby bola rychlonabijacka kazdych 10 km aj na cestach 4. triedy a v kazdej dedine, nebudem tam cakat kazdy den 1/2 hod jak debil kym sa to rychlo-nabije. Okrem toho navratnost investicie 30 000 € vs. 10 000 € (za obycajny fosilak, rovnako velky s podobnou vybavou) je az po cca 300-400 tisic km (podla toho ci porovnavame s dieselom alebo preplnovanym benzinom), teda cela zivotnost aut !!!!!! Naklady su cca 1,5 € na 100 km pre elektromobil vs. 5-7 € na 100 km pre fosilak pri cca 0,2 € na kWh a 1,15/1,25 € liter nafty/benzinu a priemernej spotrebe 5 l/100 km diesel a 6 l/100 preplnovany benzin. DAKUJEM PEKNE !!! Uvidime za 10-15 rokov. Alebo ze by niekto vymyslel cisty fosilak co zere 1 l nafty ci benzinu na 100 km hoci aj pri 90 km/h? Uz sa na taky fosilak tesim.
Nezmar007za
Elektromobil nie je pre ludi, ktori denne dochadzaju 90km tam s spat. Skor su vhodne pre taxikarov, ktori ani na naftaku rozhodne nejazdia v meste za 5 litrov. Do uvahy treba brat aj servisne naklady na naftovy motor a prakticke zastavenie jeho vyroby do par rokov, ako to ohlasilo uz niekolko vyrobcov. Elektromobil je ale neprekonatelny v zrychleni, takze sportovo zalozeni jazdci si k nemu urcite cestu najdu.
Pjetro de
No ved presne - mestke vozitko. Asi ako riksa v Indii.
Tomas pomas
Súhlasím s tým že to auto nie je pre každého ale dúfam že si ho kúpi veľa ľudí aby lepšie a lacnejšie bolo čo najskôr. Už aj na slovenskú sú firmy ktoré umoumoznuju ľuďom dobíjať auto v práci. Ale cez víkend si na sídlisku aj tak nezabiješ. Dom je asi jedinou rozumnou alternatívou. Ono pri cenach súčasných EV kto nemá na dom asi ťažko bude mat extra prachy na EV. Ty o si radsej za tie prachy kúpim pozemok. A za cenu bytu postavím malú domček
Tomas pomas
Súhlasím s tým že to auto nie je pre každého ale dúfam že si ho kúpi veľa ľudí aby lepšie a lacnejšie bolo čo najskôr. Už aj na slovenskú sú firmy ktoré umoumoznuju ľuďom dobíjať auto v práci. Ale cez víkend si na sídlisku aj tak nezabiješ. Dom je asi jedinou rozumnou alternatívou. Ono pri cenach súčasných EV kto nemá na dom asi ťažko bude mat extra prachy na EV. Ty o si radsej za tie prachy kúpim pozemok. A za cenu bytu postavím malú domček
TomUK
Autor clanku by sa mal hanbit a prestat pisat verejne.
Ing. Miroslav Fraňo
To začína zase neskutočný podvod na masy. Cenová nezrovnalosť priam srší a odborníci sú ticho, prečo?????? Výroba 1kW je rovnaká z uhlia, uranu, či fosílneho materiálu. Nehrajme sa na drobné!!!!!!! Náklady prevádzkové nás zaujímajú, tak tada 1kW zo siete stojí 0,191€ samozrejme so všetkým, distribúciou, hodinami a DPH. Ak neveríš, pozri si faktŕu a rátaj. V e autách je treba na pohyb cca 70 kW pri rýchlosti 70 km /hod. Za 5hod x 70kW´= 350 kW x 0,191€/kW = 66,85€. Tak to je fakt, za to kúpim 66l nafty a prejdem 600 km.!!!!!!!!!!!!! a nie 350. Samozrejme,že to sú naše ceny, naša DPH a naše náklady, ONI totiž pri lobbovaní pomiešaj´ako sa im to hodí. AK neveríte tak sa opýtajte skutočného majiteľa e auta.
Nezmar007za
Mas pravdu, ale rad by som sa raz dozil chvile, ked naftaky prestanu smradit a rapcat na sidliskach. Je to cista rakovina, ale majitelom tych traktorov je to jedno. Zaujimaju sa len o to, aby sa mohli vozit lacnejsie (aj ked aj to je relativne vzhladom na vyssie ceny naftovych aut a nepomerne vyssie servisne naklady).
JOJAN
A na mojom naftovom prejdem na 66 litrov cca 1200 km
xxxyyy
Omyl, priemerna spotreba mechanickej energie na pohyb automobilu je cca 11-15 kWh/100km a zavisi hlavne od hmotnosti a zrychlenia. To je jedno, ci z benzinu, nafty, plynu, pary alebo elektriny. Samozrejme nieco 1-2 kWh k tomu treba pridat na kurenie / klmatizaciu a svietenie. To, ze sa u aut udava MAXIMALNY vykon spalovacieho motora, neznamena, ze je nutnostou jazdit stale s pedalom plynu na podlahe a teda so spotrebou 50-100l/100km. Takze tie tvoje výpočty vydel tak zhruba piatimi.
Pjetro de
Kuratenko, ak by boli tvoje vypocty spravne, jako moze Tesla na 90-100 kWh baterke najazdit 450-500 km?
Pjetro de
66l nafty a iba 600 km ??? Myslis autobus ci kamion? Alebo ides 250 km/h? Alebo tahas lokomotivu? Alebo ides cely cas na dvojke pri 7 tisic otackach? Pretoze su veci, ktore nechapem.
JOJAN
Nikdy v žiadnom článku o elektromobiloch sa nedočítam koľko nabití vydrží batéria a koľko € stojí nová . Čitatelia by boli veľmi nemilo prekvapení .
Pjetro de
Nove baterie do e-aut su drahe ako hovado, 8-10 tisic € (co je cca 1/3 ceny najlacnejsich e-aut). V pripade 90-100 kWh Tesly je baterka este drahsia. Pocet nabiti je dost nezmyselna otazka, pretoze napr. po prvych 100 nabitiach klesne kapacita na 95% povodnej kapacity, po 500vke na 90%, po prvej tisicke nabiti napr. na 86% ... opotrebovanie sa spomaluje.
Ján Kisty
Nemáte pravdu, uvádzame to.. Tesla batérie majú dojazd cca 400 000km.
Pavol Filek
Pozrite si napr. toto: https://www.youtube.com/watch?v=LP6g4bHHhS0 10 l benzínu je cca. 100 kWh energie, ale účinnosť el. motora a bateriek je taká, že so 100 kWh energie v baterkách prejdeme toľko, čo so 100 l benzínu. Baterky Sony 18650 a z nich postavené packy majú životnosť cca. 5000 cyklov pri 80 % DOD, LiFePO4 zas cca. 2500 pri DOD 80 %, ale pri 50 % DOD, už je životnosť 2-násobná a pri správnej teplote bateriek a malých nab. a vyb. prúdoch 4 až 5 násobná, LTO majú životnosť pri ch./discharge C2 a 80 % DOD - 50000 cyklov, pri 1C - 20000 a pri 3C - 10000 cyklov. Doležitá nie je ani tak baterka = články, ale konštrukcia packu, klimatizácia, dobrý BMS a čo najnižšie prúdy, ergo vysoké napatie a používať len napr. 50 % baterky. Vobec nie je potrebné používať fosílnu el. či jadrovú, elektrina z fotovoltaiky je dnes na úrovni 0,025 € per kWh a v noci je dostatok lacnej energie aj z jadra. Ak má človek doma 6 kWp FVE, tak mu to dá z jasného dňa 48 kWh denne, pri cene panelov 3600 €, tak keď už niekto má 40000 na euto, tak sa tých 4000 na panely niekde nájde. Životnosť panelov 30 r., priem. výroba zo 6 kWp ročne je cca. 7 MWh, ergo 3600/30 = 120 €, 120 € / 7 000 kWh = 0,01714 € per kWh.
Robert Vojdan
Konečne to (možno) začína ísť lepším smerom, ale výraz "ľudové vozidlo" ma pobavil. Myslím, že ľudové vozidlo mám ja - Dacia Sandero model 2013, LPG od výroby, klíma. Náklady na montáž LPG boli 800,-E, kompletná cena auta 8500,-. Prevádzka stojí priemerne 12,-E na 400km, hlavne mestský pohyb. Predtým som mal 15 rokov Feliciu s montážou LPG hneď po zakúpení... A to píšem ako majiteľ tepelného čerpadla vzduch/voda na vykurovanie/TUV a hybridného FVE poľa 2,5kW+5kW aku. Nafta, benzín i LPG v autách je účelovo (hlavne politicky) zabíjaná na úkor zemného plynu a elektra. Výrobcovia motorov potom riešia nemožné požiadavky i podvodmi viď napríklad Dieselgate a rôznymi opatreniami, ktoré sú iba klamaním verejnosti... A kto to všetko platí? Iba spotrebiteľ. Aj tá proklamovaná podpora elektrovozidiel od štátu je iba prerozdelením z vytiahnutých daní.
Pridať nový komentár
TOPlist