Po nainštalovaní a spustení programu by Superfish mal zostaviť iba trpkou spomienkou.
Či ste alebo nie ste majiteľom notebooku značky Lenovo, možno vás zastihla správa o tom, že práve tieto počítače boli dodávané s predinštalovaným softvérom Superfish, ktorý podhadzoval prehliadačom falošné certifikáty, čím vystavoval užívateľov nebezpečenstvu. Spoločnosť sa vyjadrila, že infikované môžu byť nasledovné modely zakúpené v období od polovice roka 2014 po január 2015.
- G séria: G410, G510, G710, G40-70, G50-70, G40-30, G50-30, G40-45, G50-45
- U séria: U330P, U430P, U330Touch, U430Touch, U530Touch
- Y séria: Y430P, Y40-70, Y50-70
- Z séria: Z40-75, Z50-75, Z40-70, Z50-70
- S séria: S310, S410, S40-70, S415, S415Touch, S20-30, S20-30Touch
- Flex séria: Flex2 14D, Flex2 15D, Flex2 14, Flex2 15, Flex2 14(BTM), Flex2 15(BTM), Flex 10
- MIIX séria: MIIX2-8, MIIX2-10, MIIX2-11
- YOGA séria: YOGA2Pro-13, YOGA2-13, YOGA2-11BTM, YOGA2-11HSW
- E séria: E10-30
Ide o riadnu porciu počítačov a odinštalovať Superfish aj s certifikátom bolo doteraz možné iba ručne. Lenovo to však užívateľom konečne uľahčilo a v spolupráci s McAfee a Microsoftom vytvorili nástroj, ktorý Superfish aj s certifikátom odsunie do karantény alebo úplne vymaže čím dôjde k vyriešeniu problému.
Okrem Lenovo nástroja by si s nebezpečným programom mal poradiť už aj Microsoft Defender, ktorý bol aktualizovaný tak, aby dokázal Superfish odstrániť sám. Podľa niektorých užívateľov však Defender nedokáže odstrániť certifikáty z manažéra certifikátov vo Firefoxe. Ak teda používate tento prehliadač skúste radšej nástroj od Lenovo. Pre otestovanie vášho počítača či trpí problémom so Superfish môžete použiť tento jednoduchý test.
Aktualizované vyhlásenie spoločnosti Lenovo k softvéru Superfish
Ako sme informovali už včera, spoločnosť Lenovo skúma všetky dostupné možnosti ako našim užívateľom pomôcť pri riešení problémov súvisiacich so softvérom Superfish. Takže dnes podnikáme dva ďalšie kroky:
1. Okrem návodu na manuálne odstránenie, momentálne dostupného online, prinášame automatický nástroj, ktorý užívateľom pomôže odstrániť tento softvér a tiež príslušný certifikát. Tento nástroj nájdete tu: http://support.lenovo.com/us/en/product_security/superfish_uninstall
2. Spolupracujeme so spoločnosťami McAfee a Microsoft, aby sme s pomocou ich špičkových nástrojov a technológií softvér Superfish ako aj certifikát izolovali, prípadne odstránili. Tieto kroky už boli spustené a automaticky odstránia chybu, spôsobujúcu zraniteľnosť zariadení aj u užívateľov, ktorí momentálne problémy nepozorujú.
Na základe sťažností užívateľov sme v januári vydali príkaz na zastavenie predinštalácií softvéru Superfish a boli odstavené aj príslušné serverové prepojenia. Avšak o tomto potenciálnom bezpečnostnom riziku sme až do včera nevedeli. Teraz je našou prioritou jeho odstránenie.
Od tohto momentu postupujeme tak rýchlo a rozhodne ako je to možné, na základe toho čo vieme. Aj keď tento problém sa žiadnym spôsobom netýka našich produktov radu ThinkPad: tabletov, stolových počítačov či smartfónov; ani podnikových serverov či úložných zariadení, uvedomujeme si, že je potrebné informovať všetkých našich zákazníkov. Ospravedlňujeme sa, že sme u našich užívateľov vyvolali akékoľvek obavy - z našich skúseností sa učíme a zlepšujeme tak všetko, čo robíme i ako to robíme. Aj naďalej budeme podnikať kroky smerujúce k tomu, aby sme našim užívateľom uľahčili odstraňovanie tohto softvéru a jeho skrytých problémových certifikátov. Našim cieľom je, aby naši užívatelia mohli naďalej požívať naše produkty s dôverou, ktorú očakávajú a ktorú si zaslúžia.
Ako sme informovali už včera, spoločnosť Lenovo skúma všetky dostupné možnosti ako našim užívateľom pomôcť pri riešení problémov súvisiacich so softvérom Superfish. Takže dnes podnikáme dva ďalšie kroky:
1. Okrem návodu na manuálne odstránenie, momentálne dostupného online, prinášame automatický nástroj, ktorý užívateľom pomôže odstrániť tento softvér a tiež príslušný certifikát. Tento nástroj nájdete tu: http://support.lenovo.com/us/en/product_security/superfish_uninstall
2. Spolupracujeme so spoločnosťami McAfee a Microsoft, aby sme s pomocou ich špičkových nástrojov a technológií softvér Superfish ako aj certifikát izolovali, prípadne odstránili. Tieto kroky už boli spustené a automaticky odstránia chybu, spôsobujúcu zraniteľnosť zariadení aj u užívateľov, ktorí momentálne problémy nepozorujú.
Na základe sťažností užívateľov sme v januári vydali príkaz na zastavenie predinštalácií softvéru Superfish a boli odstavené aj príslušné serverové prepojenia. Avšak o tomto potenciálnom bezpečnostnom riziku sme až do včera nevedeli. Teraz je našou prioritou jeho odstránenie.
Od tohto momentu postupujeme tak rýchlo a rozhodne ako je to možné, na základe toho čo vieme. Aj keď tento problém sa žiadnym spôsobom netýka našich produktov radu ThinkPad: tabletov, stolových počítačov či smartfónov; ani podnikových serverov či úložných zariadení, uvedomujeme si, že je potrebné informovať všetkých našich zákazníkov. Ospravedlňujeme sa, že sme u našich užívateľov vyvolali akékoľvek obavy - z našich skúseností sa učíme a zlepšujeme tak všetko, čo robíme i ako to robíme. Aj naďalej budeme podnikať kroky smerujúce k tomu, aby sme našim užívateľom uľahčili odstraňovanie tohto softvéru a jeho skrytých problémových certifikátov. Našim cieľom je, aby naši užívatelia mohli naďalej požívať naše produkty s dôverou, ktorú očakávajú a ktorú si zaslúžia.
RoboSK