Francúzska spoločnosť Alstom, ktorá mimochodom pôsobí aj u nás, vyvinula vlak na vodíkový pohon.
Vlak je odvodený od verzie Coradia LINT 54 (Light Innovative Local Transport Rail Vehicle), presnejšie má názov Coradia iLint. Ide o prvú vlakovú súpravu poháňanú na vodík. Maximálna rýchlosť Coradia iLint je 140 kilometrov za hodinu a dojazd má 600 až 800 kilometrov. Kapacita vlaku je 300 miest. Vlak je určený na kratšie lokálne trate.
Prvú linku by mala prevádzkovať nemecká Deutsche Bahn (DB) na trati Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven v Sasku. Zdroj nešpecifikuje, či bude vyžadovaná nová alebo len mierne upravená trať. Logicky ale nebudú vyžadované žiadne úpravy trate. Deutsche Bahn ale investície neminú. Spoločnosť musí postaviť nové depá a čerpacie stanice. Zahraničný web engadget odhadol, že náklady na výstavbu čerpacích staníc môžu byť vyššie než samotná výstavba trate (ak by sa konala).
Výhoda vodíkového pohonu spočíta v tom, že vlaky môže jazdiť aj na tratiach, ktoré nie sú elektrifikované a pritom nevyrobia viac emisií než bežný elektrický vlak (sú nulové). Vlaková súprava by mala byť aj výrazne tichšia než naftová.
Nová súprava by mala prísť do prevádzky už koncom budúceho roka (december 2017).
Zdroj: v texte, alstom
safdasfaf
zsoltjuhos1
eniac
Trubadur
Pavol M