Wuuduu a Vanamond mi zaslali veľmi
dobrý a hlavne rozsiahly test 3D kariet na slušnom železe. Ide dokopy o 9
grafických kariet od ATI Technologies a 8 grafických kariet od NVIDIA
Corporation, ktoré sa dôkladne pretestovali v dvadsiatich benchmarkoch. Pod
slušným železom sa myslelo naozaj slušné železo v podobe Intel P4 2,4@3,4 GHz
HT enabled, ABIT IS7-E (i865), 4x256MB RAM Dual Channel
(CAS 2,5/3/3/7), OS: Windows XP Professional
CZ + SP 1b, DirectX 9.0b. Pretestovanie každej grafickej karty
zabralo hlavne Vantomovi nemálo času a tak sa poďme pozrieť na výsledky a
hlavne grafy kde si budete môcť porovnať jednotlivý výkon grafických
kariet.
Grafické karty
|
ATI Technologies |
NVIDIA Corporation |
|
---|
|
Ati Radeon 7200 32MB |
MSI GeForce4 MX460 128MB |
|
---|
|
2x Gigabyte Radeon 8500
DeLuxe 64MB |
2x MSI GeForce4Ti 4200
64MB |
|
---|
|
2x Sapphire Radeon 9600Pro
128MB |
MSI GeForce FX5600Ultra
128MB |
|
---|
|
Gigabyte Radeon 9700Pro
128MB |
Sparkle GeForceFX 5800
128MB |
|
---|
|
Sapphire Radeon 9800SE
128MB |
Sparkle GeForceFX 5800@Ultra
128MB |
|
---|
|
2x Sapphire Radeon 9800
128MB |
2x
ASUS GeForceFX 5900Ultra 256MB |
|
---|
Na Zostave:
|
Intel P4 2,4@3,4 GHz
HT enabled, ABIT IS7-E (i865) |
4x256MB RAM Dual Channel
(CAS 2,5/3/3/7), |
OS: Windows XP Professional
CZ + SP 1b, DirectX 9.0b |
by:
v programoch:
|
3DMark 2001SE |
|
3DMark 2003 |
|
CodeCreatures Benchmark Pro |
|
GL Excess |
|
Vulpine GLmark |
|
Aquamark 3 |
|
Final Fantasy XI Bench |
|
X2 benchmark |
|
Gunmetal Benchmark |
|
Comanche 4 |
|
Quake III timedemo1 |
|
Quake III timedemo2 |
|
Return to Castle Wolfenstein |
|
Call of Duty timedemo1 |
|
Call of Duty timedemo2 |
|
Mercedes-Benz Truck Racing |
|
Serious Sam 2 |
|
Splinter Cell - medium details |
|
Splinter Cell - high details |
|
Unreal Tournament 2003 |
Zoznam kariet, ktoré sa testovali, je
uvedený iba základný, neobsahuje pretaktované
karty, takty GPU a MEM týchto kariet sú uvedené v grafoch.
Testovalo sa na čistej inštalácii Windows, bez akýchkoľvek bočných
programov, antivírov a spol, ktoré by mohli spomaľovať systém. Drivery boli použité posledné oficiálne
dostupné v case testovania na weboch výrobcov: Ati Catalyst
4.0 a nVidia ForceWare 53.03 - oba nastavené na default, systém
mal posledné drivery čipsetu. Všetky hry a programy boli nastavené
na defaultné nastavenie po inštalácii a v nastaveniach
bolo natvrdo nastavené 32bit na farby a textúry. Každá
hra mala v rámci možností nainštalovaný posledný
dostupný patch. V niektorých grafoch je čiernou bodkovanou čiarou
zvýraznená hranica plynulosti, t.j. 30fps. Všetky karty, čo
majú menej fps, už v týchto testoch nie sú použiteľné,
pretože pohyb je viditeľné trhaný. V prípade, že karta
nepodporuje daný test, má uvedenú nulu.
Nebudem popisovať HW vlastnosti kariet použitých
v testoch, myslím, že na webe je o tom popísané
už dost. Tiež je zbytocné diskutovať o kvalite obrazu týchto
kariet, hlavne HighEnd karty oboch firiem majú obraz na nerozoznanie
- ako v 3D, tak 2D. Tak isto nepíšem o vlastnostiach enginov týchto
hier a benchmarkov.
Testy robil Vanamond, otestovanie jednej karty mu zabralo približne 4
hodiny času. Ďalšiu kopu času zabrala mne tvorba grafov. Farebnosť grafov
je odvodená od farby logá firmy, t.j. NVIDIA - zelená a ATI
- červená. Čím je karta teoreticky silnejšia, tým
je farba grafu tmavšia.
Testy nemajú žiadne záverečné
hodnotenia, to si musíte urobiť každý sám.
Za zapožičanie niektorých kariet
ďakujeme: Richardus, tehla, Gremlin, Peter, Richardusov Kamarát :-),
Gremlinov Kamarát :-)
Pridať nový komentár