EN

ATi na Game Developers Conference: herná fyzika cez GPU

Na tohoročnej Game Developers Conference v San Franciscu bude ATi hovoriť o možnosti akcelerácie hernej fyziky Havok prostredníctvom ich grafických čipov. Dostane PhysX od nVidie konkurenta?Takmer dva a pol roka po prvých demách, ktoré ukazovali akceleráciu fyzikálnych výpočtov na grafických čipoch od ATi, bude na práve prebiehajúcej konferencii Game Developers Conference preberať ATi znova túto istú tému.
Pomerne dlho bolo okolo tejto problematiky ticho, hlavne po tom, čo firmu Havok odkúpil Intel a Agei-u zas nVidia. Obe platformy pre hernú fyziku tak boli zrazu mimo "dosah" AMD/ATi. Prvé náznaky pohybu smerom vpred prišli minulý rok v júni, keď Havok a AMD ohlásili spoluprácu. Až dodnes to však vyzeralo iba na "formálnu" dohodu, resp. šlo skôr iba o optimalizáciu behu Havok-u na AMD procesoroch.

Práve na štvrtok je v plánoch konferencie zasadanie zástupcov z AMD, kde by sa mali preberať otázky fyzikálnych výpočtov hernej grafiky založených na OpenCL a ATi Stream technológií.
Trocha konkrétnejšie sa na svojom Twitter kanáli vyjadril spolutvorca ovládačov Catalyst Terry Makedon - hovorí (teda skôr píše), že na GDC bude preberaná stratégia ATI GPU fyziky a možno sa objaví aj nejaké live demo. Dodáva zároveň, že práve Havok je ich partnerom.

Vyzerá to teda, že akcelerácia hernej fyziky bude čoskoro realitou aj na grafických kartách ATi. Doteraz také niečo ponúkala iba Ageia so svojím PhysX, ktorú neskôr pod svoje krídla prevzala nVidia a pridala podporu pre všetky svoje nové karty.
Po skončení konferencie budeme dúfajme múdrejší a ATi nám ukáže viac, ako len niekoľko technologických dem. Určite by potešil minimálne konkrétny plán nasadenia Havok-u u grafických kariet Radeon. nVidia s PhysX už má totiž slušný náskok, keďže sa táto technológia objavuje u hier už pomerne dlho a nechýbajú aj špičkové tituly ako napríklad Mirrors Edge.


Možno trocha v tieni tejto správy je, že ATi bude hovoriť aj o rozhraní DirectX 11 a o technológií zvanej Tesselation. Práve takúto funkcionalitu ATi do svojich čipov implementovala už niekoľkokrát (Radeon 8500, R500/Xenos, Radeon HD 2000/3000/4000), no veľkého využitia sa jej zatiaľ nedostalo. To by sa však malo zmeniť s príchodom DirectX 11.



Zdroj: X-bit Labs, Techreport
Komentáre (11)
Mikhail
To prepelica : X58 - cka od Intelu na to myslela xDDD uz len naskrabat na Core i7 :D:D:D:D:D
gogomiro
uz by bolo na case ten havok spojazdnit,len dufam ze to nebudu zase len prazdne slova a " skutek utek ". :D
ikon
Kam sa hrabe na PhysX haha
Toman
davam tomu 18 mesiacou
lordjustice2
Dávam bolševikovi rok...maximálne dva...
maugly
pekne uz sa velmi tesim kedy zacne ten pravy boj o fyzikalne vlastnosti v hrach a tktiez na novinky o DX 11
trunks
Jen dodám, že tesselace už jede i na dx9kach... dokazije to jedna z prezentací VALVe.
Shatterhand
No, som zvedavi ako to Ati zvladne. . . ten Tesselation nanasiel uplatnenie, aj ked DX11 to urcite zmeni... . Ale na druhej strane, ani PHYSX sa moc neuchytil... aj ked v clanku je to inak :-)
berki
nebabral sa nejaky nadsenec volakedy s CUDA a PhysX na radeonoch ? Nejaky patch na to bol ete sa niekto na fore smial ze radeon physiX a logo nVidie :-)
Archon
Starcraft2 a Daiblo3 bude na Havok , takže to bude využivane u Radeon až až .
prepelica
poviem vam ze je to pekne na ***** polovica hier havok polovica physx to aby som mal hybridnu dosku CF/SLI :D
Pridať nový komentár
TOPlist