EN

Creative GigaWorks T20 Series II. - skvelá voľba pre každého!

Kúpa jednoduchých a hlavne cenovo dostupných reproduktorov k PC sa stáva čoraz ťažšou úlohou pre každého aktívneho užívateľa. Výrobcov audio techniky je mnoho, čo má za následok presýtenie trhu takmer vo všetkých cenových kategóriách.

Creative GigaWorks T20 Series ll. - Balenie, Špecifikácie

Dnes si predstavíme pomerne lacné “bedničky”. Zapojenie reproduktorov zodpovedá štandardu 2.0, a teda dva satelity bez subwoofera. Každý zo satelitov je osadený dvojicou reproduktorov, ktoré sa starajú o konverziu analógového signálu na akustickú vlnu. Veľkosťou produkt nijak neohúri, doslova však klame telom. Creative T20 Series ll. patria do série reproduktorov GigaWorks. Model T20 sa radí do presného stredu celej modelovej rady.

Myslíte si, že malé reproduktory nemôžu zahrať dobre? Mýlite sa! T20-tky nás v redakcii skutočne príjemne prekvapili. Viac v recenzii.

 

Technické špecifikácie

Výkon reproduktorov: 14 W RMS na jeden kanál (celkovo dva kanály)
Frekvenčný rozsah: 50 Hz - 20 000 Hz
Rozmery: 8,8 cm  x 14,3 cm  x 23 cm
Zapojenie reproduktorov: 2.0
Priemerná cena na slovenskom trhu: 57€

Technické parametre sú skutočne strohé. Okrem celkového výkonu zostavy výrobca udáva frekvenčnú odozvu použitých meničov. Tá sa pohybuje v rozsahu 50 - 20 000 Hz, čo je pri domácom použití vcelku postačujúce. Niekto by však mohol frflať, že spodná hranica 50 Hz nie je dostatočná pre dosiahnutie perfektného zážitku pri počúvaní hudby. Pravdou však zostáva, že zostava T20 nedisponuje subwooferom, a teda nedokáže vzhľadom na svoje rozmery a použité meniče reprodukovať tóny s takými nízkymi frekvenciami.

Výkon 14W na kanál taktiež nenadchne. Netreba sa však hnať za veľkým výkonom na kanál. Z praktickej skúsenosti viem, že aj tých 14W na kanál stačí na pomerne kvalitné ozvučenie stredne veľkej miestnosti. Do obývačky však takéto reproduktory nepatria. K PC sa však hodia skvelo.

 

Creative GigaWorks T20 Series ll. - Dizajn, Konštrukcia

Ako som už spomenul, reproduktory tvoria 2.0 zostavu. Na každom z nich je použitá dvojica meničov. Väčší sa stará o reprodukciu basového a stredného pásma, menší sa postará o reprodukciu výšok, až do frekvencie 20 kHz.

Dvojpásmový systém sa líši od jednopásmového rozdelením frekvenčného pásma na dve časti pomocou výhybky. Tá rozdeľuje frekvenčný systém pre dva, či viac reproduktorov. Výhybka delí frekvenčné pásmo na pásmo pre stredobasový menič a pásmo pre výškový menič. Výhoda tohto systému spočíva v možnosti lineárnejšieho prednesu. Ľahšie sa vyrába menič, ktorý hrá lineárne 50-5 000 Hz ako menič, ktorý hrá lineárne 20-20 000 Hz. Vyjadrenie „hrá lineárne“ treba brať s rezervou. Samozrejme sa bavíme o idealizácii meniča. Žiaden menič nezahrá lineárne.

Stredobasový kónický reproduktor je konštruovaný z tkaného skleného vlákna. Použitý je elektrodynamický menič, ktorý reprodukuje stredné frekvenčné pásmo. Stredové reproduktory mávajú smerový prednes. Mali by byť teda nasmerované priamo na poslucháča.
Farebne je stredobas spracovaný skutočne vkusne. Žltý výplet elegantne dopĺňa rýdzo čierny dizajn reproduktora.

Osadený výškový reproduktor nepôsobí nijak zvláštne. Svoju úlohu si však plní svedomito. Už samotný názov napovedá, že ide o vysokofrekvenčný menič. Na trhu nájdeme nespočetne veľa druhov a modelov výškových reproduktorov. Každá konštrukcia má svoje výhody aj nevýhody. V praxi sa používajú klasické výškové meniče, páskové meniče, či dokonca meniče v tvare klaxónu. Páskové meniče majú veľmi smerový prednes, mali by byť teda nasmerované priamo na poslucháča.

V modeli T20 je osadený tradičný elektrodynamický membránový menič. Jeho prednes je veľmi smerový, a preto je nesmierne dôležité umiestnenie reproduktorov voči poslucháčovi.

Za zmienku stojí aj zoradenie meničov. Poväčšine je zvykom umiestňovať výškový menič čo možno najvyššie na telo reproduktora. V tomto prípade je to však naopak. Stredobas dostal miesto na vrchu reproduktora. Pod ním je osadený nevýrazný výškový menič. Prečo však takáto atypická konštrukcia?

Môj osobný názor je nasledovný: Výrobca chcel umiestniť do reproduktora Bassreflex. Keby umiestnil stredobas na spodok, nebolo by z konštrukčného hľadiska možné osadiť dostatočne dlhý bassreflex. Creative to teda vzali tak trocha z iného konca. Bassreflex je umiestnený z vrchu reproduktora. Vďaka tomu môže byť osadený o poriadny kus dlhší bassreflex. V Creative si toto osadenie pomenovali BasXPort. A ako to funguje v praxi? No o tom potom...

Ak sa pozrieme po vybalení na reproduktory spredu, zaujme najmä veľká sieťka, ktorá zakrýva oba meniče. Tá chráni meniče jak pred prachom, tak pred mechanickým poškodením. Sieťovina je napnutá tak, aby sa pri pichnutí prsta smerom k meniču nedostala jeho špička k samotnej membráne. Toto vcelku jednoduché, no zároveň elegantné riešenie používa mnoho výrobcov. Sieťovina je natiahnutá na umelohmotnom rámčeku, ktorý je predelený na dve časti. Práve toto predelenie zabezpečuje dostatočné napnutie sieťoviny. Rám sa nasadzuje na telo reproduktora za pomoci štyroch klipov, ktoré  do seba plynule zapadajú. Je teda v podstate na užívateľovi, či bude používať reproduktory so sieťkou, či bez. Sieťka nemá absolútne žiaden vplyv na zvukový prednes.

Pod dvojicou meničov vyčnieva trojica otočných potenciometrov. Tento panel slúži na dodatočne nastavenie kvantitatívneho zastúpenia basu a výšok. Posledným potenciometrom v rade možno reproduktory zapnúť a následne nastavovať hlasitosť.

Možnosť nastavenia úrovne výšok a basu je pomerne bežná pri reproduktoroch konštruovaných pre pripojenie priamo k PC. Realizovaná je za pomoci potenciometrov. Tie menia hodnotu svojho odporu pri otáčaní vyvedenej osky, na ktorú je nasadený klobúčik. Povrchová úprava je veľmi príjemná na dotyk, čím sa stáva ovládanie pohodlnejším.

Pod trojicou potenciometrov sa nachádza dvojica Jack konektorov. Jeden z nich slúži na výstup analógového signálu, kde môžeme pripojiť napríklad slúchadlá, druhý slúži ako vstup analógového signálu z externého analógového zdroja. AUX signál prechádza vnútorným elektronickým obvodom a podlieha ekvalizačným úpravám a slušným zosilnením.

Zadná časť je pre samotného užívateľa zaujímavá jedine pri rozkladaní zostavy. Reproduktory stačí medzi sebou prepojiť dodávaným signálovým káblom, priložený adaptér zapojiť do elektrickej zásuvky a posluch sa môže začať.

Dizajnový skvost je doplnený miernym naklonením smerom k ušiam poslucháča, ktorý sa pri posluchu venuje práci za PC. Náklon je skutočne ideálny pre posluch v blízkom poli.

Reproduktory sedia na dvojici lyží, ktoré sú zo spodnej strany vypodložené gumenými podložkami. Tie zaisťujú dokonalú stabilitu štíhlym reproduktorom aj pri trasúcom sa stole.

Po konštrukčnej, či dizajnovej stránke len ťažko niečo kritizovať. Reproduktory sú  vedľa monitora, či laptopu jednoducho pekné. Osobne sa mi páčia meniče zahalené sieťkami.

 

Creative GigaWorks T20 Series ll - Metodika, Hodnotenie zvukového prednesu

Priznám sa, na testovanie tejto zostavy som sa hrozne tešil. Osobne ma táto reprozostava zaujala hneď, ako som ju zbadal na stránke výrobcu. Keďže uprednostňujem posluch na reproduktorových zostavách 2.0, T20-tky mi vyhovovali.

Testoval som použiteľnosť reproduktorov pri pozeraní filmov, hraní hier a samozrejme počúvaní hudby. Séria GigaWorks sa zameriava najmä na skvelo spracovanú stránku hudobného posluchu. Pri použití stolných reproduktorov sa však nevyhneme reprodukcii filmov, či používaní pri hraní hier.

 

Na čom sa testovalo?

Ako testovaciu zostavu som použil to najlepšie, čo som doma mal. Ako základ poslúžil špičkový D/A prevodník  Audio GD NGB- 12,1. Tento DAC sa vyznačuje skvelým pomerom cena/výkon a zvukovo sa zaraďuje medzi to najlepšie, čo som kedy počul. A aby toho nebolo málo, implantuje skvelý slúchadlový zosilňovač, čo nás však samozrejme v tomto prípade veľmi nezaujíma.

- konštrukcia čisto z diskrétnych súčiastok (bez operačných zosilňovačov)
- používa kvalitné kapacitory, napájanie zabezpečuje výkonný 20W transformátor
- potenciometer ALPS 27
- trojkanálový digitálny vstup : USB, Coax, Optical
- Výstup z D/A : RCA
- Podpora: 16/24 – bit sampling rate: 44,1kHz, 48kHz, 96kHz
- USB: 24bit/96kHz, Coax: 24bit/192kHz
- Oversampling: 2X, 4X, 8X

Pre porovnanie som použil aj integrované riešenie v mojom nebohom notebooku Lenovo R500. Išlo mi najmä o sledovanie prínosu kvalitnej zostavy k lepšej reprodukcii. Reproduktory dokážu bez debaty oceniť kvalitný zdroj zvuku. Netreba sa báť, že by sa také lacné reproduktory nemohli tešiť z kvalitného zdroja. Ten pomôže najmä v oblasti basu, no mierne potiahne aj výšky. Definícia stredov je dostatočná jak na integrovanej zvukovej karte, tak aj na kvalite.

 

Hry

Reproduktory som testoval pri niekoľkých hrách, ktorým sa občas vo voľnom čase venujem. Medzi ne patria nasledujúce tituly: Leaguage of Legends, Diablo  lll, Skyrim, Battlefield 3.

Pri hraní hier typu LoL je dôležitý najmä priestor, ktorý sú reproduktory schopné vykresliť. Čím širší priestor, tým presnejšia lokalizácia nepriateľa v priestore. Taktiež schopnosť reprodukovať aj veľmi tichučký zvuk pri určitej situácii v hre. Pri takýchto žánroch nejde o prednes ako taký. Dôležitá je presnosť a dostatočne široká frekvenčná odozva. Posledné menované nie je problém takmer nikdy.
T20-tky druhej série sa popravde na PRO gaming príliš nehodia. Priestor je síce dostatočný, no akékoľvek lepšie hráčske slúchadlá v cene reproduktorov poslúžia niekoľkokrát lepšie. Na plné sústredenie sa na hru sú teda potrebné skôr slúchadlá ako reproduktory, no T20-tky poslúžia dobre. Pri Diablo lll nie je až také potrebné kvalitné audio. Zvuk tvorí v tejto hre tzv. kulisu. T20-tky ju zahrali dobre, dynamicky, v podstate ťažko niečo vytknúť. Pri Skyrime platí úplne to isté.

Samostatná kategória sú strieľačky, ku ktorým patrí aj Battlefield 3. V tejto hre je lokalizácia nepriateľa kritická a nedostatočné kvalitné vyseparovanie priestoru môže mať v konečnom dôsledku za následok smrť virtuálneho hráča. Tu sa bavíme o tej istej kategórii ako LoL. Viac sa hodia jednoznačne slúchadlá, ktoré dokážu vykúzliť omnoho širší a presnejší trojdimenzionálny priestor.

 

Film

Pri sledovaní filmov je dôležité najmä dobré vykreslenie priestoru, dostatočná dynamika prednesu, ale aj jeho úroveň. Málokto si nechá zničiť filmový zážitok tým, že polovici slov, ktoré vo filme padnú, nerozumie. Taktiež akčné scény a výbuchy tvoria podstatnú časť celkového audio-vizuálneho zážitku. Osobne preferujem zostavy, ktoré ukážkovo zvládajú  prednes stredov, no potrpím si aj na nízke kmitočty, keďže si rád užijem poriadne “BOOM”, ktoré je nielen vidieť a počuť, ale aj cítiť.

Pri sledovaní nenáročných filmových snímkov, ktoré vsádzajú na plnohodnotnosť dialógov a príbehovú líniu tiahnu týmto smerom, sa T20-tky hodia. Najmä dominancia stredov a ich skvelé prekreslenie stojí za reč. Poslucháč rozumie každému slovu, reč je artikulovaná a dostatočne pretiahnutá nad ostatok.

Zážitok z filmu je však veľmi fixovaný na polohu diváka. Ak ako partia sledujete seriál či film, plne si to užije maximálne ten, ktorý sedí vo virtuálnom trojuholníku s dvojicou reproduktorov. Ostatní sa budú musieť uspokojiť s priemerným zážitkom.

Sledovanie akčných trhákov podľa môjho názoru vyžaduje poriadny subwoofer. A ak nie, tak aspoň poriadne výkonné a kvaitné stredobasy, ktoré to ťahajú poriadne od spodku. To, žiaľ, T20-tky druhej generácie celkom nespĺňajú. Meniče začínajú poriadne kmitať skutočne až od 50 Hz, čo uberá niektorým akčným scénam na ich živelnosti. Dynamika však reproduktorom jednoznačne nechýba.

Reproduktory sa teda hodia na nenáročné pozeranie filmov či seriálov. Teda, skôr tých seriálov. Tie sú zväčša zamerané na dejovú líniu cez dialógy ako na dotváranie atmosféry masívnymi explóziami a podobne. Jedným dychom však musím podotknúť, že ani pri sledovaní filmu o veľa neprídete. Ak však patríte k náročnejším filmovým maniakom a chcete si doma spraviť malé domáce kino, v cenovej kategórii T20-tok nenájdete aboslútne nič, čo vás uspokojí.

 

Hudba

Výrobca netají fakt, že modelová rada GigaWorks je určená primárne pre poslucháčov hudby. T20-tky nie sú výnimkou, a svoj prednes “fokusujú” presne na tento účel. Prednes je vzhľadom na veľkosť reproduktorov skutočne prekvapujúci.

Bas

Prednes basu je limitovaný pomerne malým stredobasovým meničom. Ten sa rozkmitá až pri frekvencii nad 50Hz. Tento fakt uberá z nahrávok tie najnižšie basy, čo môže niektorým jedincom chýbať. Osobne mi to však veľmi nevadilo.

Úroveň basu je voči ostatku frekvenčného pásma v poriadku. Nie je ani v úzadí, ani nijak nevyniká. Bas je presný a precízny, zameriava sa najmä na čistotu prednesu a presnú definíciu tónu, samozrejme, ak sa nachádza vo frekvenčnom pásme nad 50 Hz. Dalo by sa napísať, že bas je taktiež úderný. Niekedy však chýba zdravý dozvuk kopáku, či strún basgitary.

Pri počúvaní modernej populárnej hudby, ku ktorej patrí jednoznačne dnb, dub step, či rap oceníte najmä veľmi čistý prednes. Linearita na basovom pásme však nemusí vyhovovať každému. Z reproduktorov nečakajte žiadne BUM BUM, ani TUC TUC, prednes je kľudnejšieho charakteru.

Stredy

Tie po vypočutí prvých tónov jednoznačne dominujú celému frekvenčnému spektru. Sú zároveň aj najpresnejšie definované, ich zastúpenie tvorí väčšinu. Reproduktory sa zameriavajú prioritne na prednes tohto pásma. Snaha o linearitu sa podarila. Prednes pôsobí opäť pokojným dojmom, žiadne škriekanie či vrieskanie, poprípade dáky počuteľný “peak” na určitej frekvencii.

Rozlíšenie a presnosť však pôsobia mierne nudne. Prednes nemožno označiť za teplý.

Všetky nástroje, ktoré stredné pásmo zastrešuje znejú prirodzene. Chýba im však akýsi ten život. Našťastie sa môžu reproduktory pochváliť dobrou dynamikou. Síce to nemusí hneď znamenať dobrý prednes, no v tomto prípade tomu tak je.

Dynamický rozsah stredobasového meniča umožňuje reprodukciu mnohých nástrojov, vrátane ľudského hlasu na rovnakej úrovni, a teda nič netrčí, nič nevyniká. Úroveň ľudského hlasu by však mohla byť o čosi vyššia. Niekedy zanikne v návale nástrojov.

Inak nemám prakticky čo vytknúť. V danej cenovej kategórii je prednes tohto pásma jednoznačne na úrovni.

Výšky

Reproduktory obsahujú na každom satelite po jednom výškovom meniči. Ten sa stará o pokrytie pásma vysokých frekvencií.

Prednes tohto rovnako dôležitého pásma je v poriadku. Výšky sa sústreďujú na úrovni basu. Detailom neprekypujú až tak ako je tomu pri stredoch. Frekvenčná odozva výškového reproduktora umožňuje nástrojom ako trúbka, elektrická gitara, či iným odznieť v celom rozsahu.

Výškový reproduktor však preukázal veľmi značnú smerovosť prednesu. Zatiaľ čo stredobas zahrá ako-tak do priestoru, pri výškach sa dočkáte pekného prednesu len v oblasti virtuálneho trojuholníka, ktorý je tvorený hlavou poslucháča a dvoma reproduktormi.

 

Celkové hodnotenie prednesu

Prednes je nenásilný a pomerne vyrovnaný. Nechýba dynamika a pomerná lineárnosť. Zamrzí reprodukcia nízkych kmitočtov, ktoré sa kvôli frekvenčnej odozve a konštrukcii malého stredobasu neprejaví. Pri správnej polohe voči poslucháčovi vedia reproduktory vyčarovať skutočne pekný priestor. Akonáhle však skočíte mimo “čiaru”, musíte očakávať rozpadnutý priestor. Toto je však pri reproduktoroch danej konštrukcie úplne bežné.

 

Creative GigaWorks T20 Series ll - Záver

T20-tky Série ll sa jednoznačne podarili. Ponúkajú skvelý pomer cena/výkon. Svojím prednesom neurazia ani nadšenca.

Ich účelovosť je jednoznačná. T20-tky chcú hrať hudbu. Na filmy je tam málo basu, na hry slabý priestor. Aj keď, pre amatérskeho hráča je priestor dostatočný presne tak, ako je dostatočná úroveň basu pre bežného diváka.

Nebudem to ďalej naťahovať a okrem tradičného zhrnutia na konci článku pridávam reproduktorom Creative GigaWorks T20 Series ll ocenenie za skvelý pomer cena/výkon.

“Ako som už spomenul, reproduktory tvoria 2.0 zostavu. Na každom z nich je použitá dvojica meničov. Väčší sa stará o reprodukciu basového a stredného pásma, menší sa postará o reprodukciu výšok až do frekvencie 20 kHz.

Dizajnový skvost je doplnený miernym naklonením smerom k ušiam poslucháča, ktorý sa pri posluchu venuje práci za PC. Náklon je skutočne ideálny pre posluch v blízkom poli.

Reproduktory sedia na dvojici lyží, ktoré sú zo spodnej strany vypodložené gumenými podložkami. Tie zaisťujú dokonalú stabilitu štíhlym reproduktorom aj pri trasúcom sa stole.

Prednes je nenásilný a pomerne vyrovnaný. Nechýba dynamika a pomerná lineárnosť. Zamrzí reprodukcia nízkych kmitočtov, ktoré sa kvôli frekvenčnej odozve a konštrukcii malého stredobasu neprejaví. Pri správnej polohe voči poslucháčovi vedia reproduktory vyčarovať skutočne pekný priestor. Akonáhle však skočíte mimo “čiaru”, musíte očakávať rozpadnutý priestor. Toto je však pri reproduktoroch danej konštrukcie úplne bežné.”

 

Creative GigaWorks T20 Series II
Plusy
Mínusy

- pomer cena/výkon
- konštrukcia
- dizajn
 

- Pri sledovaní filmov chýba spodný bas
- Prednes nemusí vyhovovať milovníkom nadmerného basového prednesu
 

 

Za zapožičanie reproduktorov GigaWorks T20 Series II ďakujeme spoločnosti Creative.


 

Komentáre (15)
TomKocuR
Poupravil by som - výškový menič nie je elektromagnetický, ale samozrejme elektrodynamický, rovnako ako stredobas. Podľa obrázkov to vyzerá na hemisférickú textilnú membránu, čo je zrejme len dobre, textil je menej násilný a hodí sa v podstate na všetky druhy hudby. To že je to hemisféra a nie kužeľ napovedá, že výrobca sa nesnažil silou mocou šetriť. Čo sa smerovosti týka, vyššie frekvencie smerujú viac ako stredné a tie zas smerujú viac ako basy, ktoré nesmerujú prakticky vôbec. No a priamovyžarujúce meniče (tie bez zvukovodu - napríklad klaxónu) budú spravidla smerovať viac (tým klaxónom sa dá smerová charakteristika vhodne upraviť). Možno by bolo ešte vhodné pre lepšiu predstavu uviesť rozmery jednotlivých meničov a hodiť aj jednu fotku zadku reproduktorov. Inak fr. rozsah nebude podľa mňa začínať na tých 50Hz pri žiadnom rozumnom poklese, pri -3dB by som optimisticky tipol minimálne 70Hz aj keď skôr to bude ešte vyššie.
Broslowski
Jasne diki ;) K poklesu pri 50 Hz, pokial to nemas zmerane je to cisto dohad :)
TomKocuR
Jasné, a dosť hrubý odhad, každopádne toto ajtak nemá zmysel rozpitvávať, keďže každý výrobca to udáva len tak od brucha a teda to ajtak bežný človek nemá veľmi ako porovnať.
Broslowski
Iste :) Inak diki za trefné doplnenie :)
AmOK
Fakt bombasticky nadpis, skoro recenzia... Dufam, ze sa budu dobre predavat... Suhlasim s kocurom, o 50Hz -3dB mozu tie repraciky len snivat. To je fyzika a ziadny novy material tam pouzity nie je. Kevlar, pripadne nieco horsie a gumovy zaves, plastova (predpokladam) ozvucnica. 20kHz detto, to maju problem zahrat ine kalotky, za ine peniaze. Takze co sme sa dozvedeli? To, co vieme davno, ze to hra cistejsie a presnejsie, ako nejake cinske sunky za tretinovu cenu z velkoskladu. Sorry za takyto koment, ale ak to ma byt recenzia, tak mi v nej chyba kopec veci a naopak, je v nej kopec veci z teorie, ktore tam byt nemuseli a zasluzili by si vlastny clanok. Kludne na 5 aj viac stran. Z tychto styroch stran mam skor pocit, ze nebolo pisat o com. A pritom je to "Skvela volba pre kazdeho!" :-/
Broslowski
Ake veci ti tam chybaju? Su to predsa reproduktory pre bezneho uzivatela ktory si okrajovo potrpi na kvalitu : Nehrame sa na nejake Hi.Fi :) Raz som bol u človeka ktorý vlastní AIR15. Super repráky sa strašné prachy. No hralo to super. K PC mal pichnuté práve tieto T20tky, zaujali ma, týpek vravel že ku PC to na rádio či len taký podmazík stačí, tak som ich zohnal a spísal dačo o nich.
Odar
- Pri sledovaní filmov chýba spodný bas Toto ma dost pobavilo. Tie "menice" a objem ozvucnice nesniva ani o vrchnych basoch, nie este tych spodnych :-))))
Broslowski
Iste :) Ale ako pisem vyššie, ide o reproduktory ktoré zapadajú medzi spotrebnú elektroniku, nehladajme v tom TOP zvuk, no za danú cenu predvádzajú pekné divadlo.
MBG
Počul som na vlastné uši aj prvú generáciu T20tok, aj túto druhú. Myslím, že v danom (cenovom) segmente nie je príliš čo váhať, tieto Creativy sú jednoducho dobré. Ako bežné reproduktory sa k PC hodia určite oveľa viac, ako 2.1 reproduktory za 40 euro a navyše, človek nemá pod stolom o subwoofer viac. Som obyčajný BFU, nepočujem vrchný ani spodný bas, ale viem rozlíšiť, či niečo reprodukuje môj playlist tak, aby sa mi to páčilo alebo nie. T20tky áno.
subz3ro
V pohode recenzia, v pohode repraky. Ten smerovy prednes reproduktorov by vsak chcelo viac rozviest, lebo u mna osobne je to najvacsie sklamanie / prekvapenie tohto modelu (podla toho z akeho uhla pohladu to berieme). Reproduktory maju totiz smerovy prednes stredobasovych a vyskovych menicov lokalizovany v uplne inom smere ako bassreflex, co v praxi znamena ze prednes basovej zlozky je naplno pocutelny tak 30 cm vyssie, resp. uplne mimo centrum posluchaca, co je u reproduktorov k PC (kde sa predpoklada ze posluchac bude sediet pred obrazovkou a nie 30 cm nad alebo mimo nej) dost podstatny problem, povedal by som :-)
TomKocuR
Keby bol bassreflex vyvedený dopredu, nič moc by sa nezmenilo, tie basy sa ti nad reproduktormi zdajú najvýraznejšie pretože počuješ len ten bassreflex. Hore je ale vyvedený z celkom logického dôvodu, inak sa to na takýchto repráčikoch ani realizovať nedá...
subz3ro
Nemyslim ze pocujem "len bassreflex", nieco uz za tych 35 rokov napocuvane v usiach mam, takze viem povedat kde lokalizujem zvuk, navyse z toho ze si to nevyvratil beriem ze mas podobnu skusenost, cize to nie je len subjektivny dojem :-) Bassreflexny otvor vyvedeny dopredu by bola samozrejme dizajnova samovrazda, ale urobit to po osi zvysnych menicov dozadu by podla mojho skromneho nazoru zcasti eliminovalo tento problem ;-)
le1tho
Viem ze reagujem uz trochu neskoro, ale chcel som sa k tymto repro vyjadrit :) Osobne by som mal strach u tychto repro ci nedochadza ku klasickym rezonanciam celych repro z viacerych dovodov: plastova konstrukcia s pomerne velkymi plochami plastu nachylnymi na rezonovanie, zosilovac+zdroj a ostatne komponenty vovnutri konstrukcie spolu s menicom kedy hlavne pri hrani basovo narocnejsieho zvuku dochadza k rychlemu prechodu vzduchu cez vsechen tento "balast" a tym padom k vzniku neziaduceho takpovediac "hluku"/prechodu vzduchu sposobujuceho "hluk"? Teda pokial nema menic svoju oddelenu komoru? Dalsia viitka, nedochadza u nich k blikaniu LEDky indikujucej zapnutie pri hrani basovo narocnejsieho zvuku? Mam nejednu skusenost ze u tychto kompaktnych reproduktorov nieje zdroj vobec najlepsie stabilizovany, je to detajl ale podla mna takato vec dokaze z dojmu kvality celkom ubrat nehovoriac ze ani na zvuk to nieje vobec dobre :) Dalej - o 50Hz si tieto reproduktory urcite mozu nechat zdat, minimalnu rozumnu spodnu hranicu by som u nich videl ako uz bolo spominane pri rozumnom poklese/nepoklese okolo 90Hz. Pripojenie druheho reproduktoru pomocou cinchu posobi trocha divne ala genius za 500Kc(za 300Kc maju kabel rovno napevno). Otazku ake repro za rozumnu cenu k PC som riesil naposledy rok dozadu a kupil som si kvoli spominanym obavam hore radsej mikrosystem Philips MCD712 za trochu vacsiu sumu(ale stale prijatelnu/4100Kc).
haserhera
Zdroj je mimo menic, je ako samostatna skatulka, cize priestoru v menici je dost a ku vibraciam nedochadza ani pri maximalnej hlasitosti. LEDka svieti okolo regulatoru hlasitosti a nie neblika ani pri plnom vybudeni. Bednicky vedia na prekvapenie vela ludi podat aj slusne hlboke frekvencie, ale najlepsie si je to vypocut na vlastne usi. Samozrejme treba stiahnut regulator basu na 30-40%, inak menic nestiha a je to len hlasny bordel. Chinc je sice divne riesenie, ale jeho vyhodou je moznost predlzenia, cize sa da dosiahnut vacsi rozostup bedniciek od seba.
haserhera
Tieto bednicky mam rok a za ten cas stihli prekvapit velmi vela ludi. Na svoj rozmer totiz robia kvalitny a hlasny prednes a kedze pocuvam hlavne gitarovu hudbu, vyhovuju mi viac nez dost. Je pravda, ze ich treba spravne nasmerovat. Ked sa mi to konecne podarilo, vytocil som hlasitost do 70% a pustil hudbu, nabehli mi zimomriavky :) Casto ich bravam na chaty a ludia hladaju kde je schovany subwoofer, lebo vedia velmi slusne podat aj bas.
Pridať nový komentár
TOPlist