EN

Dve GeForce GTX 660Ti - slušný výkon a bezkonkurenčné ticho

V dnešnej recenzii sa proti sebe postavia dve nereferenčné GeForce GTX 660Ti, ktorých najväčšou zbraňou je ich chladenie. Víťazom však môže byť len jeden, ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP alebo MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition?

2x GeForce GTX 660Ti - Úvod

Pri GeForce GTX 660Ti nám ostal rovnaký počet funkčných blokov ako u GeForce GTX 670, jadro má aktívnych 7 z celkového počtu 8 SMX Okrem počtu CUDA jednotiek 1344SPs, majú tieto dva modely totožné všetky frekvencie - jadro/pamäte a navyše aj turbo boost. Jediným rozdielom, ktorý odlišuje GTX 660Ti od GTX 670 je osekaná zbernica (trojica 64bit pamäťových kanálov, namiesto štyroch), s ktorou klesla pamäťová priepustnosť, počet jednotiek ROPs (z 32 na 24) a L2 pamäť (384kiB namiesto 512kiB).

nVidia spojila 192bitovú zbernicu dosť netradične s 2GiB GDDR5 pamäťou, ktorej by viac sedelo 1.5GiB, resp. 3GiB. Pamäte pracujú na rovnakých frekvenciách ako výkonnejšie modely s GK104, teda 1502MHz. Základny takt jadra GeForce GTX 660Ti je pre referenčnú verziu stanovený na 915MHz. To ale pracuje na vyšších “turbo” taktoch, jeho Boost Clock je 980MHz.

 GeForce GTX 660TiASUS GTX 660Ti DirectCU II TOPMSI GTX 660Ti Power Edition
Frekvencia jadra915 MHz +1059 MHz +1019 MHz +
GPU Boost980 MHz1137 MHz1097 MHz
Frekvencia shadercore915 MHz +1059 MHz +1019 MHz +
Frekvencia pamätí1502 MHz1502 MHz1502 MHz

 
nVidia referenčnú verziu GeForce GTX 660Ti nevydala a trh zaplnilo množstvo nereferenčných verzií. V dnešnej recenzii si predstavíme dva pretaktované modely s precízne vyriešeným chladením - ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP a MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition.

2x GeForce GTX 660Ti - Technické detaily

Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v nasledujúcej tabuľke.

 

GeForce GTX 660Ti

ASUS GeForce GTX 660Ti DCII TOP

MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition

GeForce GTX 670

Jadro:

GK104-300GK104-300GK104-300GK104-325
Výrobný proces:28nm28nm28nm28nm
Veľkosť jadra:~294 mm^2~294 mm^2~294 mm^2~294 mm^2
Počet tranzistorov:~3540 miliónov~3540 miliónov~3540 miliónov~3540 miliónov
Počet aktívnych clustrov:7777
Frekvencia jadra:915 MHz + Turbo1059 MHz +1019 MHz +915 MHz + Turbo
Frekvencia pamäte:1502 MHz1502 MHz1502 MHz1502 MHz
Kapacita, typ pamäte:2048 MiB, GDDR52048 MiB, GDDR52048 MiB, GDDR52048 MiB, GDDR5
Frekvencia shadercore:915 MHz + Turbo1059 MHz+ Turbo1019 MHz + Turbo915 MHz + Turbo
Počet TFUs:112112112112
Počet TAUs:112112112112
Počet ALUs:7x Vec192
(1344SPs)
7x Vec192
(1344SPs)
7x Vec192
(1344SPs)
7x Vec192
(1344SPs)
Počet ROPs24242432
Podpora Direct3D:11.111.111.111.1
Pixel fillrate:21 960 - 23 520 MPixels/s25 416 - 27 288 MPixels/s24 456 - 26 328 MPixels/s29 280 - 34 560 MPixels/s
Bilinear texelfillrate:102 480 - 109 760 MTexels/s118 608 - 127 344 MTexels/s114 128 - 122 864 MTexels/s102 480 - 120 960 MTexels/s
Bilinear FP-16
texel fillrate:
21 960 - 23 520 MTexels/s25 416 - 27 288 MTexels/s24 456 - 26 328 MTexels/s29 280 - 34 560 MTexels/s
Z-sample rate:102 480 MSamples/s118 608 MSamples/s114 128 MSamples/s102 480 MSamples/s
AA-sample rate:204 960 MSamples/s237 216 MSamples/s228 256 MSamples/s204 960 MSamples/s
Single precision aritmetický výkon:2460 - 2634 GFLOP/s2847 - 3056 GFLOP/s2739 - 2949 GFLOP/s2460 - 2903 GFLOP/s
Double precision aritmetický výkon:
(1/24 zo SP)
102 - 110 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
119 - 127 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
114 - 123 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
102 - 120 GFLOP/s
Geometry rate:3660 MTriangles/s4236 MTriangles/s4076 MTriangles/s3660 MTriangles/s
Šírka zbernice:192 bit192 bit192 bit256 bit
Priepustnosť pamäte:144,19 GB/s144,19 GB/s144,19 GB/s192,26 GB/s

2x GeForce GTX 660Ti - Testovacia zostava

Do našej testovacej zostavy s doskou Asus P8P67 Deluxe (recenzia) sme osadili procesor Core i7 2600k (recenzia), ktorý je pretaktovaný a výsledky by nemal ovplyvniť bottleneck z jeho strany. Ako zdroj je použitý nadpriemerne vybavený Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.

 Testovacia zostava PC.sk
Procesor
Intel Core i7-2600k @ 4.5 GHz
HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté
Chladenie
Noctua NH-U12P SE2
2x NF-P12-1300 ~ 900rpm
Matičná doska
Asus P8P67 Deluxe
LGA 1155, P67 Express Chipset (B3), BIOS 2302
Pamäte
G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV
1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V
Pevný disk
Samsung 500GB
SATA II, 7200rpm, 16MiB cache
Zdroj
Enermax  MaxRevo 1350 W
80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready
Skrinka
SilverStone FT02B-W
Midi Tower
Monitor
Samsung SyncMaster 305T+
(30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600)
Operačný systémWindows 7 Ultimate 64-bit

Testované grafické karty a použité ovládače:

  • AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • AMD Radeon HD 7970 (925/1.375 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCU II TOP (1.059/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.23 WHQL
  • MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition (1.019/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.23 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 670 (915/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.33 WHQL

Za poskytnutie procesora Core i7 2600k ďakujeme spoločnost Intel

Za poskytnutie matičnej dosky Asus P8P67 Deluxe ďakujeme spoločnost Asus

 

 

Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax

 

 

Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG

 

 

Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark

 

 

2x GeForce GTX 660Ti - Metodika testovania

Herné testy prebiehajú vždy s maximálne možnými detailami a to v troch rozlíšeniach: 1.680 x 1.050, 1.920 x 1.200, 2.560 x 1.600. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené priamo v ovládačoch grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá testovaná scéna premeraná v troch pokusoch, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.

Testované hry
Anno 2070Direct3D 11, verzia 1.01
Batman: Arkham CityDirect3D 11, verzia 1.1
Battlefield Bad Company 2Direct3D 11, verzia
Crysis WarheadDirect3D 10, verzia 1.1
Crysis 2Direct3D 11, verzia 1.9
Colin McRae Dirt 2Direct3D 11, verzia 1.2
Metro 2033Direct3D 11, verzia 1.1
S.T.A.L.K.E.R. Call of PripyatDirect3D 11, verzia 1.6.02
Benchmarky
3DMark 11
Direct3D 11, verzia 1.3
Performance, Extreme
LuxMark
OpenCL, verzia 2.0, 64bit
Room Scene, 2016 Triangles
Unigine Heaven
Direct3D 11, verzia 3.0
4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High

S novými hrami, hlavne pre tie s deferred renderingom, sme sa rozhodoli vyradiť merania s 8xMSAA. Tie hry, ktoré to umožňujú, budú odteraz pretestované v najvyššej kvalite obrazu za použitia režimu 4xMSAA a tie s DR so zapnutým MLAA/FXAA. Celkový výkon grafických kariet už nebudeme rozdeľovať na režimy 4x/8xMSAA, ale len na základe použitého rozlíšenia.

 

Ovládače

Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa dole priložených screeshotov (okrem série HD 6xxx, pri ktorej používame filtrovanie textúr v režime High Quality).

2x GeForce GTX 660Ti - 3DMark 11, Unigine Heaven, Luxmark

3DMark 11

ilustračný obrázok

3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je posledná verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša podporu nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Prepracovaný je aj test fyziky, v ktorom bol PhysX nahradený open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.

Performance   Extreme

Unigine Heaven

ilustračný obrázok

Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.

Normal   Extreme

Normal   Extreme

Luxmark

ilustračný obrázok

Luxmarkje voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.

2x GeForce GTX 660Ti - Anno 2070, Batman Arkham City

Anno 2070

ilustračný obrázok

V najnovšom pokračovaní stratégie Anno 2070 sa po prvýkrát dostávame do budúcnosti. Napriek tomu, že hra beží na rovnakom engine ako Anno 1404, moderné prostredie hry je kompletne prepracované a obohatené o efekty najnovšieho Direct3D 11 rozhrania. Naše testy prebiehajú na začiatku kampane počas 20s.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

Batman Arkham City

ilustračný obrázok

Pokračovanie najlepšej komiksovej hry súčasnosti Batman beží na upravenom Unreal Engine 3 s podporou Direct3D 11. Skvelú atmosféru v hre dopĺňajú grafické efekty ambient occlusion, teselácia a zároveň niekoľko úrovní PhysX nastavení (off, normal, high). Testovanie prebieha v stavanom benchmarku.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

 

 

2x GeForce GTX 660Ti - Battlefield Bad Company 2, Crysis Warhead

Battlefield Bad Company 2

ilustračný obrázok

Dice s vylepšeným enginom Frosbite 1.5 priniesla do druhého dielu Bad Company okrem vylepšenia vizuálnej stránky (HBAO, Depth of Field, soft particles) vynovený deštrukčný model pod názvom Destruction 2.0. Ten je postavený na fyzikálnom engine Havok a v hre umožňuje zničiť obrovské množstvo detailov. Vývojári nezabudli na podporu Eyefinity od AMD. V teste je použitá jedna z najnáročnejších scén singleplayer časti s masívnymi explóziami, misia Crack The Sky. Priebeh zaznamenáva program FRAPS počas 60s akcie.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

Crysis Warhead

ilustračný obrázok

Príbeh hry Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom engine ako jednička Cryengine 2. V kampani sa dostanete do role bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a s prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

 

2x GeForce GTX 660Ti - Crysis 2, Colin McRae Dirt 2

Crysis 2

ilustračný obrázok

V novej časti hry Crysis 2, ktorá je postavená na Cryengine 3, sa dostávame z džungle do mesta. S novým enginom (hlavne po opatchovaní) nám pribudli efekty Direct3D 11 (teselácia) a textúry s vysokým rozlíšením. Hru testujeme v scéne "Dead Man Walking" po dobu 25s.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

Colin McRae Dirt 2

ilustračný obrázok

Závodná hra Colin McRae Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

2x GeForce GTX 660Ti - Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Metro 2033

ilustračný obrázok

Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

ilustračny obrázok

Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po skončení dielu Shadow of Chernobyl. Call of Pripyat beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

2x GeForce GTX 660Ti - Spotreba, Hlučnosť, Teploty

Spotreba

Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 2560x1600 s 1xMSAA/16xAF. 

Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.

Obe dnes testované karty sú svojou spotrebou približne na úrovni konkurencie v podobe Radeonu HD 7950.

Hlučnosť

Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému a 3D počas hry Crysis. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.

ASUS opäť dokazuje, že jeho karty patria vo väčšine prípadoch k tomu najtichšiemu na trhu. Jeho GeForce GTX 660Ti kraľuje našemu rebríčku. Zvukový prejav karty od MSI patrí taktiež k jedným z TOP.

Teploty

Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Crysis) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.

 IdleCrysis
jadropamäteVRMjadropamäteVRM
ASUS GeForce GTX 660Ti29°C34,4°C45,3°C69°C73,6°C83°C
MSI GeForce GTX 660Ti29°C36,5°C37,6°C65°C70,7°C81,2°C
ASUS GeForce GTX 67035°C--74°C--
GIGABYTE GeForce GTX 67036°C39,1°C42,4°C77°C81,2°C87,1°C
MSI GeForce GTX 67030°C36,7°C37,1°C68°C78,8°C87,8°C
Gigabyte GeForce GTX 680 OC32°C32,5°C41,1°C65°C78,9°C87,6°C
nVidia GeForce GTX 67032°C44,9°C36,5°C77°C79,7°C92,9°C
nVidia GeForce GTX 68035°C37,2°C44,3°C78°C76,3°C74,2°C
AMD Radeon HD 795037°C39,2°C39,4°C70°C70,9°C57,1°C
AMD Radeon HD 797037°C38°C38,9°C78°C84,1°C75,4°C

2x GeForce GTX 660Ti - Pretaktovanie, Výkon po OC

Pretaktovanie patrí k obľúbeným spôsobom ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, pretože nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecniť, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v troch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testov v Unigine Heaven, 3DMark 11 a nakoniec v hre Crysis. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali (pokiaľ je možne regulovať napätie) pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenie.

ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP

Vyššie pretaktovanú GeForce GTX 660Ti od ASUSu sa nám podarilo posunúť o hodnoty + 40/240MHz pre jadro, resp. pre pamäte. Jadro pracovalo vo väčšine prípadoch na frekvencii 1256MHz (miestami aj viac) a GDDR5 pamäte na 1622MHz. Nepretaktovaná karta držala frekvencie niekde na úrovni 1163 - 1189MHz.

MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition

Stabilná frekvencie pre MSI verziu GeForce GTX 660Ti sa ukázali po pridaní +90/300MHz pre jadro, resp. pamäte. Pre jadro to znamenalo frekvenicu 1280MHz (viacmenej počas väčšiny testov) a 1652MHz pre GDDR5 pamäte. Bez pretaktovania pracovalo jadro s frekvenciou 1176MHz

Výkon po pretaktovaní a škalovanie

Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven) a jednu hru (Crysis), ktoré boli použité aj pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet môžete vidieť v grafoch.

klikni na graf pre zväčšenie

klikni na graf pre zväčšenie

klikni na graf pre zväčšenie

2x GeForce GTX 660Ti - Zhrnutie výsledkov

Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len výsledky z 8 hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení referenčná AMD Radeon HD 7950.

1680x1050   1920x1200   2560x1600

2x GeForce GTX 660Ti - Záver

Výkon kariet je do rozlíšenia 1920x1200 (4xMSAA) veľmi podobný s referenčnou verziou HD 7950. Pri vyššom rozlíšení, prípadne v kombinácii s vyšším antialiasingom, má navrch konkurencia. GeForce 660Ti stráca najmä kvôli jej orezanej pamäťovej zbernici a menšiemu počtu ROPs jednotiek. Ak vás zaujíma rozdiel výkonu u dnes testovaných kariet, ten je minimálny a rovný štatistickej chybe.

Obe karty dominujú najmä v meraniach prevádzkových vlastností, ich tiché chladenie patrí medzi TOP v momentálnej ponuke. Ako to naj sa ukázalo riešenie od ASUSu, ktoré je dnes pravdepodobne najtichšie na trhu. Spotreba oboch kariet je porovnateľná s referenčnou verziou Radeonu HD 7950.

Výber karty v tejto cenovej kategórii nie je jednoduchý, nájdeme v nej aj niekoľko nereferenčných (pretaktovaných) verzií Radeon HD 7950, prípadne s menším príplatkom. Tie prinášajú vyšší výkon a väčšie možnosti v pretaktovaní, po ktorom ľahko konkurujú aj high endovým riešeniam alá GeForce GTX 680/HD 7970. Naviac majú vyrovnanejší výkon (menšie prepady napríklad v testovanej hre Metro) a sú menej náchylné na vyššie hodnoty antialiasingu a zároveň zvyšujúce sa rozlíšenie. U GeForce GTX 660Ti sa v tomto ohľade dosť podstatne prejavuje menší počet ROPs a osekaná zbernica/menšia priepustnosť.

Zhrnutie kladov a záporov testovaných kariet

ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP
Plusy
Mínusy
- výkon do rozlíšenia 1920x1200 4xMSAA
- tiché riešenie v Idle a v záťaži
- PhysX
- spotreba
- horšie OC
- menší počet ROPs, priepusnosť a s tým spojený prepad výkonu pri vyššom rozlíšení, vyššom AA

 

MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition
Plusy
Mínusy
- výkon do rozlíšenia 1920x1200 4xMSAA
- tiché riešenie v Idle a v záťaži
- PhysX
- spotreba
- horšie OC
- menší počet ROPs, priepusnosť a s tým spojený prepad výkonu pri vyššom rozlíšení, vyššom AA

 

Za zapožičanie grafickej karty Asus GeForce GTX 660Ti DirectCUII TOP ďakujeme spoločnosti Asus.

 

Za zapožičanie grafickej karty MSI GeForce GTX 660Ti Power Edition ďakujeme spoločnosti MSI.

 

Komentáre (7)
scarinko
Ahojte, viem ze je to porovnanie aktualnych +/- konkurentov ktorí su na trhu ale skor by som privital aj porovnanie s kartami typu GTX560Ti a zhodnotenie vykonu a posudenie ci sa oplati upgrade.
yesper
teraz je problem dostat aj referencnu gtx680tku k testom, ak by sme tie karty mali urcite ich otestujem
Kyselinka
Yesper, ak by si chcel, tak ti mozem pozicat moju GTX580 SOC, aby si si vsetky hry pretestoval. Keby nieco kludne napis SS. Momentalne aj tak moc nehravam, cize mi na chvilu chybat nebude ;-) Tiez by som bol rad, keby v testoch bola NV starsej generacie (Fermi), spolu s novymi ovladacmi. BTW, pekna recka, ako vzdy...dakujem.
yesper
vdaka cez vikend sa ozvem na fore, na test mi postaci jeden den...ale len na ref taktoch :) este raz dik
Marto
V tej teplotnej tabuľke máš mierne chybku. Sú tam len 670ky...
yesper
dik, upravene
RESIDENT
pekná recenzia ako vždy. slušná karta a za túto cenu, no len neviem neviem či sa proti Sapphire HD 7950 Vapor-X vyplatí.
Pridať nový komentár
TOPlist