EN

Dvojica GeForce GTX 650 Ti Boost - herné karty s príjemnou cenou

V recenzii mainstreamových kariet pokračujeme, na dnes sme pre Vás prichystali porovnanie dvoch nerefenčných modelov GeForce GTX 650 Ti Boost od spoločnosti ASUS a MSI.

GeForce GTX 650 Ti Boost - Úvod

Podobne ako AMD s Radeon HD 7790, tak aj nVidia priniesla pred nejakou tou chvíľou na trh novinku s názvom GeForce GTX 650 Ti Boost. Tá je, rovnako ako GeForce GTX 660 a GTX 650 Ti, založená na jadre GK106. "Boostnutá" verzia GeForce GTX 650 Ti má po hardverovej stránke omnoho bližšie k rýchlejšiemu modelu GTX 660, má totiž rovnaké frekvencie jadra, pamätí, tú istú velkosť VRAM a zachovaná ostala aj zbernica s počtom ROPs jednotiek. Zároveň je jej súčasťou aj podpora automatického pretaktovania - GPU Boost, ktorá u klasickej GTX 650 Ti chýba. Ich jediným spoločným znakom je menší počet aktívnych SMX blokov, obe GTX 650 Ti majú deaktivovaný jeden z piatich SMX blokov.

Základný takt jadra je 980 MHz, Boost frekvencia 1033 MHz a 1502 MHz pre GDDR5 pamäte. TDP karty je len o niečo nižšie ako u GTX 660, 134W vs 140W. Pokles 6W je najmä "vďaka" deaktivovaniu jedného SMX bloku. Keďže nová karta je v podstate GTX 660 s jedným deaktivovaným blokom, počet aktívnych SPs je 768 SPs a s nimi aj 64 textúrovacích jednotiek. 2GiB GDDR5 pamäť je s jadrom asymetricky prepojená cez 192 bitovú zbernicu. Viac technických detailov pre referenčnú verziu nájdete na tretej strane.

 GeForce GTX 650 TiGeForce GTX 650 Ti BoostGeForce GTX 660
Frekvencia jadra1058 MHz980 MHz +980 MHz +
GPU Boost-1033 MHz1033 MHz
Frekvencia shadercore1058 MHz980 MHz +980 MHz +
Frekvencia pamätí1350 MHz1502 MHz1502 MHz
Zbernica128 bit192 bit192 bit
VRAM1/2 GiB, GDDR51/2 GiB, GDDR52 GiB, GDDR5
TDP110 W134 W140 W

K dnešnej recenzii sme dostali dve nerefenčné GeForce GTX 650 Ti Boost, jednu od spoločnosti ASUS a druhú od MSI. Obe sú pretaktované a hlavne osadené kvalitným chladením. Viac o nich a hlavne pre ktorú z nich sa rozhodnúť zistíte na ďalších stranách tejto recenzie.

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Predstavenie kariet

K recenzii sme si zapožičali dvojicu pretaktovaných kariet od výrobcov ASUS a MSI. Obe karty su vybavané nerefenčným chladením a sú už od výroby pretaktované. K ich napájaniu postačí jeden prídavný 6pin.

Prvá GeForce GTX 650 Ti Boost DirectCUII OC od ASUSu je výrobcom pretaktovaná na frekvencie 1022 MHz pre jadro a pamäte na štandardných 1502MHz. Spolu so základným príslušenstvom je zabalená v tmavo sivej škatuli. Na nej najdete popis jej hlavných vlastností, ako napríklad tiché DirectCUII chladenie, OC verzia, 2GiB pamäť a vďaka Super Alloy napájaniu aj lepšie OC možnosti.

Druhou testovanou je verzia od MSI pod názvom GeForce GTX 650 Ti Boost Twin Frozr III OC. Karta má o niečo vyššie pracovné frekvencie jadra ako ASUS verzia, jej jadro pracuje na takte 1033MHz a pamäte na rovnakých 1502MHz. Krabica, v ktorej nájdete všetko prislušenstvo s kartou je pomerne jednoduchá s motívom draka.

K obom kartám (platí pre všetky GeForce GTX 650 Ti Boost) dostanete herný bonus free2play od nVidie v hodnote približne 55eur. Ten si môžete uplatniť v hrách Planetside 2, World of Tanks alebo Hawken.

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Technické detaily

Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v nasledujúcej tabuľke.

 

GeForce GTX 660

GeForce GTX 650 Ti Boost

GeForce GTX 650 Ti

GeForce GTX 650

Jadro:

GK106-220GK106-220GK106-220GK107-450
Výrobný proces:28nm28nm28nm28nm
Veľkosť jadra:~214 mm^2~214 mm^2~214 mm^2~118 mm^2
Počet tranzistorov:~2540 miliónov~2540 miliónov~2540 miliónov~1300 miliónov
Počet aktívnych clustrov:5442
Frekvencia jadra:980 MHz980 MHz925 MHz1058 MHz
Frekvencia pamäte:1502 MHz1502 MHz1350 MHz1250 MHz
Kapacita, typ pamäte:2048 MiB, GDDR51/2 GiB, GDDR51/2 GiB, GDDR51/2 GiB, GDDR5
Frekvencia shadercore:980 MHz980 MHz925 MHz1058 MHz
Počet TFUs:80646432
Počet TAUs:80646432
Počet ALUs:5x Vec192
(960 SPs)
4x Vec192
(768 SPs)
4x Vec192
(768 SPs)
2x Vec192
(384 SPs)
Počet ROPs24241616
Podpora Direct3D:11111111
Pixel fillrate:23 520 MPixels/s23 520 MPixels/s14 800 MPixels/s16 928 MPixels/s
Bilinear texelfillrate:78 400 MTexels/s62 720 MTexels/s59 200 MTexels/s33 856 MTexels/s
Bilinear FP-16
texel fillrate:
23 520 MTexels/s23 520 MTexels/s14 800 MTexels/s16 928 MTexels/s
Z-sample rate:78 400 MTexels/s62 720 MTexels/s59 200 MSamples/s67 712 MSamples/s
AA-sample rate:156 800 MSamples/s125 440 MSamples/s118 400 MSamples/s135 424 MSamples/s
Single precision aritmetický výkon:1882 GFLOP/s1505 GFLOP/s1421 GFLOP/s813 GFLOP/s
Double precision aritmetický výkon:
(1/24 zo SP)
78 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
63 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
59 GFLOP/s
(1/24 zo SP)
34 GFLOP/s
Geometry rate:1960 MTriangles/s1960 MTriangles/s1850 MTriangles/s1058 MTriangles/s
Šírka zbernice:192 bit192 bit128 bit128 bit
Priepustnosť pamäte:144,19 GB/s144,19 GB/s86,4 GB/s80 GB/s

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Testovacia zostava

Do našej testovacej zostavy s doskou Asus P8P67 Deluxe (recenzia) sme osadili procesor Core i7 2600k (recenzia), ktorý je pretaktovaný a výsledky by nemal ovplyvniť bottleneck z jeho strany. Ako zdroj je použitý nadpriemerne vybavený Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.

 Testovacia zostava PC.sk
Procesor
Intel Core i7-2600k @ 4.5 GHz
HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté
Chladenie
Noctua NH-U12P SE2
2x NF-P12-1300 ~ 900rpm
Matičná doska
Asus P8P67 Deluxe
LGA 1155, P67 Express Chipset (B3), BIOS 2302
Pamäte
G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV
1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V
Pevný disk
Samsung 500GB
SATA II, 7200rpm, 16MiB cache
Zdroj
Enermax  MaxRevo 1350 W
80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready
Skrinka
SilverStone FT02B-W
Midi Tower
Monitor
Samsung SyncMaster 305T+
(30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600)
Operačný systémWindows 7 Ultimate 64-bit

Testované grafické karty a použité ovládače:

  • AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • AMD Radeon HD 7970 (925/1.375 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 660 (1.033/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 660Ti (1.019/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.23 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 670 (915/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.33 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 650 OC (1.110/1.250 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 650 Ti (993/1.350 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC (1.075/1500 MHz, 1 GiB GDDR5 @ 12.101.2.1)
  • ASUS GeForce GTX 650 Ti Boost DCII OC (1.020/1502 MHz, 2GiB @ 314.22 WHQL)
  • MSI GeForce GTX 650 Ti Boost TFIII OC (1.033/1502 MHz, 2GiB @ 314.22 WHQL)
 

Za poskytnutie procesora Core i7 2600k ďakujeme spoločnost Intel

Za poskytnutie matičnej dosky Asus P8P67 Deluxe ďakujeme spoločnost Asus

 

 

Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax

 

 

Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG

 

 

Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark

 

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Metodika testovania

Herné testy prebiehajú vždy s maximálne možnými detailami a to v troch rozlíšeniach: 1.680 x 1.050, 1.920 x 1.200, 2.560 x 1.600. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené priamo v ovládačoch grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá testovaná scéna premeraná v troch pokusoch, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.

Testované hry
Anno 2070Direct3D 11, verzia 1.01
Batman: Arkham CityDirect3D 11, verzia 1.1
Battlefield Bad Company 2Direct3D 11, verzia
Crysis WarheadDirect3D 10, verzia 1.1
Crysis 2Direct3D 11, verzia 1.9
Colin McRae Dirt 2Direct3D 11, verzia 1.2
Metro 2033Direct3D 11, verzia 1.1
S.T.A.L.K.E.R. Call of PripyatDirect3D 11, verzia 1.6.02
Benchmarky
3DMark 11
Direct3D 11, verzia 1.3
Performance, Extreme
LuxMark
OpenCL, verzia 2.0, 64bit
Room Scene, 2016 Triangles
Unigine Heaven
Direct3D 11, verzia 3.0
4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High

S novými hrami, hlavne pre tie s deferred renderingom, sme sa rozhodoli vyradiť merania s 8xMSAA. Tie hry, ktoré to umožňujú, budú odteraz pretestované v najvyššej kvalite obrazu za použitia režimu 4xMSAA a tie s DR so zapnutým MLAA/FXAA. Celkový výkon grafických kariet už nebudeme rozdeľovať na režimy 4x/8xMSAA, ale len na základe použitého rozlíšenia.

 

Ovládače

Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa dole priložených screeshotov (okrem série HD 6xxx, pri ktorej používame filtrovanie textúr v režime High Quality).

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - 3DMark 11, Unigine Heaven, Luxmark

3DMark 11

ilustračný obrázok

3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je posledná verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša podporu nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Prepracovaný je aj test fyziky, v ktorom bol PhysX nahradený open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.

Performance   Extreme

Unigine Heaven

ilustračný obrázok

Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.

Normal   Extreme

Luxmark

ilustračný obrázok

Luxmark je voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Anno 2070, Batman Arkham City

Anno 2070

ilustračný obrázok

V najnovšom pokračovaní stratégie Anno 2070 sa po prvýkrát dostávame do budúcnosti. Napriek tomu, že hra beží na rovnakom engine ako Anno 1404, moderné prostredie hry je kompletne prepracované a obohatené o efekty najnovšieho Direct3D 11 rozhrania. Naše testy prebiehajú na začiatku kampane počas 20s.

1680x1050   1920x1200   

Batman Arkham City

ilustračný obrázok

Pokračovanie najlepšej komiksovej hry súčasnosti Batman beží na upravenom Unreal Engine 3 s podporou Direct3D 11. Skvelú atmosféru v hre dopĺňajú grafické efekty ambient occlusion, teselácia a zároveň niekoľko úrovní PhysX nastavení (off, normal, high). Testovanie prebieha v stavanom benchmarku.

1680x1050   1920x1200   

 

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Battlefield Bad Company 2, Crysis Warhead

Battlefield Bad Company 2

ilustračný obrázok

Dice s vylepšeným enginom Frosbite 1.5 priniesla do druhého dielu Bad Company okrem vylepšenia vizuálnej stránky (HBAO, Depth of Field, soft particles) vynovený deštrukčný model pod názvom Destruction 2.0. Ten je postavený na fyzikálnom engine Havok a v hre umožňuje zničiť obrovské množstvo detailov. Vývojári nezabudli na podporu Eyefinity od AMD. V teste je použitá jedna z najnáročnejších scén singleplayer časti s masívnymi explóziami, misia Crack The Sky. Priebeh zaznamenáva program FRAPS počas 60s akcie.

1680x1050   1920x1200

Crysis Warhead

ilustračný obrázok

Príbeh hry Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom engine ako jednička Cryengine 2. V kampani sa dostanete do role bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a s prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.

1680x1050   1920x1200

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Crysis 2, Colin McRae Dirt 2

Crysis 2

ilustračný obrázok

V novej časti hry Crysis 2, ktorá je postavená na Cryengine 3, sa dostávame z džungle do mesta. S novým enginom (hlavne po opatchovaní) nám pribudli efekty Direct3D 11 (teselácia) a textúry s vysokým rozlíšením. Hru testujeme v scéne "Dead Man Walking" po dobu 25s.

1680x1050   1920x1200

Colin McRae Dirt 2

ilustračný obrázok

Závodná hra Colin McRae Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.

1680x1050   1920x1200

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Metro 2033

ilustračný obrázok

Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.

1680x1050   1920x1200

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

ilustračny obrázok

Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po skončení dielu Shadow of Chernobyl. Call of Pripyat beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.

1680x1050   1920x1200

 

GeForce GTX 650 Ti Boost - Spotreba, Hlučnosť, Teploty

Spotreba

Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 2560x1600 s 1xMSAA/16xAF. 

Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.

 

Hlučnosť

Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému a 3D počas hry Crysis. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.

 

Teploty

Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Crysis) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.

 IdleCrysis
jadropamäteVRMjadropamäteVRM
ASUS GeForce GTX 650 Ti Boost31°C33,3°C37,6°C63°C62,2°C56,4°C
MSI GeForce GTX 650 Ti Boost30°C35,7°C37°C62°C67,3°C67,7°C
Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X 30°C34,5°C38,1°C57°C51,6°C48,4°C
ASUS GeForce GTX 650Ti27°C38,5°C35,9°C51°C56,6°C59,7°C
GIGABYTE GeForce GTX 65028°C33,1°C35,9°C50°C44,2°C51,2°C
MSI GeForce GTX 65030°C37,6°C32,5°C53°C47,1°C42°C
MSI GeForce GTX 650Ti28°C34,7°C33,1°C53°C52,2°C48,2°C
ASUS GeForce GTX 66031°C39,5°C41,2°C62°C69°C73,8°C
GIGABYTE GeForce GTX 66029°C34,6°C35°C58°C65,1°C65,2°C
MSI GeForce GTX 66027°C33,9°C34,8°C57°C73°C81°C
ASUS GeForce GTX 660Ti29°C34,4°C45,3°C69°C73,6°C83°C
MSI GeForce GTX 660Ti29°C36,5°C37,6°C65°C70,7°C81,2°C
ASUS GeForce GTX 67035°C--74°C--
GIGABYTE GeForce GTX 67036°C39,1°C42,4°C77°C81,2°C87,1°C
MSI GeForce GTX 67030°C36,7°C37,1°C68°C78,8°C87,8°C
Gigabyte GeForce GTX 680 OC32°C32,5°C41,1°C65°C78,9°C87,6°C
nVidia GeForce GTX 67032°C44,9°C36,5°C77°C79,7°C92,9°C
nVidia GeForce GTX 68035°C37,2°C44,3°C78°C76,3°C74,2°C
AMD Radeon HD 795037°C39,2°C39,4°C70°C70,9°C57,1°C
AMD Radeon HD 797037°C38°C38,9°C78°C84,1°C75,4°C

GeForce GTX 650 Ti Boost - Pretaktovanie, Výkon po OC

Pretaktovanie patrí k obľúbeným spôsobom ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, pretože nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecniť, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v troch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testov v Unigine Heaven, 3DMark 11 a nakoniec v hre Crysis. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali (pokiaľ je možne regulovať napätie) pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenie.

ASUS GeForce GTX 650 Ti Boost DCII OC

Pretaktovanie oboch modelov potvrdilo vcelku dosť nízky OC potenciál pre GeForce GTX 65Ti Boost všeobecne. Prvý model od ASUSu sa nám podarilo pretaktovať o +90/500 MHz na jadre, respektíve pre pamäte. Maximum pre Power Limit bolo nastavené na 110%.

Stabilné frekvencie boli 1202/1750MHz pre jadro, resp. pre pamäte.

MSI GeForce GTX 650 Ti TF OC

Pri verzii od MSI sa nám podarilo frekvencie dvihnúť o +70/500MHz pre jadro, respektíve pre pamäte. Power Limit bol počas testov nastavený na maxime 119% pre tento model.

Ako stabilné frekvencie sa ukázali 1254/1750MHz pre jadro a pamäte.

Výkon po pretaktovaní a škálovanie

Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven) a jednu hru (Crysis), ktoré boli použité aj pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet môžete vidieť v grafoch.

klikni na graf pre zväčšenie

 

klikni na graf pre zväčšenie

GeForce GTX 650 Ti Boost - Zhrnutie výsledkov

Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len výsledky z 8 hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení referenčná AMD Radeon HD 7950.

1680x1050   1920x1200   

GeForce GTX 650 Ti Boost - Záver

ASUS verzia GeForce GTX 650 Ti Boost je o chlp pomalšia ako druhá testovaná a to kvôli nižšiemu pretaktovaniu výrobcom. Na druhej strane je vďaka nižším frekvenciám jej spotreba v záťaži o pár W nižšia. Jej chladenie DirectCU II je bez záťaže, ako už tradične býva, veľmi tiché. Po zaťažení ho však počuť aj napriek nízkym teplotám podstatne viac ako sme zvyknutí z iných modelov tohto výrobcu.

Karta od MSI prekvapila nielen vyšším výkonom, ale hlavne tichým chladením Twin Frozr III. V záťaži bolo napriek vyšším frekvenciám znateľne tichšie ako u konkurencie. S vyššími frekvenciami jadra GK106 vstúpla logicky aj spotreba elektrickej energie, stále však karte postačilo napájanie cez jeden 6pin a PCIe zbernica. Napriek tomu si Twin Frozr III udržiaval v záťažových testoch stále priateľné teploty.

Cena oboch modelov sa pohybuje na úrovni 170 eur a verdikt je pri porovnaní kladov a záporov jasný, víťaz dnešnej recenzie je model GeForce GTX 650 Ti Boost TF III OC od spoločnosti MSI a navyše si odnáša aj ocenenie TIP redakcie PC.sk.

 

ASUS GeForce GTX 650 Ti Boost DCII OC
Plusy
Mínusy
- pretaktovaná verzia
- tiché chladenie v 2D
- spotreba v 2D a 3D
- Cuda, PhysX
- hlučnejšia v záťaži

 

MSI GeForce GTX 650 Ti Boost TFIII OC
Plusy
Mínusy
- pretaktovaná verzia (výkonnejšia ako verzia od ASUS)
- tiché chladenie v 2D a 3D
- spotreba v 2D
- Cuda, PhysX
 

 

Za zapožičanie grafickej karty GeForce GTX 650 Ti Boost DCII OC ďakujeme spoločnosti Asus.

 

 

Za zapožičanie grafickej karty GeForce GTX 650 Ti Boost TFIII OC ďakujeme spoločnosti MSI.

 

 

Pridať nový komentár
TOPlist