SK

AMD Radeon R9 290X - beštiálny výkon

Recenzia najvýkonnejšieho modelu novej generácie grafických kariet od AMD.

AMD Radeon R9 290X - Úvod

Príchodom posledných kariet sa u AMD takmer nič nemenilo, takmer celá kvázi nová generácia Volcanic Islands priniesla len premenované modely s pozmenenými frekvenciami jadier. Jediným, ale o to väčším prekvapením, je najvyšší model Radeon R9 290X s jadrom Hawaii, ktoré je úplne nové a podstatne väčšie ako dvojgeneračné Tahiti (osadené u R9 280X a sérii HD 7900). Hawaii je navyše najväčšie jadro, aké bolo kedy spoločnosťou AMD vyrobené. Výrobný proces sa nezmenil, je to stále 28nm čip s plochou približne 438mm2 na ktorú sa zmestilo niečo cez 6 miliárd tranzistorov.

Hawaii je založené na novšej verzii architektúry GCN 1.1. Je tvorené zo 44 Compute Unit, ktoré obsahujú 64 výpočtových jednotiek, 4 textúrovacích jednotiek a cache pamäte. Celkovo 2816 SPs, 176 TMUs a 64ROPs. AMD spravilo dôležité zmeny najmä v pamäťovom systéme, k jadru Hawaii implementovalo väčšie hrdlo, 512 bitovú pamäťovú zbernicu. Vďaka nej mohli použiť nižšie taktované GDDR5 pamäťové čipy a zároveň jednoduchší radič. Ten zaberá o 20% menej miesta ako radič jadra Tahiti. S väčším počtom, no lacnejších, 5GHz GDDR5 čipov však stále dostaneme vyššiu priepustnosť (viac než 10%) ako u R9 280X.

Detailnejší pohľad na jednotlivé architektúry terajších AMD kariet môžete vidiet nižšie:

Pre zobrazenie ďalších architektúr prejdite kurzorom myšky na príslušný odkaz.
Jadro: - Bonaire | Pitcairn | Tahiti | Hawaii

Nový AMD Radeon R9 290X nemá stanovenú žiadnu referenčnú frekvenciu ako jeho predchodcovia, u R9 290(X) je udaná len jeho horná hranica. Na akých frekvenciách pracuje jadro, určuje vynovená technológia PowerTune podľa momentálnych prevádzkových vlastností. Pri ideálnych podmienkach dosahuje frekvenciu 1GHz, to je akási maximálna frekvencia jadra. S týmto prichádzajú na rad aj dva režimy, ktorými si viete určiť správanie karty a PowerTune. Prepínačom biosov si môžete vybrať medzi režimom Uber (zameraný na výkon) a Quiet (s tichšou prevádzkou). V Quiet režime pracuje karta s nižšími frekvenciami jadra tak, aby udržala otáčky ventilátora do 40%. V režime Uber sú frekvencie naopak vyššie, no, žiaľ, na úkor hluku. Otáčky ventilátora vystúpajú až k 55%.  

Rovnako ako grafické karty R9 280X, 270X a 270 je R9 290X vybavená všetkými najnovšími technológiami - Direct3D 11.2, PCI-Express 3.0, Eyefinity a dvojicou funkcií na šetrenie spotreby PowerTune a ZeroCore Power. Súčasťou všetkých kariet s GCN architektúrou je aj podpora nového low-level API Mantle, ktoré by malo v porovaní s Direct3D 11 priniesť niekoľko percent výkonu naviac (viac o hrách s podporou Mantle).

Cenovka novej vlajkovej lode od AMD je 399 Euro bez dph.

Porovnanie cien grafických kariet (s dph)
AMDCenanVidia
 ~ 630 €GeForce GTX 780 Ti
Radeon R9 290X~ 500 € 
 ~ 470 €GeForce GTX 780
Radeon R9 290~ 400 € 
 ~ 290 €GeForce GTX 770
Radeon R9 280X~ 263 € 
 ~ 218 €GeForce GTX 760
Radeon R9 270X~ 174 € 
Radeon R9 270~ 157 €GeForce GTX 660
 ~ 131 €GeForce GTX 650 Ti Boost
Radeon R7 260X~ 122 € 

AMD Radeon R9 290X - Predstavenie karty

Dizajn AMD Radeon R9 290X sa nesie v tradičnej čiernočervenej kombinácii. Pomerne klasikou je dvojslotový chladič s plastovým krytom a 90mm ventilátorom. S niečím podobným sme sa stretli pri referenčných kartách s jadrom Tahiti (HD 7970 a HD 7950). Karta je zároveň rovnako dlhá ako jej predchodcovia (referenčné HD 7900), čo je približne 27,5cm.

Na PCB nájdete aj malý prepínač BIOSov, s ním si viete voliť medzi dvoma režimami, jeden je tichý a druhý je Uber. Jediný rozdiel medzi nimi je v maximálnych otáčkach ventilátorov, pre prvý je maximum 40% a pre druhý 50%.  S maximálnymi otáčkami sa následne mení aj celkový výkon karty, a to celkom podstatne, viac ako o 10%. Pre prípad, že neviete, v akom režime Vám aktuálne beží karta, skúste si skontrolovať produktové číslo v programe GPU-Z. Ak je 102-C67-101-10, karta pracuje v tichom režime, naopak s 102-C67-101-50 je v režime Uber.

Napájanie karty je 5-fázové s TDP 300 W. PowerTune je pri tomto modeli defaultne nastavený na maximálnych 208 Wattov, no cez CCC viete hranicu posunúť o 50% vyššie. K dodaniu dostatočnej energie je nutné zapojenie prídavných PCIe konektorov, jeden 8 a jeden 6 pin.

Menšie rozdiely možno nájsť v GDDR5 pamätiach, pretože nie všetky R9 290X ich majú rovnaké. Náš testovaný kus mal osadené pamäte Hynix. Najjednoduchšie zistiť o aké pamäte ide, je skontrolovať produktové číslo cez GPU-Z alebo pozrieť na zadnú stranu PCB. Pre R9 290X karty s BIOSom (102-C67-100-00) platí, teda končiace s -00, že sú osadené Hynix modulmi. Ak je P/N (102-C67-101-01) končiace s -01, máte model s pamäťami Elpida. Oba typy pamätí pracujú na frekvencii 1.250MHz.

Pripojenie monitorov je možné cez dva DVI výstupy, jeden HDMI a jeden DisplayPort. Analógový výstup nie je podporovaný a redukcia DVI -> VGA nepomôže. Z PCB nám zmizli Crossfire X výstupy, komunikácia medzi kartami beží už len cez PCIe zbernicu.

AMD Radeon R9 290X - Technické detaily

Teoretické technické detaily jednotlivých referenčných grafických kariet sú zhrnuté v nasledujúcej tabuľke:

AMD Radeon R9 280X

 AMD Radeon R9 270AMD Radeon R9 270X

AMD Radeon R9 280X

AMD Radeon R9 290X

Orientačná koncová cena:

~160 ~175 ~270 ~500
Podporované API:Direct3D  11.2 Tier 1, OpenGL 4.3, MantleDirect3D  11.2 Tier 1, OpenGL 4.3, MantleDirect3D  11.2 Tier 1, OpenGL 4.3, MantleDirect3D 11.2 Tier 2, OpenGL 4.3, Mantle

Názov, plocha jadra, výrobný proces:

Curacao, 212 mm2, 28 nmCuracao, ~212 mm2, 28 nmTahiti XTL, ~365 mm2,  28 nmHawaii, ~438 mm2,  28 nm
Počet tranzistorov:2800 miliónov2800 miliónov4313 miliónov6200 miliónov
Maximálny SP aritmetický výkon:2368 GFLOPs2688 GFLOPs4096 GFLOPs5632 GFLOPs
Maximálny DP aritmetický výkon:148 GFLOPs168 GFLOPs1024 GFLOPs704 GFLOPs
Priepustnosť polygonov:1850 MTriangles/s2100 MTriangles/s2000 MTriangles/s4000 MTriangles/s
Texture Fillrate:74 GTexel/s84 GTexel/s128 GTexel/s176 GTexel/s
Pixel Fillrate:29,6 Pixel/s33,6 GPixel/s32 GPixel/s64 GPixel/s
Priepustnosť pamäte:179,2 GB/s179,2 GB/s288 GB/s320 GB/s
Pracovná frekvencia jadra/ALUs:900 MHz1000 MHz950 MHz> 727 MHz ?
Boost frekvencia:925 MHz1050 MHz1000 MHzaž 1000 MHz
Pracovná frekvencia a typ pamäte2800 MHz, GDDR52800 MHz, GDDR53000 MHz, GDDR52500 MHz, GDDR5
Počet CUs, ALUs, TMUs:20, 1280, 8020, 1280, 8032, 2048, 12844, 2816, 176
Počet ROPs:32323264
Šírka zbernice:256 bit256 bit384 bit512 bit
Štandardná kapacita VRAM:2048 MiB2048 MiB3072 MiB4096 MiB
Konektory prídavného napájania:1x 6 Pin2x 6 Pin1x 6 a 1x 8 Pin 1x 6 a 1x 8 Pin
Typické, maximálne TDP:150, neznáme W180, neznáme W250, neznáme W250, ~300W
Podpora AMD True Audio:---Áno

Význam použitých skratiek:

  • GPU - Graphic Processing Unit: jadro grafickej karty alebo grafický procesor
  • API - Aplication Programming Interface: softvérové rozhranie pre grafickú kartu
  • FP - Floating Point - plávajúca rádová čiarka je spôsob reprezentácie čísel na počítačoch
  • SP - Single Precision: formát ukladania čísel s 32 bit presnosťou
  • DP - Double Precision: formát ukladania čísel s 32 bit presnosťou
  • SIMD - Single Instruction, Multiple Data: klasifikácia architektúry podľa Flynna
  • ALU - Arithmetic and Logic Unit -  Stream Procesor v AMD terminológii: jednotka v GPU vykonávajúca aritmetické operácie
  • TMU - Texture Mapping Unit: jednotka v GPU vykonávajúca rôzne operácie s textúrami - adresovanie, filtrovanie a iné
  • CU - Compute Unit - AMD terminológia: základná stavebná jednotka v GPUs Graphic Core Next architektúry (príslušná recenzia Radeon HD 7970 na PC.sk), pozostávajúca zo štyroch SIMD jednotiek (Vec16 ALUs), registrov a množstva ďalších jednotiek. 
  • PCB - Printed Circuit Board - "doska", na ktorej sa nachádzajú všetky komponenty diskrétnej grafickej karty
  • VRAM - Video Random Access Memory: externá RAM na PCB grafickej karty, slúžiaca GPU najmä pre ukladanie textúr

 

AMD Radeon R9 290X - Testovacia zostava

Intel Core i7 4770KMSI Z87 XPOWEREnermax MaxRewo 1350W

Naša testovacia zostava opäť prešla menším updatom, chipset LGA1155 vystrieda najnovší LGA1150, a to v kombinácii s jednou z najvymakanejších dosiek na trhu MSI Z87 XPOWER. Ako procesor budeme používať Intel Core i7-4770K, samozrejme, patrične pretaktovaný, čím eliminujeme jeho vplyv na výsledky. Ako zdroj nám úplne "postačí" starý známy, no stále nadpriemerne vybavený, Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná v tejto zostave s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.

Testovacia zostava
Procesor
Intel Core i7-4770K (Haswell) @ 4,5 GHz
HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté
Chladenie
Noctua NH-U12P SE2
2x NF-P12-1300 ~ 900rpm
Matičná doskaMSI Z87 XPOWER
LGA 1150, Chipset Z87, BIOS 7811v13
Pamäte
G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV
1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V
Pevný disk
Samsung 500GB
SATA II, 7200rpm, 16MiB cache
Zdroj
Enermax  MaxRevo 1350 W
80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready
Skrinka
NZXT H630
Ultra Tower
Monitor
Samsung S27B970
(27" LCD, max. rozlíšenie 2560x1440)
Operačný systémWindows 8 Enterprise 64-bit

 

Testované grafické karty a použité ovládače:

  • AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ Catalyst 13.11 BetaV9.5
  • AMD Radeon R9 270 (920/1.400 MHz, 2 GiB GDDR5) @ Catalyst 13.11 BetaV9.5
  • AMD Radeon R9 270X (1.050/1.400 MHz, 2 GiB GDDR5) Catalyst @ 13.11 BetaV9.5
  • AMD Radeon R9 280X (1.000/1.500 MHz, 3 GiB GDDR5) Catalyst @ 13.11 BetaV9.5
  • AMD Radeon R9 290X (1.000/1.250 MHz 4 GiB GDDR5) Catalyst @ 13.12 WHQL

Za poskytnutie procesora Core i7 4770K ďakujeme spoločnosti Intel

Za poskytnutie matičnej dosky MSI Z87 XPOWER ďakujeme spoločnosti MSI

Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax

Za poskytnutie 27" LCD monitora S27B970 ďakujeme spoločnosti SAMSUNG

Za poskytnutie benchmarku 3DMark Professional Edition ďakujeme spoločnosti Futuremark

Za poskytnutie hier Batman: Arkham Origins a Splinter Cell: Blacklist ďakujeme spoločnosti nVidia

Za poskytnutie hry Battlefield 4 ďakujeme spoločnosti AMD

AMD Radeon R9 290X - Metodika testovania

Herné testy prebiehajú vždy s maximálnymi možnými detailami, a to v rozlíšeniach: 1.920 x 1.200 a 2.560 x 1.440 za použitia režimu 4xMSAA. Pri hrách s DR je použitý režim FXAA. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené cez ovládače grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti merania je každá testovaná scéna premeraná troma pokusmi, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.

Testované hry
Batman: Arkham OriginsDirect3D 11, verzia 1.0.0.0
Battlefield  4Direct3D 11, verzia 1.0.0.1
Crysis 3Direct3D 11, verzia 1.3.0.0
Far Cry 3Direct3D 11, verzia 0.1.0.1
Grid 2Direct3D 11, verzia 1.0.85.8679
Max Payne 3Direct3D 11, verzia 1.0.0.114
Metro Last LightDirect3D 11, verzia 1.0.0.14
Splinter Cell: BlacklistDirect3D 11, verzia 1.3.0
Benchmarky
3DMark
Direct3D 11, verzia 1.1
Fire Strike
LuxMark
OpenCL, verzia 2.0, 64bit
Room Scene, 2016 Triangles
Unigine Heaven
Direct3D 11, verzia 4.0
4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High

 

Ovládače

Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa nižšie priložených screenshotov.

 

AMD Radeon R9 290X - 3DMark, Unigine Heaven, Luxmark

3DMark

ilustračný obrázok

Najnovší 3DMark je založený na Direct3D 11 engine. Obsahuje trojicu testov, s ktorými je možné odtestovať všeličo, od smartfónov (Android, iOS), tabletov, cez notebooky, až po najnovšie domáce počítače s multiGPU zapojením. Grafické karty testujeme len v najnáročnejších testoch pod názvom Fire Strike a Fire Strike Extreme.

Unigine Heaven

ilustračný obrázok

Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark, využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšení 2560x1440. Používame teselácie v režime Normal a Extreme.

Normal   Extreme

Luxmark

ilustračný obrázok

Luxmark je voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.

AMD Radeon R9 290X - Batman Arkham Origins, Battlefield 4

Batman Arkham Origins

ilustračný obrázok

1920x1200   2560x1440

Battlefield 4

ilustračný obrázok

1920x1200   2560x1440

AMD Radeon R9 290X - Crysis 3, Far Cry 3

Crysis 3

ilustračný obrázok

1920x1200   2560x1440

Far Cry 3

ilustračný obrázok

1920x1200   2560x1440

AMD Radeon R9 290X - Grid 2, Max Payne 3

Grid 2

ilustračný obrázok

1920x1200   2560x1440

Max Payne 3

ilustračný obrázok

1920x1200   2560x1440

AMD Radeon R9 290X - Metro Last Light, Splinter Cell Blacklist

Metro Last Light

ilustračný obrázok

1920x1200   2560x1440

Splinter Cell Blacklist

ilustračný obrázok

1920x1200   2560x1440

AMD Radeon R9 290X - Spotreba, Hlučnosť, Teploty

Spotreba

Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10 minút po nabootovaní operačného systému Windows 8.1 64bit. Následne premeráme reálnu spotrebu v teste Unigine Heaven pri rozlíšení 2560x1440. 

Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné, že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je rovnaká pre každé zaťaženie zroja.

Hlučnosť

Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch, aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10 minút po nabootovaní systému a 3D počas testov v benchmarku Unigine Heaven. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20 cm od skrinky s otvorenou bočnicou.

Teploty

Meranie teplôt nadväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Unigine Heaven) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Ak to karta dovoľuje (nemá backplate), v našich testoch nájdete aj teploty pre pamäte a napäťové regulátory. Pre toto meranie používame laserový teplomer Voltcraft IR-280.

 IdleCrysis
jadropamäteVRMjadropamäteVRM
AMD Radeon R9 290X Uber---94°C80,6°C81,3°C
AMD Radeon R9 290X 44°C37,3°C40.1°C94°C80,3°C79,9°C
Sapphire Radeon R9 280X Toxic36°C--70°C--
Sapphire Radeon R9 270X Toxic32°C--60°C--
Sapphire Radeon R9 270 Dual-X33°C--66°C--
AMD Radeon R9 270X33°C--73°C--
AMD Radeon HD 795041°C--70°C--

AMD Radeon R9 290X - Pretaktovanie, Výkon po OC

Pretaktovanie patrí k obľúbeným spôsobom, ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, pretože nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecniť, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v dvoch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testov v Unigine Heaven a 3DMark 11. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali (pokiaľ je možné regulovať napätie) pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenie.

AMD Radeon R9 290X

Pretaktovanie R9 290X som začal s nastavením Power limitu na 150% a otáčok ventilátora na 100% (šialenosť, ktorú nikomu neodporúčam :)). Nad dvíhaním napätia pre jadro som ani neuvažoval. Takže, kam som sa dostal bez neho? Slušných 11% navyše pre GPU, z pôvodných 1GHz na 1110 MHz. U pamätí som nastavil 1400 MHz a viac asi ani nebolo potreba.

Pod označením AMD Radeon R9 290X OC2, v grafoch nižšie, nájdete výsledky pri frekvencii 1110/1400 MHz. Pre menšiu predstavu, aký vplyv má pretaktovanie pamätí, som otestoval tú istú frekvenciu jadra aj s defaultným nastavením pamätí, tj. 1250MHz. Tento výsledok (1110/1250 MHz) je označený ako AMD Radeon R9 290X OC1.

Výkon po pretaktovaní a škálovanie

Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven), ktoré boli použité aj pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet, môžete vidieť v grafoch.

 

AMD Radeon R9 290X - Záver

Výkon, ktorý budete počuť po celom byte :), taký je nový Radeon R9 290X. Bez diskusie, ide o extrémne výkonnú kartu, ktorá na základe zahraničných recenzií prekonáva konkurenčnú GeForce GTX 780 o niekoľko percent a stále si zachováva lepší pomer cena/výkon.

Pomerne zbytočným kompromisom sú jej prevádzkové vlastnosti, pri ktorých má karta od nVidie jasne navrch. Už behom niekoľkých minút záťaže dosiahnu teploty jadra teplotu 94°C a PowerTune ich pomocou zmeny pracovných frekvencií udržiava na tejto hodnote počas celej doby prevádzky. Dobrou správou je, že táto zmena frekvencií prebieha v podstatne menších skokoch ako u predchádzajúcich modeloch a nedochádza tak k viditeľným prepadom výkonu. 

Veľkým problémom R9 290X je referenčné chladenie, vysoký výkon a vyššia spotreba je v tomto prípade vykompenzovaná enormnou hladinou hluku. Ak oželiete niekoľko percent výkonu, môžete znížiť jeho úroveň jednoduchým prepnutím medzi dvoma BIOSmi. Hlučnosť karty sa po prepnutí do Quiet módu vráti do normálu. Nevýhodou tohto režimu je znateľný pokles výkonu o viac ako 10%. V režime Uber pracuje karta s vyššími otáčkami ventilátora, čo má vplyv aj na vyššie pracovné frekvencie. V našich testoch sa pohybovali blízko maximálnych hodnôt, 970-1000 MHz.

Za Radeon R9 290X zaplatíte dnes približne 500 €, čo je podobne ako za GeForce GTX 780. V prospech R9 290X hovorí lepší výkon, väčšia VRAM a v budúcnosti možné výhody z využitia low-level API Mantle.

Zhrnutie kladov a záporov:

AMD Radeon R9 290X
Plusy
Mínusy
- vysoký výkon
- 4 GiB pamäť
- ZeroCore
- vylepšené PowerTune
- Direct3D 11.2
- Eyefinity, Mantle

- premenlivý výkon, závislosť na teplotách
- chladenie ako celok, hlučnosť a teploty v záťaži

 

Za zapožičanie referenčnej verzie R9 290X ďakujeme spoločnosti AMD

 

Comments (2)
Elohim
Hm, syn práve dohral FarCry 3 - síce nie na 2560 x 1440 a max. detailoch - ale aj tak to bolo neuveriteľne fotorealistické - a to to bežalo na konfigurácii, ktorú už zrejme nenájdete ani v technickom múzeu a na ktorej by to podľa minimálnej špecifikácie ani nemalo bežať :) Takže sa potvrdzuje moje podozrenie, že mimo smartfónov inovácie skončili a sú to len marketingové bludy. Ohúril by ma procesor 10 GHz, ktorý Intel plánoval pri zahájení výroby rady Pentium IV ...
Feri's the BP shit
Hej hej bestialny ...
Add new comment
TOPlist