AMD sa vyjadrilo na svojej CES 2014 tlačovej konferencii znovu k Mantle...
Matt Skynner, generálny riaditeľ oddelenia AMD grafických kariet, znovu pripomenul, že Mantle bude podporovať trojica herných enginov - Frostbite 3 (DICE), Nitrous (Oxide Games), Asura (Rebellion) a pätica herných vývojárov - DICE, Oxide Game, Nixxes, Rebellion, Cloud Imperium Games.
Okrem piatich doteraz známych hier - Battlefield 4, Plants vs. Zombies: Garden Warfare, Sniper Elite 3, Star Citizen a Thief, má byť celkovo vo vývoji vyše 20 hier s podporou tejto low-level API. To sa zhoduje s informáciou, ktorú zverejnil pred časom Johan Andersson cez Twitter.
slajd z AMD CES 2014 prezentácie
Prvá hra využívajúca nové API bude Battlefield 4. Ako sme nedávno informovali, bolo vydanie Mantle aktualizácie presunuté na január. Napriek tomu si nenechala AMD vziať príležitosť a zverejnila nárast výkonu low-level API v Battlefield 4. Mantle má priniesť v Battlefield 4 až 45% nárast výkonu oproti DirectX 11 (asi Direct3D 11.1). Žiadne bližšie informácie ale neboli zverejnené.
Dá sa však predpokladať, že pre meranie bola použitá nová "Kaveri" platforma, nakoľko bol nárast výkonu zverejnený v rovnakej prezentácii. Mantle má pre Kaveri určite veľký význam, nakoľko odbremeňuje procesor a nové APUs nemajú napriek dvom Steamroller modulom, obrovský výpočtový výkon. Okrem toho je nutné si uvedomiť, že AMD zverejnilo maximálny nárast výkonu. Priemerná hodnota bude určite nižšia.
Ďalšie meranie výkonu pochádza zo Starsworm dema od Oxide games, ktoré používa vlastný Nitrous engine. S A8-7600 Kaveri APU je nárast výkonu vďaka Mantle až ~200%. Namiesto ~10 FPS s DirectX, dosiahne AMD API skoro 30 FPS. Ani v tomto prípade nie sú dostupné bližšie informácie.
Zdroj: AMD tlačová správa
m4te