SK

nVidia APEX pre lepšiu fyziku v hrách

APEX technológia má zjednodušiť implementáciu realtime fyzikálnych výpočtov do hier, založených na "PhysX" engine. Okrem zaujímavých videí vám prinášame aj vysvetlenie tejto vývojovej platformy...Čo je APEX a čo umožňuje?

APEX je skratka, ktorá stojí pre Adaptive Physics Extensions. Jedná sa teda o prídavné knižnice PhysX, ktoré tvoria platformu, umožňujúcu jednoduchšie zaobchádzanie s PhysX engine. Tá umožňuje vývojárom vytvoriť jednoducho a rýchlo fyzikálne výpočty, založené na PhysX engine.
 

Ako funguje APEX a kde sa využíva?

APEX je založené na troch hlavných komponentoch. Pod "Pipeline Offload" sa rozumejú optimalizácie enginu, ktoré vylepšujú, vďaka rozloženiu PhysX výpočtov, výkon. "Vertical Modules" sú dopredu vytvorené knižnice (napr. APEX Particles, APEX Destructions). Tie sa dajú veľmi jednoducho implementovať do hry a znižujú teda dĺžku vývoja. "Scaling Level of Detail" umožňuje škálovať PhysX výpočty na základe poskytnutého výpočtového výkonu. Obmedzí sa napr. počet častíc. Okrem PC sú podporovná tiež Xbox 360 a Playstation 3. Na konzolách však odpadá "Scaling Level of Detail", keďže je použitý rovnaký hardvér.

APEX je zatiaľ dostupný exkluzívne pre Epics Unreal Engine 3, to má však časom zmeniť. Ďalšie detaily sú na stránke APEX FAQ. Úplne nový ale nie je APEX program. Ešte Ageia oznámila takýto program, ktorý je od konca roka 2008 v UT3 engine.

Prvé video ukazuje, aká kvalita fyzikálnych výpočtov častíc sa dá dosiahnuť v reálnom čase s PhysX.

pól milióna častíc renderovaných v reálnom časte

Ďalšie dve videá ukazujú reálnu simuláciu pohybu látky a zničenia.

 

Zdroj: tlačová správa



Komentáre (15)
MichalU
V kazdom pripade zaujimave, chcel by som som vidiet co by sa stalo keby strelil do skla, ci sa rozleti na tisicky malych kuskov kazdy s inym pohybom :D alebo sa klasicky rozsype ako v kazdej hre.
Shatterhand
Zda sa ze PHYSX nie je dead...
Timeshifter
No, ináč to destruction nevyzerá úplne vierohodne - ak ten výbuch je dostatočne silný na to, aby tie steny/podlahu rozbil, tak prečo tie kúsky obyčajne padajú na zem a nijak sa nerozletia. Ale tá látka a tie častice vyzerajú super...
trunks
Bla bla bla.... nové jméno pr staré věci...
W0Lf
fyzika je pre nas zbytocna. Ak je hra linearna , tak je PhysX len pre skraslenie : darmo , su v hre neviditelne steny :) Ak je hra NElinerarna , bol by to dobry prisnos , rozstrielat si cesticku , a z boku zlikvidovat nepriatela :)) Mimochodom , vyvojari su tak lenivy , ze sa im ta fyzika do hier jednoducho robit NECHCE ! Musi to byt A+ titul , ale dnes sa robia hry iba s primarnym cielom : MAT NAJVACSI PRIJEM resp. ZISK , aby mohli ukazovat svoje kvartalne cierne cisla :((
crux2005
práveže veľa vývojárov implementuje PhysX aj do slabších titulov len preto, aby sa potom o tej hry písalo, že "podporuje PhysX"...
crux2005
@trunks: kto písal, že PhysX je nové? očividne si si neprečítal o čo ide
m2fizy
Ako vyzera to pekne ... hlavne tie latky ... lenze napr. v tom poslednom videu ... ide o to ze sice to vyzera ... ale zasa je to len jedna nepotrebna vec ... v hre ... keby sa ta stena aspon cela dala znicit ... a urobil by som si tadial cestu (skratku) ... to by bolo nieco ine ... ale toto ... je trapne ... vyzera to efektne ale ziadny efekt to nema.
crux2005
všetko potrebuje čas a výkon ;-)
shade
ten destruction model sa mi moc nepaci.... streli daco sarozleti ale mapa neovplyvnena... ked spravia dalsi red faction s ic destruction modelom a vyzorom tohto tak to bude mat vyznam.... zvysne videjka su pekne... a aj vyuzitelne v praxi
Archon
m2fizy : no prave zničenie steny a spravenie prechodu malo byť v Gears of War (2 alebo 3) .
rado3105
hratelnost hry to zasadne nijako neovplyvni, radsej keby optimalizovali kod a nevydavali bugovane hry(pekne sa k tomuto vyjadrili zastupcovia intelu) a nie stale dookola omielat fyziku. Cisty priklad toho co dokaze hratelnost je nintendo Wii a nepotrebuje to nijake kraviny a efekty.
frosty
ako sa prosim vas vola ta druha hra ??
crux2005
"Heroblade"
trunks
Ale přečetl...
Add new comment
TOPlist