APEX je skratka, ktorá stojí pre Adaptive Physics Extensions. Jedná sa teda o prídavné knižnice PhysX, ktoré tvoria platformu, umožňujúcu jednoduchšie zaobchádzanie s PhysX engine. Tá umožňuje vývojárom vytvoriť jednoducho a rýchlo fyzikálne výpočty, založené na PhysX engine.
Ako funguje APEX a kde sa využíva?
APEX je založené na troch hlavných komponentoch. Pod "Pipeline Offload" sa rozumejú optimalizácie enginu, ktoré vylepšujú, vďaka rozloženiu PhysX výpočtov, výkon. "Vertical Modules" sú dopredu vytvorené knižnice (napr. APEX Particles, APEX Destructions). Tie sa dajú veľmi jednoducho implementovať do hry a znižujú teda dĺžku vývoja. "Scaling Level of Detail" umožňuje škálovať PhysX výpočty na základe poskytnutého výpočtového výkonu. Obmedzí sa napr. počet častíc. Okrem PC sú podporovná tiež Xbox 360 a Playstation 3. Na konzolách však odpadá "Scaling Level of Detail", keďže je použitý rovnaký hardvér.
APEX je zatiaľ dostupný exkluzívne pre Epics Unreal Engine 3, to má však časom zmeniť. Ďalšie detaily sú na stránke APEX FAQ. Úplne nový ale nie je APEX program. Ešte Ageia oznámila takýto program, ktorý je od konca roka 2008 v UT3 engine.
Prvé video ukazuje, aká kvalita fyzikálnych výpočtov častíc sa dá dosiahnuť v reálnom čase s PhysX.
pól milióna častíc renderovaných v reálnom časte
Ďalšie dve videá ukazujú reálnu simuláciu pohybu látky a zničenia.
MichalU
Shatterhand
Timeshifter
trunks
W0Lf
crux2005
crux2005
m2fizy
crux2005
shade
Archon
rado3105
frosty
crux2005
trunks