Výnimočný výkon na karte s low-end výzorom. Aj tak by sa dala charakterizovať nová GeForce GTX 670. Dnes sa pozrieme na to ako nVidia takmer dorovnala výkon Radeonu HD 7970 pri nižšej spotrebe a s podstatne menšou hlučnosťou.
GeForce GTX 670 - Malé monštrum
Podobne ako najvýkonnejšia jednočipová karta na trhu GeForce GTX 680, nesie 670tka jadro GK104 avšak s rozdielnym počtom aktívnych SMX blokov. Jej výkon príliš neklesol, pretože GPU-Boost drží kartu na vyšších frekvenciách než je hodnota udaná v slajdoch. Jadro GK104 s celkovým počtom 3,54 miliardy tranzistorov je vyrábané 28nm výrobným procesom u TSMC a jeho architektúra Kepler priniesla pre nVidiu niekoľko zásadných noviniek ako GPU-Boost, Adaptive Vsync, Single GPU Surround, PCIe 3.0, Direct3D 11.1 (viac v recenzii GeForce GTX 680).
Pre odlíšenie od najrýchlejšieho modelu má GeForce GTX 670 deaktivovaný jeden z ôsmich SMX blokov. V jednom z nich je 192 Cuda procesorov a 16 textúrovacích jednotiek. Ak si to zhrnieme, tak GTX 670 má celkom 1344 Cuda procesorov a 112 textúrovacích jednotiek. Pamäťová zbernica a jednotky ROPs ostali nedotknuté, teda rovnaká konfigurácia ako u GTX 680 – štyri 64bit kontroléry (256bit), štyri klastre ROPs jednotiek (každý s ôsmimi ROPs – dokopy 32ROPs) a osem kusov 2Gib GDDR5 pamäťových modulov s identickou frekvenciou ako GeForce GTX 680.
Základná frekvencia jadra pre GeForce GTX 670 je 915MHz. Rovnako ako GTX 680/690 disponuje Turbo módom pod názvom GPU Boost, ktorý pretaktuje grafické jadro na základe prevádzkových vlastností karty. Turbo je nastavené o niečo agresívnejšie ako u GTX 680, jeho typická hodnota je 980MHz (priemerná hodnota nameraná výrobcom v niekoľkých hrách a aplikáciách). Frekvencia 2GiB GDDR5 pamätí ostala na rovnakej hodnote ako u najrýchlejšej jednočipovky 1502MHz. GeForce GTX 670 vyžaduje dvojicu 6pin napájacích PCIe konektorov, ktorým v kombinácii s PCIe slotom odpovedá maximálna spotreba 225W.
GeForce GTX 670 - Technické detaily
Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v nasledujúcej tabuľke.
GeForce GTX 570 | GeForce GTX 580 | GeForce GTX 670 | GeForce GTX 680 | |
Jadro: | GF110-275 | GF110-375 | GK104-325 | GK104-400 |
Výrobný proces: | 40nm | 40nm | 28nm | 28nm |
Veľkosť jadra: | ~550 mm^2 | ~550 mm^2 | ~294 mm^2 | ~294 mm^2 |
Počet tranzistorov: | ~3000 miliónov | ~3000 miliónov | ~3540 miliónov | ~3540 miliónov |
Počet aktívnych clustrov: | 15 | 16 | 7 | 8 |
Frekvencia jadra: | 732 MHz | 772 MHz | 915 MHz + Turbo | 1006 MHz + Turbo |
Frekvencia pamäte: | 950MHz | 1002 MHz | 1502 MHz | 1502 MHz |
Kapacita, typ pamäte: | 1280 MiB, GDDR5 | 1536 MiB, GDDR5 | 2048 MiB, GDDR5 | 2048 MiB, GDDR5 |
Frekvencia shadercore: | 1464 MHz | 1544 MHz | 915 MHz + Turbo | 1006 MHz + Turbo |
Počet TFUs: | 60 | 64 | 112 | 128 |
Počet TAUs: | 60 | 64 | 112 | 128 |
Počet ALUs: | 15x Vec32 (480 SPs) | 16x Vec32 (512 SPs) | 7x Vec192 (1344SPs) | 8x Vec192 (1536SPs) |
Počet ROPs | 40 | 48 | 32 | 32 |
Podpora Direct3D: | 11 | 11 | 11.1 | 11.1 |
Pixel fillrate: | 21 960 MPixels/s | 24 704 MPixels/s | 29 280 - 34 560 MPixels/s | 32 200 - 35 500 MPixels/s |
Bilinear texelfillrate: | 43 920 MTexels/s | 49 408 MTexels/s | 102 480 - 120 960 MTexels/s | 128 800 - 142 100 MTexels/s |
Bilinear FP-16 texel fillrate: | 21 960 MTexels/s | 24 704 MTexels/s | 29 280 - 34 560 MTexels/s | 32 200 - 35 500 MTexels/s |
Z-sample rate: | 117 120 MSamples/s | 148 224 MSamples/s | 102 480 MSamples/s | 128 768 MSamples/s |
AA-sample rate: | 234 240 MSamples/s | 296 448 MSamples/s | 204 960 MSamples/s | 257 536 MSamples/s |
Single precision aritmetický výkon: | 1405,44 GFLOP/s | 1581,06 GFLOP/s | 2460 - 2903 GFLOP/s | 3090 - 3410 GFLOP/s |
Double precision aritmetický výkon: | (1/8 zo SP) 175,68 GFLOP/s | (1/8 zo SP) 197,63 GFLOP/s | (1/24 zo SP) 102 - 120 GFLOP/s | (1/24 zo SP) 129 - 142 GFLOP/s |
Geometry rate: | 2928 MTriangles/s | 3088 MTriangles/s | 3660 MTriangles/s | 4024 MTriangles/s |
Šírka zbernice: | 320 bit | 384 bit | 256 bit | 256 bit |
Priepustnosť pamäte: | 152 GB/s | 192,38 GB/s | 192,26 GB/s | 192,26 GB/s |
GeForce GTX 670 - Testovacia zostava
Do našej testovacej zostavy s doskou Asus P8P67 Deluxe (recenzia) sme osadili procesor Core i7 2600k (recenzia), ktorý je pretaktovaný a výsledky by nemal ovplyvniť bottleneck z jeho strany. Ako zdroj je použitý nadpriemerne vybavený Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.
Testovacia zostava PC.sk | |
Procesor | Intel Core i7-2600k @ 4.5 GHz HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté |
Chladenie | Noctua NH-U12P SE2 2x NF-P12-1300 ~ 900rpm |
Matičná doska | Asus P8P67 Deluxe LGA 1155, P67 Express Chipset (B3), BIOS 2302 |
Pamäte | G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV 1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V |
Pevný disk | Samsung 500GB SATA II, 7200rpm, 16MiB cache |
Zdroj | Enermax MaxRevo 1350 W 80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready |
Skrinka | SilverStone FT02B-W Midi Tower |
Monitor | Samsung SyncMaster 305T+ (30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600) |
Operačný systém | Windows 7 Ultimate 64-bit |
Testované grafické karty a použité ovládače:
- AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
- AMD Radeon HD 7970 (925/1.375 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
- nVidia GeForce GTX 670 (915/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.33 WHQL
Za poskytnutie procesora Core i7 2600k ďakujeme spoločnost Intel
Za poskytnutie matičnej dosky Asus P8P67 Deluxe ďakujeme spoločnost Asus
Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax
Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG
Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark
GeForce GTX 670 - Metodika testovania
Herné testy prebiehajú vždy s maximálne možnými detailami a to v troch rozlíšeniach: 1.680 x 1.050, 1.920 x 1.200, 2.560 x 1.600. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené priamo v ovládačoch grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá testovaná scéna premeraná v troch pokusoch, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.
Testované hry | |
Anno 2070 | Direct3D 11, verzia 1.01 |
Batman: Arkham City | Direct3D 11, verzia 1.1 |
Battlefield Bad Company 2 | Direct3D 11, verzia |
Crysis Warhead | Direct3D 10, verzia 1.1 |
Crysis 2 | Direct3D 11, verzia 1.9 |
Colin McRae Dirt 2 | Direct3D 11, verzia 1.2 |
Metro 2033 | Direct3D 11, verzia 1.1 |
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat | Direct3D 11, verzia 1.6.02 |
Benchmarky | |
3DMark 11 | Direct3D 11, verzia 1.3 Performance, Extreme |
LuxMark | OpenCL, verzia 2.0, 64bit Room Scene, 2016 Triangles |
MediaEspresso | AMD APP, nVidia CUDA, verzia 6.5 1GiB súbor -> iPhone 4 |
Unigine Heaven | Direct3D 11, verzia 3.0 4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High |
S novými hrami, hlavne pre tie s deferred renderingom, sme sa rozhodoli vyradiť merania s 8xMSAA. Tie hry, ktoré to umožňujú, budú odteraz pretestované v najvyššej kvalite obrazu za použitia režimu 4xMSAA a tie s DR so zapnutým MLAA/FXAA. Celkový výkon grafických kariet už nebudeme rozdeľovať na režimy 4x/8xMSAA, ale len na základe použitého rozlíšenia.
Ovládače
Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa dole priložených screeshotov (okrem série HD 6xxx, pri ktorej používame filtrovanie textúr v režime High Quality).
GeForce GTX 670 - 3DMark 11, Unigine Heaven, Luxmark
3DMark 11
3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je posledná verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša podporu nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Prepracovaný je aj test fyziky, v ktorom bol PhysX nahradený open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.
Unigine Heaven
Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.
Luxmark
Luxmarkje voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.
GeForce GTX 670 - Anno 2070, Batman Arkham City
Anno 2070
V najnovšom pokračovaní stratégie Anno 2070 sa po prvýkrát dostávame do budúcnosti. Napriek tomu, že hra beží na rovnakom engine ako Anno 1404, moderné prostredie hry je kompletne prepracované a obohatené o efekty najnovšieho Direct3D 11 rozhrania. Naše testy prebiehajú na začiatku kampane počas 20s.
Batman Arkham City
Pokračovanie najlepšej komiksovej hry súčasnosti Batman beží na upravenom Unreal Engine 3 s podporou Direct3D 11. Skvelú atmosféru v hre dopĺňajú grafické efekty ambient occlusion, teselácia a zároveň niekoľko úrovní PhysX nastavení (off, normal, high). Testovanie prebieha v stavanom benchmarku.
GeForce GTX 670 - Battlefield Bad Company 2, Crysis Warhead
Battlefield Bad Company 2
Dice s vylepšeným enginom Frosbite 1.5 priniesla do druhého dielu Bad Company okrem vylepšenia vizuálnej stránky (HBAO, Depth of Field, soft particles) vynovený deštrukčný model pod názvom Destruction 2.0. Ten je postavený na fyzikálnom engine Havok a v hre umožňuje zničiť obrovské množstvo detailov. Vývojári nezabudli na podporu Eyefinity od AMD. V teste je použitá jedna z najnáročnejších scén singleplayer časti s masívnymi explóziami, misia Crack The Sky. Priebeh zaznamenáva program FRAPS počas 60s akcie.
Crysis Warhead
Príbeh hry Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom engine ako jednička Cryengine 2. V kampani sa dostanete do role bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a s prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.
GeForce GTX 670 - Crysis 2, Colin McRae Dirt 2
Crysis 2
V novej časti hry Crysis 2, ktorá je postavená na Cryengine 3, sa dostávame z džungle do mesta. S novým enginom (hlavne po opatchovaní) nám pribudli efekty Direct3D 11 (teselácia) a textúry s vysokým rozlíšením. Hru testujeme v scéne "Dead Man Walking" po dobu 25s.
Colin McRae Dirt 2
Závodná hra Colin McRae Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.
GeForce GTX 670 - Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Metro 2033
Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po skončení dielu Shadow of Chernobyl. Call of Pripyat beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.
GeForce GTX 670 - Spotreba, Hlučnosť, Teploty
Spotreba
Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 2560x1600 s 1xMSAA/16xAF.
Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.
Zostava s GeForce GTX 670 si v systéme Windows vypýta podobne ako Radeon HD 7950, 109W. V záťaži je spotreba vyššia o 10W, no GeForce GTX 670 však ponúka vyšší výkon. V porovnaní s Radeonom HDF 7970 ide o rozdiel až 55W.
Hlučnosť
Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému a 3D počas hry Crysis. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.
Jednoduchý chladič je v Idle počuteľný najmä kvôli cvakaniu. Naopak v záťaži je jeho zvukový prejav omnoho kultivovanejší než u Radeonov HD 79xx a to najmä kvôli nižším otáčkam ventilátora. GeForce GTX 670 je tichšia než oba referenčné Radeon HD 7970 a aj HD 7950.
Teploty
Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Crysis) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.
Idle | Crysis | |||||
jadro | pamäte | VRM | jadro | pamäte | VRM | |
nVidia GeForce GTX 670 | 32°C | 44,9°C | 36,5°C | 77°C | 79,7°C | 92,9°C |
nVidia GeForce GTX 680 | 35°C | 37,2°C | 44,3°C | 78°C | 76,3°C | 74,2°C |
AMD Radeon HD 7950 | 37°C | 39,2°C | 39,4°C | 70°C | 70,9°C | 57,1°C |
AMD Radeon HD 7970 | 37°C | 38°C | 38,9°C | 78°C | 84,1°C | 75,4°C |
GeForce GTX 670 - Pretaktovanie, Výkon po OC
Pretaktovanie patrí k obľúbeným spôsobom ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, pretože nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecniť, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v troch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testov v Unigine Heaven, 3DMark 11 a nakoniec v hre Crysis. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali (pokiaľ je možne regulovať napätie) pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenie. |
nVidia GeForce GTX 670
Pri pretaktovaní GeForce GTX 670 je podobne ako u GeForce GTX 680 pracovať s viacerými možnosti ako Power Target, GPU Clock Offset, či Mem Clock Offset. Pre čo najmenší vplyv GPU Boost na frekvencie jadra odporúčam nastaviť Power Target na maximálne možnú hodnotu, v našom prípade 122%. V náročnej testovacej scéne hry Crysis Warhead som sa cez túto hranicu nedostal a karta si držala dole nastavené frekvencie počas všetkých testov.
Takt jadra som následne po niekoľkých testoch nastavil cez GPU Clock Offset +120MHz na stabilných 1200MHz. Frekvenciu pamätí cez Mem Clock Offset na stabilných 1675MHz.
Výkon po pretaktovaní a škalovanie
Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven) a jednu hru (Crysis), ktoré boli použité aj pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet môžete vidieť v grafoch.
GeForce GTX 670 - Zhrnutie výsledkov
Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len výsledky z 8 hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení referenčný Radeon HD 7950.
GeForce GTX 670 - Záver
Výkon GeForce GTX 670 je vo väčšine prípadoch veľmi podobný konkurenčnému Radeonu HD 7970. Najviac stráca v hre Metro 2033. V celkovom hodnotení je do rozlíšenia 1920x1200 pomalšia o 6-8%. Mierny pokles výkonu prichádza s 2560x1600, kde jej dochádza dych kvôli menšej pamäti a priepustnosti. Všetko však vynahradzuje lepším pomerom cena/výkon.
Dvojsečnou zbraňou GeForce GTX 670 je agresívnejšie Turbo-Boost než u GeForce GTX 680. Jej výsledný výkon závisí od taktov, ktoré sa u nej môžu hýbať vo väčšej miere ako u GTX 680. Počas našich testov sa pohybovala frekvencia jadra GK104 v priemere na hodnote 1058MHz, čo je výrazne nad oficiálnu hodnotu, ktorú udáva nVidia vo svojich dokumentoch. Frekvencie iných kariet na tom môžu byť ináč kvôli prevádzkovým vlastnostiam čipov (spotreby a teplôt). Potencionálnym záujemcom preto odporúčam nereferenčné verzie s lepším chladením a s pretaktovaním zároveň upraviť limity Power Target na vyššie hodnoty.
Jednoduchý plošný spoj a nenáročné jadro spotrebujú len o niečo viac energie ako pomalší Radeon HD 7950. V porovnaní s trocha výkonnejšou kartou HD 7970 je rozdiel približne 50W, čo dáva karte omnoho lepší pomer výkon/watt. Chladič podáva napriek lacnej koncepcii dobré výsledky, no v systéme Windows ho počuť pre jeho cvakanie. V záťaži ho prehluší aerodynamický hluk, no ten je omnoho nižší než u konkurencii v podobe Radeonu HD 7970 a taktiež HD 7950.
GeForce GTX 670 je vydarená karta, ktorá ponúka adekvátny výkon k svojej cene, no pri výbere odporúčam hlavne jej nereferenčné verzie s lepším chladením, ktoré vyriešia hlavné nedostatky referenčnej verzie.
nVidia GeForce GTX 670 | |
Plusy | Mínusy |
- Vysoký výkon - Pomer výkon/spotreba - Spotreba v záťaži podobná HD 7950, nižšia než HD 7970 - Tichšie chladenie v záťaži než HD 7950/7970 - Adaptive VSync - Single GPU 3D Vision Surround - Physx | - Cvakanie chladiča - Menšia pamäť ako Radeon HD 7900 - Výkon a pretaktovanie ovplyvnené funkciou GPU Boost |
Za zapožičanie grafickej karty GeForce GTX 670 ďakujeme spoločnosti nVidia.
Mučo Mačo