EN

MSI GeForce GTX 560Ti TwinFrozr II/OC - najlepší pomer cena/výkon?

Prepracovaná verzia GeForce GTX 560 Ti od MSI vyniká predovšetkým mohutným Twin Frozr II chladičom, kvalitnými komponentmi a už v základe vyššími frekvenciami. Aj napriek veľkým zmenám patrí k cenovo najatraktívnejším.

Úvod

GeForce GTX 560 Ti je založená na zrevidovanom jadre GF104 s novým názvom - GF114 a bola predstavená 25. januára v spoločnosti konkurencie - Radeon HD 6950 1GiB. Z pohľadu špecifikácií je jadro úplne totožné s tým, ktoré nájdeme na starších verziách GeForce GTX 460 (tie ale majú deaktivovaný 1 z 8 SM blokov). Čip má fyzicky 384 Cuda jadier usporiadaných v 8 SM blokoch, 64 TMUs, 32 ROPs a 4x 64 bit pamäťových radičov. Menšia zmena sa pravdepodobne dotkla niektorých vrstiev tranzistorov, pretože karty s jadrom GF114 majú vyššie pracovné frekvencie a s pretaktovaním dosahujú frekvencie blízke 1GHz.

 GTX 460 1GiBGTX 560GTX 560 Ti
JadroGF104GF114GF114
Počet SPs336336384
Počet TMUs565664
Počet ROPs323232
Frekvencia jadra675MHz810 - 950MHz822MHz
Frekvencia shadercore1350MHz1620 - 1900MHz1644MHz
Frekvencia pamätí900MHz1001 - 1100MHz1002MHz
Pamäť1GiB GDDR51GiB GDDR51GiB GDDR5
Šírka zbernice256bit256bit256bit

Späť k nereferenčnej karte od spoločnosti Micro-Star International, ktorá zastrešuje široké portfólio počítačového hardware. S dvojslotovým chladením Twin Frozr II nájdeme na trhu až trojicu grafických kariet GeForce GTX 560 Ti. MSI ich od seba odlíšila pracovnou frekvenciou jadra a najvyššiemu modelu Golden Edition pridala celomedený chladič.

                                   

 N560GTX-Ti Twin Frozr II Golden EditionN560GTX-Ti Twin Frozr IIN560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Frekvencia jadra900MHz822MHz880MHz
Frekvencia shadercore1800MHz1644MHz1760MHz
Frekvencia pamätí1050MHz1050MHz1050MHz

Tieto karty s robustným nereferenčným dizajnom v tvare zbrane sú osadené kvalitnými súčiastkami s marketingovým prívlastkom Military Class II – cievky SFC (Super Ferrite Choke), Hi-C kondenzátormi a kondenzátormi s pevným dielektrikom. Spomínaný chladič Twin Frozr II je vytvorený dvomi 80mm ventilátormi, mohutným pasívom s dvoma hrubšími 8mm heatpipe (SuperPipe) a dvoma tenšími 6mm heatpipe.

V teste sa pozrieme na kartu s označením N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC s taktom jadra 880MHz a taktom pamätí 1050MHz. Napriek skutočnosti, že ide o nereferenčné prevedenie, patrí svojou cenou k jedným z najvýhľadavejších riešení na trhu. Uvidíme, či dokáže prekonať skvelý pomer cena/výkon referenčného Radeonu HD 6950 1GiB z minulej recenzie...

Technické detaily

Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v tabuľke

 

GeForce GTX 470

GeForce GTX 480

GeForce GTX 560 Ti

MSI GeForce GTX 560 Ti TFII/OC

GeForce GTX 570

Jadro:

GF100-275GF100-375GF114-400GF114-400GF110-275
Výrobný proces:40nm40nm40nm40nm40nm
Veľkosť jadra:~550 mm^2~550 mm^2~367 mm^2~367 mm^2~550 mm^2
Počet tranzistorov:~3000 miliónov~3000 miliónov~1950 miliónov~1950 miliónov~3000 miliónov
Počet aktívnych clustrov:14158815
Frekvencia jadra:608 MHz700 MHz822 MHz880 MHz732 MHz
Frekvencia pamäte:837 MHz924 MHz1002 MHz1050 MHz950MHz
Kapacita, typ pamäte:1280 MiB, GDDR51536 MiB, GDDR51024 MiB, GDDR51024 MiB, GDDR51280 MiB, GDDR5
Frekvencia shadercore:1215 MHz1401 MHz1644 MHz1760 MHz1464 MHz
Počet TFUs:5660646460
Počet TAUs:5660646460
Počet ALUs:14x Vec32
(448 SPs)
15x Vec32
(480 SPs)
8x Vec48
(384 SPs)
8x Vec48
(384 SPs)
15x Vec32
(480 SPs)
Počet ROPs4048323240
Podpora Direct3D:1111111111
Pixel fillrate:24 320 MPixels/s33 600 MPixels/s26 304 MPixels/s28 160 MPixels/s29 280 MPixels/s
Bilinear texelfillrate:34 048 MTexels/s42 000 MTexels/s52 608 MTexels/s56 320 MTexels/s43 920 MTexels/s
Bilinear FP-16
texel fillrate:
17 024 MTexels/s21 000 MTexels/s26 304 MTexels/s28 160 MPixels/s21 960 MTexels/s
Z-sample rate:
97 280 MSamples/s134 400 MSamples/s105 216 MSamples/s112 640 MSamples/s117 120 MSamples/s
AA-sample rate:194 560 MSamples/s268 800 MSamples/s210 432 MSamples/s225 280 MSamples/s234 240 MSamples/s
Single precision aritmetický výkon:1088,6 GFLOP/s1344,96 GFLOP/s1262,59 GFLOP/s1351,68 GFLOP/s1405,44 GFLOP/s
Double precision aritmetický výkon:136,08 GFLOP/s168,12 GFLOP/s105,22 GFLOP/s112,64 GFLOP/s175,68 GFLOP/s
Geometry rate:2432 MTriangles/s2800 MTriangles/s1644 MTriangles/s1760 MTriangles/s2928 MTriangles/s
Šírka zbernice:320 bit384 bit256 bit256 bit320 bit
Priepustnosť pamäte:133,92 GB/s177,4 GB/s128,26 GB/s134,40 GB/s152 GB/s

MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC

Grafická karta MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC je zabalená v krabici, ktorej dominuje tmavomodrá farba. Na nej nájdete informácie o nižších teplotách, až o 20 stupňov nižšie v porovnaní s referenčnou verziou a o PCB osadenom kvalitnými komponentmi zo série Military Class II, ako napríklad cievky SFC (Super Ferrite Choke), Hi-C kondenzátory a kondenzátory s pevným dielektrikom.

Karta objavíte po vyklopení prednej steny pod priesvitným obalom. Je zabalená v antistatickom sáčku a umiestnená v penovej výplni, pod ktorou sa nachádza väčšina príslušenstva. Dĺžka tohto nereferenčného modelu je 24cm.

 

Súčasťou príslušenstva je okrem dvoch redukcií napájania molex -> 6pin aj redukcia miniHDMI -> HDMI a redukcia z DVI-I na D-sub. Samozrejmosťou je užívateľská príručka, krátky manuál a inštalačné cd s ovládačmi.

Chladič Twin Frozr II je tvorený dvomi 80mm ventilátormi, ktoré ofúkavajú vcelku rozmerný pasív zložený zo štyroch poniklovaných heaatpipe trubíc (2x 8mm a 2x 6mm).

Pamäte osadené na karte sú od Samsungu, konkrétne 8modulov 1Gbit K4G10325FE-HC04. Ich menovitá frekvencia udaná výrobcom je 1250MHz, u tejto karty pracujú na frekvencii 1050MHz.

Karta má 6+1 fázové napájanie, ktoré je možné softvérovo regulovať.

Medzi výstupmi na karte nájdete dva DL-DVI a jeden mini-HDMI port. Pre mGPU zapojenie má karta jeden SLI konektor.

Jadro tejto grafickej karty od MSI je pretaktované z 822MHz na 880MHz a pamäte z 1002MHz na 1050MHz. 

Testovacia zostava a metodika testovania

Testovacia zostava:

  • Procesor: Intel Core i7 930 (vypnuté HT aj TURBO) pretaktovaný na 3.81 GHz, chladený Noctua NH-U12P SE2
  • Základná doska: EVGA X58 FTW3 (Bios 78)
  • RAM: 6GiB DDR3 Mushkin Blackline (1456 MHz, 7-7-7-21-1T, 1.45V)
  • HDD: 500GB Samsung
  • Zdroj: Enermax Infinity 650W
  • DVD mechanika: Samsung
  • Operačný systém: Windows 7 64bit, so všetkými dostupnými záplatami
  • Monitor: Samsung SyncMaster 305T+ (30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600)
  • Skrinka: SilverStone FT02B-W

Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému. Následne sú nahodené posledné updaty a ovládače. Všetky šetriace funkcie sú vypnuté.

Testované grafické karty a použité ovládače:

nVidia GeForce

  • GeForce GTX 460 (675/1.350/900 MHz, 1 GiB GDDR5) @ WHQL 263.00
  • GeForce GTX 470 (607/1.215/837 MHz 1,28 GiB GDDR5) @ WHQL 263.00
  • GeForce GTX 560 Ti (822/1.644/1002 MHz 1 GiB GDDR5) @ WHQL 270.61
  • MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC (880/1.760/1050 MHz 1 GiB GDDR5) @ WHQL 270.61
  • GeForce GTX 570 (732/1.464/950 MHz 1,28GiB GDDR5) @ WHQL 266.77

AMD Radeon

  • AMD Radeon HD 6850 (775/1.000 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 10.12Preview
  • AMD Radeon HD 6870 (900/1.050 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 10.12Preview
  • AMD Radeon HD 6950 (800/1.250 MHz, 1 GiB GDDR5) @ WHQL 11.4
  • AMD Radeon HD 6970 (880/1.375 MHz, 2 GiB GDDR5) @ WHQL 11.2
  • AMD Radeon HD 6990 (830/1.250 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 11.4Preview

Použité rozlíšenia v teste:

  • 1.680 x 1.050
  • 1.920 x 1.200

Každé rozlíšenie bolo otestované s 4xMSAA/8xMSAA a 16xAF. Testy sú vykonané vždy s maximálne možnými detailami, ktoré nám umožňujú jednotlivé hry nastaviť. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia boli vynútené pomocou ovládačov grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá grafická karta testovaná 3x vo všetkých testoch. Priebehy hier sú zaznamenávané vždy programom FRAPS.

Testované hry a benchmarky:

  • Direct3D 10:
    • Just Cause 2 (verzia 1.1)
    • Crysis Warhead (verzia 1.1)
  • Direct3D 11:
    • Metro 2033 (verzia 1.1)
    • Alien vs Predator (benchmark verzia 1.3)
    • Colin McRae: Dirt 2 (verzia 1.1)
    • S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat (verzia 1.6.02)

Syntetické benchmarky:

  • Direct3D 11:
    • 3D Mark 11 (verzia 1.0.1)
    • Unigine Heaven (verzia 2.1)

Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG

Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark

Nastavenie ovládačov grafických kariet:

Kvôli zachovaniu čo najväčšej zhody z hľadiska kvality obrazu bolo u sérii HD 6800 použité AI standard v režime HQ. Dôvod prečo neboli použité „default“ nastavenia (režim Quality) ako väčšina redakcií, je ich problém s AF bandingom a tým zvýšenie výkonu o niekoľko percent. Shimmering textúr je u HD 6800 s CCC 10.10 dokonca agresívnejši ako to bolo u jeho predchodcu HD 5800, s ovládačmi 11.2 je tento problém odstránený. Teselácia u AMD je nastavená v režime "Use Application Settings". Nastavenie nVidia Control panelu je okrem zmeny LOD a manažmentu napájania ponechané v defaultných hodnotách. Viac v screenoch:

3DMark 11, Unigine Heaven

3DMark 11

ilustračný obrázok

3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je najnovšia verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša využitie nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Zmena nastala aj v teste fyziky, namiesto PhysX je použitý open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.

Performance   Extreme

Unigine Heaven

ilustračný obrázok

Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a OpenGL. Najvýraznejšou časťou testu je hardvérová teselácia, ktorá je doplnená o SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. V poslednej verzii 2.1 bola pridaná podpora pre OpenGL 4.0 a techniky stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs sme testovali s 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.

Normal   Extreme

Alien vs Predator, Colin McRae: Dirt2

Alien vs Predator

ilustračný obrázok

Pre odtestovanie tejto hry používam voľne dostupný benchmark vo verzii 1.3, na ktorého spustenie nie je nutná nainštalovaná hra. Benchmark je na rozdiel od hry určený výlučne pre Direct3D 11 kompatibilný hardware. Tak ako hra je postavený na engine Asura a pre majiteľov D3D 11 kariet umožňuje použitie MSAA (4x), teselácie a Advance Shadow. Okrem iného hra podporuje aj technológiu Eyefinity od AMD. Priebeh benchmark scény je zaznámenávaný po dobu 100s pomocou programu FRAPS.

1680x1050 4xMSAA   1920x1200 4xMSAA

Colin McRae: Dirt 2

ilustračný obrázok

Závodná hra Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.

1680x1050 4xMSAA   1680x1050 8xMSAA

1920x1200 4xMSAA   1920x1200 8xMSAA

Crysis Warhead, Just Cause 2

Crysis Warhead

ilustračný obrázok

Príbeh z Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom Cryengine 2. V kampani sa dostane do roli bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a, pod prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.

1680x1050 4xMSAA   1680x1050 8xMSAA

1920x1200 4xMSAA   1920x1200 8xMSAA

Just Cause 2

ilustračný obrázok

Pc verzia Just Cause 2 je založená na Avalanche Engine 2.0 a zahŕňa podporu len pre Direct3D 10. V hre sa dostanete na vymyslený ostrov Panau v juhovýchodnej Ázii, kde máte ako Rico Rodriguez za úlohu zvrhnúť diktatúru. Po stránke efektov je v hre implementované SSAO, soft shadows či motion blur. Majitelia nVidia kariet si okrem nich môžu vychutnať CUDA efekty v podobe krajších detailov vody alebo Bokeh filtra. Tie boli pri testovaní vypnuté. Testovaný úsek Chaos v kasíne je zaznamenaný FRAPSom počas 25s behu.

1680x1050 4xMSAA   1680x1050 8xMSAA

1920x1200 4xMSAA   1920x1200 8xMSAA

Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Metro 2033

ilustračný obrázok

Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.

1680x1050 1xMSAA   1680x1050 4xMSAA

1920x1200 1xMSAA   1920x1200 4xMSAA

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

ilustračny obrázok

Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po Shadow of Chernobyl. Hra beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.

1680x1050 4xMSAA   1920x1200 4xMSAA

Spotreba, hlučnosť a teploty

Všetky merania tejto kapitoly boli u kariet AMD Radeon HD 6990/6970/6950 a nVidia GeForce GTX 570 ovplyvnené novinkami v oblasti kontroly spotreby. AMD prinieslo s novými kartami HD 6900 technológiu pod názvom PowerTune, ktorá pri prekročení stanovenej hodnoty okamžite podtaktuje jadro. V CCC je možnosť upraviť túto hranicu o 20% nad alebo pod TDP. Túto voľbu odporúčam využiť hlavne pri pretaktovaní, alebo v situáciách kedy narazíte na pokles výkonu. Bližšie info o technológii PowerTune nájdete v tomto článku. Naopak, nVidia u GTX 590, 580, 570 okrem hardvérového monitorovania spolieha na detekciu tzv. power vírusov aj v samotných ovládačoch. Keďže sa mi nepodarilo odstrániť OCP u GTX 570, všetky merania spotreby, hlučnosti a teplôt vo Furmarku sú v defaultnom nastavení týchto kariet!

Spotreba

Meranie spotreby prebiehalo s pomocou meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v troch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 1920x1200 s 4xMSAA/16xAF. Posledné meranie prebiehalo po dobu 15minút v programe Furmark. Testovanie bolo v rozlíšení 1280x1024 1xMSAA, 1xAF a Xtreme Burning Mod. Táto hodnota predstavuje tzv. "worst case" hodnotu, maximálne vyťaženie grafickej karty.

Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.

Spotreba v systéme Windows je s MSI GeForce GTX 560 OC Ti TFII/OC len 132W. Patrí k jedným z najúspornejších kariet v našich testoch.

Pri zaťažením hrou Crysis bola spotreba 315W, čím sa dostala uprostred medzi Radeony HD 6950 1GiB a HD 6970 2GiB.

Hlučnosť

Meranie hlučnosti grafických kariet s pomocou hlukomeru Voltcraft SL-100 prebiehalo v rovnakých režimoch ako to bolo pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému, 3D počas hry Crysis a 15minút vo Furmarku. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk, zdroj Enermax Infinity 650W so zregulovanou Noctuou P12-1300 na 750rpm a tiež zregulovaný CPU chladič NH-U12P s jedným ventilátorom P12-1300. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.

Hlučnosť MSI GeForce GTX 560 Ti TFII/OC je vo Windowse na veľmi nízkej úrovni, s uzavretou skrinkou je karta nepočuteľná. V tejto časti testov patrí chladič Twin Frozr II s hlukom 36,8dBA k tomu najlepšiemu čo sme zatiaľ mali k dispozícii.

Po zaťažení je zvukový prejav Twin Frozr II chladiča o niečo horší. Aj keď je tichší ako všetky referenčné riešenia, hluk je jasne počuteľný. Hladina hluku je najviac porovnateľná s GeForce GTX 570. 

Teploty

Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas troch testov (2D, 3D - Crysis, Furmark) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.

 JadroPamäteNapäťové regulátory
IdleCrysis FurmarkIdleCrysisFurmarkIdleCrysisFurmark
MSI GeForce GTX 560 Ti TFII/OC28°C57°C74°C33,6°C69,8°C99,6°C40,9°C83,4°C118,8°C
AMD Radeon HD 695041°C75°C89°C39,6°C69,7°C83,6°C43,4°C55,7°C74,1°C
AMD Radeon HD 699041°C86°C94°C------
Asus Radeon HD 697038°C75°C89°C42,6°C85,8°C101,2°C44,2°C77,9°C92,4°C
Asus GeForce GTX 57039°C80°C85°C41°C78,1°C84,5°C39,2°C70,9°C85,4°C
Gigabyte GeForce GTX 470 SOC41°C83°C-46.5°C83.4°C-57.8°C89.6°C-
Asus GeForce GTX 47043°C86°C91°C40,4°C73,2°C83,3°C39,7°C59,8°C89,9°C
Gigabyte GeForce GTX 460 SOC29°C63°C80°C35.2°C72.8°C91.8°C40.5°C83°C90.3°C
Asus GeForce GTX 460 DC TOP30°C60°C73°C39,3°C73,4°C96,1°C45,5°C75,2°C104,7°C
Gigabyte Radeon HD 687041°C77°C86°C40.2°C70.2°C75,5°C40,9°C70,4°C74,4°C
Sapphire Radeon HD 6850 Toxic42°C75°C83°C41,7°C70,6°C74,8°C45,7°C67.2°C 75,4°C

Pretaktovanie, výkon po OC

Pretaktovanie je celkom obľúbený spôsob ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, lebo nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecňovať, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v štyroch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testu Furmark. Ak test prešiel po dobu 10minút bez artefaktov, nasledovali testy v Unigine Heaven, 3DMark 11 a nakoniec v hre Crysis. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenia.

MSI GeForce GTX 560 Ti TFII/OC sa mi už pri štandardnom napätí podarilo pretaktovať na dosť vysoké frekvencie 980/1960/1150MHz, čo je navýšenie frekvencií o viac ako 11% na jadre/shader core a  takmer 10% na pamätiach, pričom štandardné napätie bolo pre túto kartu len 0.987V!.

Po zvýšení napätia na 1.05V sa stabilná frekvencia pre jadro dostala na hranicu 1015MHz a 1150MHz pre pamäte, viac ako 15% navýšenie pre jadro/shader core. Je pravdepodobné, že to nebolo maximum čo karta dokáže. Pri vyššom napätí boli zrejme príliš vysoké teploty VRM a karta neprešla len furmarkom.

OC výsledok MSI GeForce GTX 560 Ti 1GiB so štandardným napätím a zvýšeným napätím

Výkon po pretaktovaní

Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven) a jednu hru (Crysis), ktoré boli použité pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet môžete vidieť v grafoch.

Zhrnutie výsledkov, záver

Výkon

Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len testy zo 6hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení najrýchlejšia z kariet.

1680x1050 4xMSAA   1680x1050 8xMSAA   1920x1200 4xMSAA   1920x1200 8xMSAA

Pretaktovaná MSI Twin Frozr II verzia GTX 560 Ti je od svojho referenčného modelu rýchlejšia v priemere o 7%. Pri porovnaní s konkurenčnou HD 6950 1GiB je výkon takmer identický. 

Prevádzkové vlastnosti

Hlučnosť chladiča bez záťaže je u tejto karty na veľmi prijateľnej úrovni. Jedná sa o veľmi tiché riešenie, v našich testoch zatiaľ to najlepšie. O niečo horšie je to ale v záťaži. Možno sa niekomu pri pohľade na teploty jadra bude zdať rýchlosť ventilátora neúmerne vysoká, má ale svoje opodstatnenie a ním je teplota napäťových regulátorov. MSI ich u tohto modelu neosadilo pasívom a spolieha sa len na ofukovanie. Je možné, že vás pri pretaktovaní so zvýšeným napätím zastaví skôr teplota regulátorov ako limitácia zo strany jadra. 

Spotrebovaná energia karty v 2D patrí k jedným z najlepších, príkon zostavy sa dostal pod všetky novšie Radeony. V záťaži sa karta obracia tak ako aj pri hlučnosti. Grafická karta MSI GeForce GTX 560 Ti TFII/OC sa spotrebou dostáva niekde medzi HD 6950 1GiB a HD 6970 2GiB.

Pomer výkon/cena

Pre výpočet pomeru výkon/cena používam priemerné ceny z Heureka.sk, Tichepc.sk, Agem.sk, Alza.sk. Použité ceny pre: GeForce GTX 460 160eur, GeForce GTX 470 190eur, GeForce GTX 560 Ti 208eur, MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC 209eur, GeForce GTX 570 303eur, Radeon HD 6850 153eur, Radeon HD 6870 179eur, Radeon HD 6950 1GiB 213eur, Radeon HD 6970 305eur.

1680x1050 4xMSAA   1680x1050 8xMSAA   1920x1200 4xMSAA   1920x1200 8xMSAA

Záver

Výkon MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC sa dá prirovnať ku konkurenčnému Radeonu HD 6950 1GiB. Vďaka totožnému výkonu a agresívnej cene sa táto karta dostala na čelo grafu pomer výkon/cena. Zmiešané pocity však zanechalo chladenie. Na jednej strane ide o jedno z najtichších riešení v stave bez záťaže a skvelé teploty jadra vo všetkých situáciách, no na druhej stojí vyššia hlučnosť pri zaťažení z dôvodu nechladených napäťových regulátorov. 

Karta má aj napriek tomuto nedostatku slušný OC potenciál. Pri relatívne nízkom napätí bola schopná pracovať na frekvencii jadra vyššej ako 1GHz. Ventilátor bol ale fixne nastavený na najvyššie otáčky.

Zhrnutie kladov a záporov testovaných kariet:

MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC
Plusy
Mínusy
- Výkon
- Pomer výkon/cena
- OC potenciál
- Tiché chladenie v režime 2D
- Nízka spotreba v režime 2D
- Cuda, PhysX
- Hlučná v režime 3D
- Absencia VRM chladiča

Za zapožičanie grafickej karty MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II/OC ďakujeme spoločnosti MSI.

 

Komentáre (14)
emPORiO
JJ vyborna grafika, povedal by som, ze jedna z naj GTX560-Ti. V zatazi nieje velmi hlucna, da sa to vydrzat ... nebolia usi po dlhsom hrani. Aby grafika dosiahla este lepsi OC potencial, staci len nalepit daky lepsi heatsink na VRM, pripadne aj lepsie na GPU ... na pamate uz nemusia byt (OC pamati nedava vyraznejsie lepsi vykon). Ja som som konkretne s touto grafou dostal na 1050MHz 1.062V a stale to nebolo jej maximum. Ma fakt dobre napajanie, zial nieje chladene ...
DeerDance
Karta nie je hlucna ak sa spravne nastavi krivka ventilatorov v MSI afterburner. Zatial sa pri hrani drzala okolo 70°C max a to bolo pri ~40% rpm teda nepocutelne. Inak ja mam PC bez bocnice takze vzduch tam ma pristup pohodlne(debna nie je pod stolom v kute) a je to podstatne lacnejsie ako sa snazit kupit kvalitne tiche ventilatory ako napr. noctua ^^ V lete, ked bude vonku 35°C to uz asi az tak tiche nebude
yesper
Ano teplota jadra je luxusna, co sa o VRM povedat neda...pri zregulovani to v tvojom pripade bude snad aj cez 100°C
DeerDance
MSI setrili uz aj predtym na VRM, pozri sa na cyclony gtx460, alebo dokonca hawk gtx460... a regulovanie otacok bolo bezne tiez.. ale nepocul som ale ze by odchadzali do silikonoveho neba ;)
yesper
pcb hawk 460 = 560 Ti TFII, nikde som nepisal, ze ti to pojde coskoro do neba, len ze ten fan ma dovod vyssich rpm v zatazi (teploty VRM)...a 460tky su tu len necely rok, pricom vacsina ludi ani regulovanie otacok nepozna
DeerDance
Fany maju dovod ist do vysokych otacok vo vyssej zatazi hlavne kvoly tomu ze marketing ide cestou -20°C oproti referencnemu dizajnu. Co naozaj dosahuje s default krivkou. Alebo vari maju na gtx560ti Hawk alebo na ine lightning verzie od MSI co maju VRM pasiv jemnejsie otacky? Nemaju..
yesper
Neviem ci maju ine otacky, nemal som...ak je pre teba teplota 84°C pocas hry s defaultom prilis nizka, okay znizuj rpm dalej. Mne to zily veru nepotrha Pocas taktovania mi sposobovala teplota VRM pady aj pri 100% fane, musel som znizit napatie.
DeerDance
Ako som pisal ked je teplota v izbe nieco medzi 20-25 tak dosahujem max v hrach 70°C so 40% rpm. Default fan curve by to asi drzala niekde pod 60°C. Alebo myslis 84°C teplotu VRM? A mas nejake cidlo alebo ako to merias? A kolko si to taktovanim vytiahol? Ako si usudil ze prave teplota VRM je na pricine? Dal si pasiv z nejakej sady a zrazu islo?
yesper
http://pc.zoznam.sk/msi-geforce-gtx-560ti-twinfrozr-iioc-najlepsi-pomer-cenavykon?page=8 Tu su teploty VRM, merane s Voltcraft IR-280. Teplota jadra bola v hrach na defaulte 57°C. na dalsej strane je OC, ako som zistil? Jadro bolo na tej frekvencii stabilne na 1.05V, pri akomkolvek vyssom napati vo Furmarku padalo.
DeerDance
uf, som si neuvedomil ze si recenzent ^^ Ani som poriadne necital recenziu(asi si si vsimol), kedze som pred kupou cital aspon 5 inych.. len som pozrel zopar vysledkov, CPU Z pri OC, spotreba, hluk a tak... ale vyzera ze recenzia je na vyssej urovni ako ine... meranie VRM teplot.. nadhera. No nic, VRM pasiv nema, otacky menit nebudem, ak sa bude VRM prehrievat tak bude hadam najprv nestabilita... zivotnost uvidime ako bude.
yesper
mohol som skusit pomerat s nejakym pasivom, len ma to nenapadlo :)
davison
je to fajn karta, ale za necelých 20 € navyše je k dostaniu Hawk verzia s chladičom TF III , vyššími taktami, skvelou výbavou a top súčiastkami na prekopanom PCB. a s lepším chladením pamätí a napájania. pre mňa jasná voľba.
Pedro D
Mám v pláne si kúpiť 560Ti bol som rozhodnutý pre ASUS ( ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5) Potrebujem kartu ktorá mi na moje hranie bude úplne stačiť...a verím že táto bude...Len ma zaujímalo či by ste sa viacej priklonili k tejto od MSI :)
yesper
Skus sa spytat v nasom fore, ktore sleduje viac ludi ako komentare k recenziam...konkretne v tejto sekcii http://pretaktovanie.zoznam.sk/viewforum.php?f=29
Pridať nový komentár
TOPlist