EN

4ka spúšťa do komerčnej prevádzky VoLTE volania s vysokou kvalitou hovoru

 
Od dnešného dňa môžu aj obyvatelia Slovenska využívať revolučnú technológiu Voice over LTE (VoLTE). Technológia prináša rýchlejšie spojenie volania a vyššiu kvalitu hlasu.

Komerčnú prevádzku VoLTE v našej krajine spúšťa ako prvý operátor 4ka. Práve najmladší operátor si pripísal významné technologické prvenstvo, a oddnes je možné volať a posielať SMS správy prostredníctvom modernej technológie. Dôležitou informáciou pre zákazníkov je skutočnosť, že cena volaní ani SMS vo vyššej kvalite nebude nijako zvýšená, a naďalej bude platiť rovnaká sadzba 4 centy za minútu/SMS pre všetkých zákazníkov.
 
„Vykročili sme v ústrety budúcnosti, chytili ju za ruku a doniesli na Slovensko. Príchod VoLTE môžeme prirovnať k nástupu GSM siete v 90-tych rokoch, keď postupne vytlačila nešifrovanú NMT sieť. Dnes je VoLTE na Slovensku, i vo svete, len v začiatkoch, no v priebehu niekoľkých rokov sa stane štandardom každodenného telefonovania.“ hovorí technický riaditeľ pre mobilnú sieť SWAN Mobile, a. s., Patrik Kollaroci.
 
Moderná technológia VoLTE má hneď niekoľko výhod. Poskytuje vysokú kvalitu hlasu v HD, spojenie volania medzi dvoma VoLTE používateľmi sa uskutoční do dvoch sekúnd, teda minimálne 4x rýchlejšie ako pri súčasnom prepínaní zo 4G do 2G siete. V priebehu VoLTE hovoru ostáva telefón naďalej pripojený k LTE dátovej sieti, čiže zákazník môže súčasne surfovať na internete aj telefonovať. Volania a SMS prostredníctvom technológie VoLTE sú dostupné pre všetkých zákazníkov 4ky, ktorí majú aktivovanú túto funkcionalitu a vlastnia mobilný telefón podporujúci VoLTE na Slovensku.
 
„VoLTE volanie je účtované ako akékoľvek iné volanie v sieti 4ka, 4 centy za minútu. Čiže zákazník platí rovnako ako pri bežnom volaní. VoLTE je pre zákazníkov dostupné v celej 4G sieti 4ky. Aktuálne LTE signálom pokrývame viac ako 64 % populácie SR.“ uviedol P. Kollaroci.
 
Aby mohli zákazníci využiť všetky benefity spojené s touto technológiou, je potrebné, aby obaja účastníci volania disponovali telefónmi podporujúcimi VoLTE v sieti 4ky. Ak má takéto zariadenie iba jeden z účastníkov, volanie bude uskutočnené štandardným spôsobom. Ak máte o funkcionalitu VoLTE záujem, je potrebné požiadať o jej aktiváciu cez Zákaznícku linku na čísle 950. Následne bude aktivovaná v priebehu 24 hodín. 
 
Hlavným dodávateľom a strategickým partnerom spoločnosti SWAN Mobile, a. s., pri implementácii technológie VoLTE je spoločnosť ZTE Corporation.
 
Zdroj: 4ka
 
Komentáre (4)
budzogañ
Tak to som zvedavý
SUBOSVK
Je tam nejaka skratena volba pre aktivaciu?
Peterko99
Ktore telefony to podporuju? Prakticke vyuzitie je dost diskutabilne, lebo to funguje iba medzi ucastnokmi 4ky a iba ak maju kompatibilny mobil :-)
SUBOSVK
tie ktore podporuju LTE..
Pridať nový komentár
TOPlist