EN

Activision Blizzard kupuje tvorcu Candy Crush ságy za $5,9 miliardy

 
Spoločnosť stojaca za populárnou hrou World of Warcraft či Call of Duty kupuje spoločnosť King, ktorá stvorila inú populárnu hru a to Candy Crush ságu. 

Candy Crush ságu netreba snáď nejak zvlášť predstavovať. Ide o free-to-play hru, ktorá vás možno zastihla na Facebooku, kde sa momentálne chváli viac ako 50 000 000 aktívnych hráčov mesačne. Táto obrovská základňa používateľov bude už čoskoro patriť pod Activision Blizzard.
 
 
Táto firma si totiž podala ruky s King Digital Entertainment a odkúpi ju za $5,9 miliardy. Activision po akvizícii očakáva, že sa stane globálnym lídrom v mobilnom hraní a do konca tohto roka vygeneruje príjem vo výške viac ako $36 miliárd. Príjem by mal navyše kumulatívne rásť o 50% až do roku 2019.
 
S King a jej zárobkami to však už také ružové nie je. Už sme boli viackrát svedkami jednorazových úspechov v podobných hrách. Stačí spomenúť spoločnosť Zynga či Rovio stojace sa veľmi obľúbenou hrou Angry Birds. Tá však nedokázala nadviazať na úspechy prvej série a príjem tejto formy poklesol o 73% v roku 2014 čo viedlo k prepúšťaniu zamestnancov. 
 
Zákazníci menej platia aj v Candy Crush hrách a ich počet poklesol oproti predošlému roku o 13%. V roku 2014 zaznamenala firma príjem $1,4 miliardy. Podľa posledných správ dosiahli príjmy do konca júna 2015 hodnotu iba $206 miliónov. Firma sa pokúsila zopakovať úspech Candy Crush ságy s Candy Crush Soda, no napriek tomu, že ide o celkom obľúbenú hru, nie sú príjmy také, ako boli kedysi. Navyše sa odhaduje, že viac ako tretina príjmov stále prúdi do firmy z Candy Crush ságy. Dohoda by mala byť celkom uzavretá na jar 2016.
 
 
Pridať nový komentár
TOPlist