Lasery prinesú vyššiu svietivosť pri podstatne nižšej spotrebe.
Nemecký výrobca automobilov BMW prehlásil, že pracuje na novej technológii pre svetlá používané v automobiloch. Základom majú byť laserové lúče a spoločnosť predpokladá nasadenie v bežne predávaných vozidlách v najbližších rokoch.
Laserové svetlo je veľmi odlišné od toho slnečného, či z bežných zdrojov svetla. Za prvé je monochromatické, čo znamená že má iba jednu vlnovú dĺžku (farbu). Je taktiež koherentné, elektromagnetické vlny majú konštantný fázový posun. Laser dokáže produkovať takmer dokonale rovné lúče svetla pri až tisíc násobne vyššej intenzite ako LED.
Tieto vlastnosti otvárajú celkom nové možnosti osvetlenia v automobiloch.
Laserové svetlo nie je samozrejme do okolia emitované priamo, ale je upravené do podoby, v ktorej neškodí prostrediu ani ľuďom. Inžinieri z BMW sľubujú príjemné, jasné biele svetlo, ktoré je vhodné pre dopravu.
Vďaka neporovnateľne menším rozmerom laserových diód sú možné aj podstatne menšie rozmery svietidiel oproti LED (v rádoch niekoľkých stoviek krát). Umožní to aj nový dizajn, avšak BMW neplánuje zmenšovať samotné sklá a svietidlá na automobiloch. Namiesto toho sa počíta s menšou hĺbkou vsadenia do karosérie v spojení s novými funkciami, ako napríklad natočením a podobne.
Významnou výhodou je aj úspora elektrickej energie, a v konečnom dôsledku aj paliva. Zatiaľ čo dnes používané LED diódové svietidlá produkujú okolo 100 lumenov na jeden watt spotreby, u laserov je to až 170 lumenov. Úspora energie sa očakáva až polovičná voči LED.
BMW zatiaľ laserové svetlá do ostrej prevádzky nenasadzuje, pre predstavenie slúži koncept športového hybridu i8:
passco
maladaptiv
passco
lepermessiah
passco
Trunks
Broslowski