EN

Boeing si patentoval tryskový motor poháňaný laserom a nukleárnymi explóziami

Americký patentový úrad US Patent and Trademark Office schválil Boeingu jeho patentové podanie na laserom a jadrovou energiou poháňaný letecký motor.

Letecký motor bude laserom ostreľovať materiály ako sú deutérium a rádioaktívne trícium. Laser odparí rádioaktívny materiál a spustí v ňom termojadrovú fúziu. Vodík alebo hélium z reakcie následne pod vysokým tlakom opustí motor, a vytvorí tým ťah. Vnútorný povrch komory v ktorej reakcia prebieha je pokrytý Uránom 238. Neutróny vznikajúce pri termojadrovej fúzii reagujú s uránom na stene komory a vytvárajú teplo. Toto teplo je pohlcované chladivom obtekajúcim komoru. Následne zohriaté chladivo prechádza turbínou produkujúcou elektrickú energiu potrebnú pre fungovanie laserov.

Neprehliadnite:  Zdroje energie v budúcnosti: Jadrová fúzia

10 stranový patent číslo US009068562 bol podaný ešte v roku 2012. Boeing sa domnieva, že nový typ motora by mohol byť v budúcnosti využitý na pohon riadených striel, rakiet a kozmických lodí. 


 

Zdroj: dailymail.co.uk

Komentáre (10)
passco
Tak toto už je aké scifi :)
JaroslavDzunko
Tryskový motor poháňaný laserom a nukleárnymi explóziami bude produkovať rádioaktívny plynný odpad, ktorý budú vdychovať aj patentové hlavy, ktoré to vymysleli. Okrem toho nukleárnou explóziou uvoľnená energia do všetkých svetových strán nevie sústrediť svoju silu hybnosti do protismeru letu lietadla či rakety. Z voleja viem to vylepšiť. Som zvedavý páni Boeing, či Vás už niečo napadlo o antigravitačnom pohone.
PalinoP
Netreba si mýliť jadrové štiepenie s jadrovou fúziou...
dexter
oni si to dali patentovať? pekné kedže ten princíp je tu možno viac ako ako laser sám :D mám doma 30r knižku kde je rovnaký obrázok , mno amerika
passco
Zachvílu si tam niekto patentuje vesmír :D
Martin Peter
ale ony si nepatentovali technologiu ako taku ale motor na tom principe s danym specifikaciami :)
nucleus
deutérium nie je rádioaktívny materiál...
Pavol Bobik
Pravda, vdaka za upozornenie.
Roman O.
Dúfam že to budú používať a bude rakoviny toľko že sa s toho zbláznime. Hlavne že americký zbrojný bošovia budú mať plné kešeňe peňazí.
Peter

z toho popisu nie je celkom jasné, čo je podstatou patentu. Prúdové motory sú v princípe tepelné stroje, ktoré ohrievajú prúdiacu tekutinu (vzduch), tá zväčší objem a vyteká tak väčšou rýchlosťou, než do ohrievacej komory vstúpila. Aby išla iba jedným správnym smerom a vytvárala ťah, tak je zopár možností. Najstaršie sú pulzačné motory, ktoré majú na vstupe jednosmerný ventil a boli použité napr. v strelách V-1 za II. sv. vojny. Dnes najpoužívanejšie sú turbokompresorové motory, kde je na vstupe do ohrievacej komory pretlak vytvorený kompresorom. Pre veľké nadzvukové rýchlosti ešte existuje tzv. náporový motor, kde je mechanický kompresor nahradený náporovým tlakom okolitého prostredia.
Pokusy s jadrovým ohrevom pracovnej látky (vzduchu) prebiehali už koncom 50-tych rokov, ale obrovské rádioaktívne zamorenie, našťastie, tieto pokusy ukončilo. Produkty fúzie nemusia byť rádioaktívne, neutróny zachytia pre výrobu tepla, o.k.
Ale pre pohonnú jednotku je okrem účinnosti potrebný aj ťah a ten je daný ako súčin sekundovej prietokovej hmotnosti a rozdielu vstupných a výstupných rýchlostí pracovnej látky (hybnosť).
No a o tom prietoku by som rád vedel viac, lebo zvládnuť fúziu sa zatiaľ darí v mikroskopických množstvách, alebo potom vo vodíkových bombách.

Pridať nový komentár
TOPlist