EN

Facebook si najal agentúru aby škodila Google

PR agentúra platená za rozširovanie správ o údajných problémoch Google s ochranou používateľských dát.

Uplynulý týždeň prebehol svetom možno jeden z najväčších škandálov dvoch internetových rivalov - Facebook a Google. Blogerov a novinárov oslovovala americká PR agentúra Burson Marsteller a nabádala ich k písaniu článkov, v ktorých by sa rozoberali údajné problémy Google s ochranou používateľských dát v službe Social Circle. Okrem podpory pri písaní mali byť ich vydané články následne odporúčané do veľkých médií ako napríklad The Washington Post a iných.

Túto ponuku možnej senzácie a zvýšenej publicity však blogger Chris Soghoian odmietol a spravil niečo (preňho) ešte lepšie - celú e-mailovú komunikáciu zverejnil. Následne aj denník USA Today priniesol namiesto článku o problémoch Google reportáž o pokusoch ovlyvňovania PR agentúrou.

Zástupca agentúry však nechcel prezradiť, kto si takúto "reklamu" u nich zaplatil, a preto zo začiatku nebolo zrejmé, kto za tým všetkým stojí. Až The Daily Beast, blog týždenníka Newsweek, získal dôkazy a odhalil, že šlo o Facebook. Ten nakoniec potvrdil, že si reklamnú agentúru na tento účel najal, podobne potom spravili aj zástupcovia agentúry.

Dôvodom takejto kampane mali byť dva faktory - aktivity Goolge v oblasti sociálnych sietí ktoré vyvolávajú otázniky nad súkromím užívateľov a tiež (asi predovšetkým) využívanie dát z Facebooku vo vlastných službách. Tieto sa majú objavovať práve v spomínanom Social Circle v rámci funkcie secondary connections (zobrazovanie informácií o priateľoch vašich priateľov). Facebooku sa samozrejme nepáči, že by niekto "vyťahoval" dáta o jeho používateľoch.

Pre Facebook je to minimálne trápna situácia, keď takýmto spôsobom vedie konkurenčný boj. Na druhej strane, svet nie je čierno-biely. Google má veľký záujem o ten typ dát, ktorý umožňuje Facebooku predávať cielenú reklamu (osobné údaje používateľov, miesto ich bydliska, ich záľuby a pod.).

Pridať nový komentár
TOPlist