EN

Grafické Preview: God of War pre PC

God of War pre PC je čoskoro vonku a máte sa na čo tešiť.

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, ale neverili som, že sa SONY podarí urobiť tak skvelý port. Potom ako Horizon Zero Dawn trpel na veľké výkonové prepady, sa SONY poučilo a prinieslo na PC absolútne skvelý titul, ktorý je zrejme najlepšie vyzerajúca hra súčasnosti. Už v roku 2018 som vravel, že je neuveriteľné, čo sa SONY podarilo vyťažiť z PS4 Pro. Netvrdím síce, že hra má nízke nároky na HW, ale ak máte silnú grafickú kartu z posledných 3-3.5 roka, ideálne z rady RTX, hru si maximálne užijete.

God of War je akčná hra, ktorá profituje z veľmi rýchlej obnovovacej frekvencii monitora a vysokého FPS. Neveril som, že hrať hru na 90 FPS+ bude tak zásadný rozdiel. Osobne využívam G-sync kompatibilný monitor. Áno u aj PS4 Pro ste si mohli vybrať medzi kvalitou a výkonom a u týchto hier je vždy lepšie voliť vyššie FPS za cenu menšej straty kvality obrazu. No rozdiel na PC je markantný.

Medzi novinkami je podpora pomeru strán 21:9, 16:9 či 16:10. Tešiť sa môžete tiež na „krátovské“ besnenie za neobmedzeným frameratom, lepším nasvetľovaním, nové 4K textúry, vylepšený tiene a mnoho iného.

Našu kompletnú recenziu na hru a jej systém, si môžete prečítať tu.

Hra využíva mnoho API od spoločnosti NVIDIA, môžete sa tak tešiť na NVIDIA Reflex, čo je technológia na znižovanie latencií (nemám potrebný HW – myš + LCD) a taktiež na podporu DLSS, čo je autonómne učenie za účelom renderovania obrázkov v nižšom rozlíšení a následne transkódovanie v reálnom čase do vyššieho rozlíšenia, ako to funguje, som písal tu. Zaujímavosťou je, že hra využíva tiež FidelityFX od AMD, čo je podobný princíp.

impozantná kvalita textúr

Hru som testoval na RTX 3080 a RTX 3060 Ti. Vieme aká je aktuálna situácia na trhu s grafickými kartami, tak by bolo nefér skúšať hru na niečom čo si vlastne skoro nekúpite. Hru som teda primárne hral na RTX 3060 Ti, kde som bol v 2K rozlíšení pri ultra detailoch schopný dosahovať v priemere okolo 75 – 90 FPS. Ak som zapol DLSS s nastavením Quality, zvýšili sa FPS od 10 – 25 FPS. Nezabudnite na rýchly procesor, pretože hra je viac závislá na CPU než na GPU. Test prebehol na pretaktovanom Ryzene 5 3600X.

kvalita tieňov je značná

Hra podporuje DualSense ovládač, žiaľ moderné funkcie ovládača nie sú implementované. Priznám sa, že hrať s myškou a klávesnicou nebol žiaden problém, takže ak nemáte gamepad, nesmúťte, hru si aj tak užijete.

Ak ste hru hrali na PS4, odporúčam skúsiť zážitok v 120 FPS s maximálnymi detailmi a budete príjemne prekvapený. Pre tých, ktorú konzolu nemajú, majú možnosť si užiť hru, ktorá využila svoj maximálny potenciál.

Malým mínusom je občasný pád hry. Testoval som však pre-release verziu. Myslím si, že SONY hru výborne na PC načasovalo, pretože už čoskoro sa dočkáme GoW Ragnarok.

Jednotlivú kvalitu scén si môžete porovnať nižšie.

FidelityFX_ultra_quality

FidlelityFX_performance

noDLSS

perf_DLSS

ultra_quality_DLSS

Pridať nový komentár
TOPlist