Softvérový gigant sa rozhodol ponúkať predmety so sloganmi namierenými proti Googlu. Dôvodom ma byť údajne kradnutie dát užívateľov.
V obchode sú dostupné rôzne tričká, šálky či čapice s anti-Googlovským mottom. Cena začína na 7,99USD (5,95€) za šálku s nápisom „Keep calm while we steal your data” až po 25,99USD, za ktoré dostane mikinu. Kúpiť si tieto predmety bude však možné iba v USA.
Ide až o prekvapivo priame doberanie si Google Microsoftom, ktoré možno bude mať aj právne dôsledky. Táto kampaň začala oficiálne už skôr v tomto roku a jej cieľom je poukázať na to, že Google porušuje pravidlá súkromia tým, že sleduje vyhľadávania užívateľov, či nazerá užívateľom do mailov s cieľom priniesť cielenejšiu reklamu.
,,Google prezerá všetku poštu na Gmail, ktorá je poslaná alebo prijatá, vyhľadáva v nej kľúčové slová tak, aby mohol priniesť Gmail užívateľom platenú reklamu. Neexistuje žiadny spôsob, ako sa vymaniť z tejto invázie do vášho súkromia. Vás poskytovateľ emailovej služby by vás mal chrániť pred spamom, avšak Google robí pravý opak. Čítajú si vašu súkromnú poštu a používajú to čo nájdu na to, aby nasadili nevyžiadanú poštu priamo do vašej Gmail schránky“. To sú slová Microsoftu v rámci Scroogled kampane.
Ide však o biznis a tak je cieľom tejto kampane nie len pošpinenie konkurencie, ale aj vyzdvihnutie vlastných služieb, ktoré teraz chcú vyzerať dôveryhodnejšie v očiach zákazníka. Microsoft by rád videl ľudí používať na vyhľadávanie Bing a na emaily Outlook.
Google zatiaľ odmietol komentovať kampaň Microsoftu takže uvidíme, akú dohru celý prípad naberie. Nedávna reakcia Googlu však hovorí: ,,Cielené reklamy v službe Gmail sú plne automatizované a žiadny človek nečíta vaše emaily alebo iné informácie na vašich Google účtoch s cieľom ukázať vám reklamy alebo súvisiace informácie. Taktiež neprinášame reklamy založené na citlivých témach akými sú rasa, náboženstvo, sexuálna orientácia, zdravie alebo financie.“
Ako dôkaz nahrávajúci Microsoftu môže pôsobiť aj fakt, že len tento pondelok Google súhlasil so zaplatením pokuty vo výške 17 miliónov dolárov za neautorizované sledovanie používateľov prehliadača Safari v rokoch 2011 a 2012. Google vraj porušil podmienky súkromia tým, že tajne ukladal cookies na sledovanie. Na tento účel mal využiť slabinu v Safari od Apple. Tieto cookies zaznamenávali surfovacie návyky používateľov Safari a pomohli tak Googlu priniesť relevantnejšiu reklamu.
Google nepriznal žiadne previnenie. Spoločnosť oponovala tým, že problém so spomínanými cookie súbormi bola náhoda, ktorá bola opravená ihneď ako sa o nej vedelo. Taktiež vraj neboli zozbierané žiadne osobné informácie zo Safari. 17 miliónová pokuta ja iba zlomok z toho, čo Google zarobí. Minulý rok totiž zisk tejto firmy činil 50 miliárd dolárov.
Nie je to prvý krát, čo Google platil za porušenie súkromia užívateľov Safari. Minulý rok musel zaplatiť 22,5 milióna dolárov Federal Trade Commission (FTC). Ide o najvyššiu sumu, ktorú FTC udelila za porušenie občianskych práv.
Pridať nový komentár