EN

O2 bilancuje rok 2016, teší vyšší počet zákazníkov aj dátovej prevádzky

 
V uplynulom roku 2016 spoločnosť O2 Slovakia rástla vo všetkých finančných aj prevádzkových ukazovateľoch. Výnosy spoločnosti vzrástli za posledných 12 mesiacov o takmer 3% na 251,2 milióna eur.

Najväčšiu dynamiku zaznamenali v O2 v oblasti výnosov z dátovej prevádzky, ktoré sa zvýšili o vyše 31%. Pozitívnym bol aj nárast počtu zákazníkov na vyše 1,892 milióna, pričom čistý nárast v roku 2016 predstavoval 84 tisíc nových SIM kariet. Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol k 31. decembru na takmer 57%. Priemerný mesačný výnos na zákazníka dosiahol  v roku 2016 u zákazníkov platiacich na základe faktúry 12,5€, u zákazníkov s predplatenou kartou 5,7€.
 
V uplynulom roku pokračovalo O2 v rámci svojej dlhodobej stratégie aj v budovaní a posilňovaní siete. Počas roka 2016 signál 4G LTE O2 sprístupnilo vo vyše 200 nový lokalitách, pričom sa zameralo na všetky okresné mestá a ich okolie. V záujme zvýšenia komfortu zákazníkov neboli opomenuté ani diaľnice a rýchlostné cesty.
 
Ku koncu roka 2016 tak O2 dosiahlo pokrytie 70% populácie SR vlastnou 4G LTE sieťou, čím o pár percent prekročilo svoje plány (66%). Cieľom pre aktuálny rok 2017 je dosiahnutie minimálne 80% pokrytia. Sieťové investície sa týkali aj segmentu fixných sietí, kde O2 ohlásilo plán budovania najmodernejšej chrbticovej optickej siete u nás. K jeho naplneniu priblížilo spoločnosť aj nadobudnutie medzimestskej optickej siete od viacerých domácich poskytovateľov internetu. Po získaní licencie na vysielanie v pásme 3,5 GHz bola v máji spustená pilotná komerčná prevádzka vysokorýchlostného bezdrôtového pripojenia technológiou LTE na tejto frekvencii v troch obciach na západnom Slovensku.
 
Zdroj: O2
 
Komentáre (2)
Robo7
Mal som O2 mobilný internet, technicky mizerne zabezpečené, kto je zvyknutý na kvalitu príde o nervy....O2 ponúka kvantitu nie kvalitu, na predajni robí personál bez základných znalostí, prišiel som o kopu času kým so vybavil čo som chcel... , služby si predstavujem ináč ako len podojiť eurá a to je všetko....:-)
SpQx
O2 nás dojí najmenej z troch gigantov... A to značne. A nevirm kedy si naposled bol pripojeny , alebo kde byvaš, ale ja v DS nemam absolutrn žiafrn problrm s pripojením ani na crlom zapade SR a to mám mesačnu spotrebu 50GB dát, podľa mňa máloktorý uživateľ dosahuje tieto čislo na SK... Ano, orange má lepšie pokrytie, ale tú šikanu zo strany Orangr a Tcomu (eurotel) z pár rokov s5 im nikdy nezabudnem, lietali za pärminutové volanie dessattisíce v korunách. Čo sa týka personálu - všade pracujú debili, ktorý naskillovaný pojde pracovať za 500€ do predajne??
Pridať nový komentár
TOPlist