Nápad hrania počítačových hier, ktorých obraz je renderovaný na výkonných vzdialených serveroch a prenášaný do akéhokoľvek počítača cez internet, sa čoskoro stane v USA skutočnosťou.Bude to takmer presne jeden rok, čo sme na našich stránkach spomínali ambiciózny projekt OnLive. Jeho princípom je, že všetky náročné grafické výpočty sa dejú mimo vášho počítača, na vzdialených serveroch, a výsledný obraz je na obrazovku užívateľa prenášaný cez internet, pričom ovládanie je takisto prenášané od užívateľa k serveru internetom.
Akokoľvek to vtedy znelo nemožne, vedzte, že OnLive sa ako služba "prenájmu" hier spustí oficiálne v USA už onedlho - 19. júna. Vývojári zrejme vychytali hlavné problémy týkajúce sa odozvy natoľko, že je zaručené plynulé hranie ako na lokálnom stroji. Niektorí testeri údajne ani nerozoznali, či sa jedná o OnLive alebo o lokálne PC.
Služba bude dostupná za 15USD mesačne, kde bude zahrnuté hranie demo verzií a možnosť pozorovania hrajúcich priateľov (spectator), za ďalší poplatok, momentálne nezverejnený, si budú môcť američania kúpiť alebo prenajať samostatné hry na hranie.
Výhody takejto služby sú zrejmé - okrem toho, že si budete môcť zahrať napríklad Crysis aj na svojom ultra-tenkom notebooku, je tu aj výhoda vždy aktuálnych hier so záplatami a add-onmi, lepší multiplayer, či ukladanie pozícií (Save-ov) on-line.
Samozrejme, prenos renderovaného obrazu a povelov z klávesnice a myši užívateľa (prípadne gamepadu) si vyžaduje rýchle pripojenie s veľmi nízkou latenciou. Posledné požiadavky hovoria o maximálnej vzdialenosti od OnLive centra 1000míľ a linka 1,5Mbps (SH) resp. 5Mbps (HD). V USA má prvé menované pripojenie približne 71% domácností, rýchlejšiu linku asi štvrtina. Už teraz majú mať OnLive dátové centrá pokrytú väčšinu územia USA.
Podobná technológia sa vyvíja pod menom OTOY, kde sa hry hrajú priamo vo web prehliadači.
Zdroj: Gizmodo, Kotaku.com
andrejsvk
r.b.class
predatormx5
Frosty
hoverito
Archon
predatormx5
snap
Archon
Yomarshal
r.b.class
W0Lf
baqq
thagad
---Diablo---
window