Rusko nevzdáva snahu o to byť čo najviac samostatné, alebo byť minimálne závislé od "Západu".
Rusko sa usiluje o technologickú nezávislosť a v rámci tohto úsilia vyvíja vlastné herné konzoly. Tento krok prichádza v čase, keď sa krajina snaží obísť západné technológie. Anton Gorelkin, podpredseda výboru Štátnej dumy pre informačnú politiku, prezradil detaily o domácej konzole, na ktorej pracuje ministerstvo priemyslu a obchodu. Konzola by mala byť poháňaná procesorom Elbrus a operačným systémom Aurora alebo Alt Linux, čo sú ruské verzie Linuxu. Procesor Elbrus, vyvinutý Moskovským centrom SPARC Technologies, bol pôvodne určený pre armádu a kritickú infraštruktúru a jeho výkon nekonkuruje čipom od Intelu, AMD či Arm. Z tohto dôvodu konzola nebude zameraná na hranie náročných hier, ale skôr na podporu domácej hernej produkcie. Okrem toho sa pracuje aj na cloudovej platforme Fog Play, ktorá umožní hráčom s menej výkonnými počítačmi hrať hry prostredníctvom cloudu s využitím výkonnejších strojov iných používateľov.
Tieto snahy sú súčasťou širšieho plánu Ruska na dosiahnutie technologickej suverenity, ktorý sa zintenzívnil po invázii na Ukrajinu a následných západných sankciách. Krajina sa snaží nahradiť západné technológie aj v iných oblastiach, napríklad pri používaní operačného systému Astra Linux vo vládnych inštitúciách a vývoji vlastnej platformy Multiscanner ako alternatívy k VirusTotal. Napriek týmto snahám je však Rusko stále závislé od čínskych technológií, najmä v oblasti smartfónov a elektroniky. Táto závislosť, spolu s obmedzenými možnosťami v oblasti výroby čipov, naznačuje, že dosiahnutie úplnej technologickej nezávislosti bude pre Rusko náročné. Projekt vlastných herných konzol tak demonštruje výzvy, ktorým krajina čelí v snahe o technologickú suverenitu v kontexte komplikovaných medzinárodných vzťahov.
Zdroj: Engadget,
Pridať nový komentár