EN

Tesla láme rekord: dojazd na jedno nabitie až 728,7km

 
Vyžadovalo to síce pobyt 18 hodín a 40 minút v aute pri priemernej rýchlosti 40km/h, ale nový rekord je na svete a Tesla Model S na jedno nabitie dokázala prejsť vzdialenosť 728,7km.

Elektrické vozidlá majú svoje výhody, problémom však môže byť slabšia výdrž na jedno nabitie, ktorá je navyše ovplyvnená aj vonkajšími podmienkami, konkrétne teplotou. Model Tesla S dokázal v tuhej nórskej zime prejsť na jedno nabitie 375km. Teraz sa však toto vozidlo vydalo v teplej polovici roka do Dánska, kde zvládlo prejsť na jedno nabitie až 729km! Slušný rozdiel.
 
 
Vozidlo šoféroval Morgan Torvolt a Brojn Nyland, ktorý sa už preslávil tým, že získal zdarma Tesla Model X vďaka tomu, že presvedčil 10 ľudí aby si kúpili Model S. Teraz sa však s kamarátom Morganom posadil za volant na dlhých 18 hodín a 40 minút. Dôvod tejto dlhej doby je, že mladíci dosiahli priemernú rýchlosť iba necelých 40km/h a to práve preto aby dosiahli čo najväčší dojazd. V reálnej premávke však nikto takto jazdiť nebude, no slúži to aspoň pre demonštráciu schopností autá. Batéria v auta mala kapacitu 85kWh, pričom sa chystá model P90D, ktorý bude mať o 5kWh väčšiu kapacitu. Uvidíme či sa tak toto duo pokúsi o rekord s novou batériou a o koľko sa ich dojazd predĺži.
 
 
Predošlý rekord s 85kWh Modelom S držal otec David Metcalf so synom Adamom. Im sa v máji 2012 podarilo na jedno nabitie prejsť 681,5km. Nový rekord je tak vylepšený asi o 50km pričom Tesla oficiálne uvádza, že vozidlo má dojazd 426km, samozrejme však nie pri rýchlosti 40km/h.
 
Zdroj: engadget
 
Komentáre (21)
Pjetro de
Ked to prejde 1000 km pri priemernej rychlosti 90-95 km/h a -10 stupnovom mraze, potom nech sa ozvu. Dovtedy sa elektromobilu neoplati venovat ani jen jediny neuron mozgu. Aj na fosiláku (rozumejme smradlava 4-kolesova plechova krabica na fosilne paliva) s uspornym turbom (t.j. nie atmosfericky motor) ked idem na najvyssom prevodom stupni pri rozumne nizkych otakach kde uz ucinkuje turbo, mam spotrebu 3,0-3,5 l na benzinaku. Konktretne u mna na Fabii II 1,2 TSI na 5tke 60-65 km/h a 1350-1400 ot/min. Pri 45 l nadrzi do ktorej sa v reale zmesti 48-49 l to mame maximalny technicky v reale uskutocnitelny dojazd okolo 1500-1600 km. Dieselaky su este uspornejsie uz z principu a tam sa da maxi-ekonomickou jazdou dostat aj hlbsie pod 3 litre.
shagy
Pustite si to: https://www.youtube.com/watch?v=f8Mzh5GLQ_Q Reálne použitie so zapnutou klímou a dojazd celkovo okolo 500km. Toto je v tejto cenovej kategórii kde je tesla normálne
Slim
Do diskusii sa vacsinou nezapajam ale ked som videl tvoj komentar tak mi az zle prislo... podme sa hrat na opice a nevenujme ani jeden neuron mozgu na vyskum a vyvoj novych technologii. Ved celemu svetu staci 1.2 TSi Fabia a nic ine sa vyvijat nemusi - sak naco... och och - skoda reci
Pjetro de
Nikde netvrdim, ze vyvoj je zla vec a elektromibily budu zle, ked budu sluzit ako nahrada fosilakov - vyvoj elektromobilov je potrebny jak sol, len ich parametre su uplne nedostatocne. Inak uz pred 1/2 storocim mali byt vsetky fosilaky nahradene elektromobilmi, lebo vyuzivanie fosilnych paliv na pohon aut mi pripada tak neskutocne nezmyselne ako pouzivanie 100 eurovky na vytieranie si zadku ... je to uplny nezmysel. Ropa neni vecna a vyrabaju sa z nej tisicky inych veci. Plytvat nou na palivo je sprostost najhrubsieho zrna. No ale Homo Sapiens s tym nema problem. Takze elektromobily jednoznacne ano, uz pred 1/2 storocim. Vzhladom na ich parametre a nizsie uvedene problemy musim smutne skonstatoat, ze zatial to nepripada do uvahy a tym som myslel ze tomu netreba venovat ani jeden neuron. Nie vyvoju. Tam treba venovat desiatky mozgov. Asi som rodeny skeptik a vsetko len okecavam, ale uvedom si ze vyuzivanie elektromobilov je aj v absolutne najrozvinutejsich krajinach (Japonsko, Nemecko, GB) neprekonatelny problem a este sa len zacinaju podnikat prve krociky k budovaniu placebo nahrady infrastruktury (jak napr. ten dobijaci jazdny pruh). 1) muselo by to prejst na jedno nabitie aspon tych 1000-1100 km (samozrejme pri 100 km/h a -10 stupnov), lebo cez tyzden nebudem cakat na nabijacej stanici jak blb, kym sa nabije 2) nabijanie na cestnej nabijacej stanici (po tych 1000-100 km) z takmer 0% na 100% by malo byt MAXIMALNE 30 minut (teda pokial sa to nebude dat v kazdej podzemnej garazi nakupneho centra, tak staci aj 60-90 minut .. rodinny dom nemam, ze by som si to pichol do garaze a nabijal 10-12 hod celu noc a pred cinziakom by to slo dost blbo dnes a aj za 10 rokov), resp. riesiť to inak - vymena vybitej baterky za nabitu, lenze co ked moja novsia baterka ma 95% kapacity a vyfasujem nejaku s 80% kapacity? a hned mam dojazd o 200 km menej ... to by cloveka riaaaaadne nasralo. To by museli furt osadzovat nove baterie a pre povodné/opotrebované by si clovek prisiel neskor? Lebo davat inym moju opotrebovanu baterku by bola drzost najhruhsieho zrna.... 3) aj keby bol na sidliskach PRI KAZDOM parkovacom mieste nejaky slot na nabijanie (to je podla mna uplne sci-fi, nepredstavitelna hovadina kto a jak by to urobil, stalo by to asi kvadriliardu €), navyse plno parkovacich miest na sidliskach starsich jak 15-20 rokov je NEVYZNACENYCH a parkuje sa vseliako (kolmo, pozdlzne, polosikmo, tak-hentak) a vselikde 4) aj keby bolo splnene 1, 2 a 3 eletricka rozvodna siet kazdeho statu by sa musela sakramentky zmenit, pretoze ten 3-4 kW odber pocas 10-12 hod celej noci v kazdej domacnosti a teda pre cca milion tych 4-kolesovych plechovych krabic, by "TROSKA" pozmenil dnesne statisticke modely ale elektricka rozvodna siet by hardverovo lahka. Vsetky modely pre udrziavanie rozvodnej siete budu v haji. Okrem toho ked do toho zacnu kecat obnovitelne zdroje (preto je ich zapajanie v takom malom mnozstve, pretoze su nepredvidatelne) tak siet moze byt tak nestabilna, ze ked si ludia vecer pustia skatule, lebo hrame hokej, tak elektricka siet padne 5) cena by mala byt taka, ze to bude o tolko drahsie od diesela, jak je diesel drahsi od benzinu, t.j. o caa 15-20%, nie o 300% jak elektromibily beznejsich znaciek fcul Tych problemov je viacej, ale hlavne je, ze nielen vo vyspelych zapadnych krajinach, ale tym duplom milion-krat prizvukovane na Slovensku ABSOLUTNE NEEXISTUJE infrastruktura a ani legislativa na normalne pouzivanie eletromobilov. Totiz nie kazdy ma dom a garaz (kde si to bude nabijat cez noc 10-12 hod) a nie kazdy tuzi chodit so svojim elektromobilom vo voliere so 150 km vybehom (tam+naspat & rezerva), pretoze ked napr. dochadzam 70 km do roboty a 70 km spat, tak co umozni mi to nabijat kazdy druhy den v robote zamestnavatel? Nabije sa to vobec pri 16A isticoch za 8 hodin?
karolsokolo
No, pekne si zhrnul, čo treba a ako sa to nedá. Ako sa to dá u nás zjavne nevymyslíme, lebo tvoj prístup je u nás príliš rozšírený a navyše ani len tie parkovacie miesta nevieme vyznačiť, nieže by boli treba, lebo rozumní a ohľaduplní ľudia ani bez nich neparkujú ako v chlieve, u nás by aj napriek nim...
adam102
No mna by roztrhalo ist 1600 km 60-65 km/h. Naloz do Fabie este 3 ludi, batozinu, zapni klimu a vyraz na dialnicu. Uvidime tie 3 litre. By ma zaujimalo, kde jazdis 65 km/h. Ak mimo mesta, tak...
Pjetro de
Odkial plynie, ze tak pomaly idem celych 1500 km? Len si staci niekde na 2 km useku vsimat okamzitu spotrebu pri takej rychlosti a prevodovom stupni. Je logicke ze pri 1500 ot/min a 65 km/h to zere menej jak pri 3500 ot/min a 135 km/h. Na 5tke hore kopcom (napr. nejaky 1-2 km usek na dialnici) to zere aj 9-10 L, ale zasa dole kopcom (vdaka uzasnej elektronike a vyspickovaniu konsktukcie az na samotne hranice zakonov temodynamiky) to dole kopcom zere napr, aj 1,5-2 L myslim pri zapnutom tempomate. Pri vypnutom tempomate a hodenej rychlosti to dole kopcom zere 0 (slovom total absolut NULA). Prvu sekundu pri rozbiehanu na 1tke to zere asi 25-30L ... atd atd atd ... Toz taka stara eMBcka zrala 8,5 L furt a vsade ci hore ci dole kopcom, furt. Ziadne riadenie vstrekovania. Jedine sa oplatilo dole kopcom vyhodit rychlost aby to zralo o trocha menej, co pri dnesnych motoroch neplati.
heisenberg
Skús prestať pozerať na ten super PC čo ti ukazuje aký je ten motor na hranici termodynamiky. Mbčka jazdila na jednu nadrž asi tolko ako tvoja fabia. Palubny PC ti píśe 3 litre? a čo samozrejme že keď máš vstrekovanie s elektrickým vantilom tak ti to dole kopcom nebude vstrekovať palivo keď nedáš nohu na plyn, dokonca ani na rovinke pokiaľ bude motorom točiť koleso a samozrejme v nejakých otáčkach nie na voľnobehu. To nieje žiadna novinka. Mne píše PC pri 90ke 3litre a koľko mi to nakoniec žere? No ďaleko viac.
Pjetro de
Mbčka jazdila na jednu nadrž asi tolko ako tvoja fabia. Zasmiali sa zbrojnosi. To akoze myslis vazne? Ak ano, nemozes byt v poriadku. MBcka 100vka s tou 35L nadrzou a spotrebou 8,5 dala 400 km, teoreticky. Aj to musel ist clovek 80 km/h, lebo 90 uz bolo prilis a zacinal sa triast volant. Prakticky to bolo asi 350 km. A tankovalo sa jak besne, olovnaty, 1L za 8 Kcs. Pamatam. V tejto dobe som urobil na jednu 45L nadrz vyse 900 km bez namahy. Takze neviem o com dristas. Benzin, nie nafta. Soudruzi z MBcky to imho vymysleli tak, ze pri relativne normalnej ekonomickej jazde (85-90 km/h a nie 65 km/h) a prechlastani o nejake tie 2-3L (v nadrzi teda bude 47-48L) sa da urobit tisic km, kedze ta spotreba bude pre 85-90tke na rovine tych 4,7-4,8. Ano palubak nie vzdy vravi pravdu a odchylky su ale v decoch nie nasobkoch a ked ma niekto palubak co mu miesto spotreby 12 ukazuje 6, mal by sa vazne zamyslet co s tou karou urobi. Tiez by bolo dobre akceptovat, ze dnesne motory su vyspikovane na hranicu fyzikalnych moznosti. Napr. len taky motorovy olej daaaaaaavno neplni funckiu mazadla, ale dalsich 10 veci. Uz nestaci len typ (synteticky/polosynteticky/prirodny), vykonnostna trieda a hlavne viskozny typ v chlade/teple, napr. 5W40, trieda A, synsteticky. Toto uz nestaci, dnesne motory su tak na hranici technologii, ze VYROBCOVIA aut si skusaju oleje, spolupracuju s vyrobcami olejov a vydavaju pre ne certifikacie a doporucenia ze do takeho a onakeho typu motora moze ten olej ist. Pre staru kraksnu clovek zozenie aj 20 olejov (tam clovek dokonca na zimu moze dat prve viskoznecislo o triedu nizsie a druhe viskozne cislo o triedu vyssie), ale pre dnesne nove auta musi clovek splnit specifikacie oleja do bodky. Napr. oleju 5W30 trva pri stunom starte 10 sekund kym sa dostane z olejovej vane k piestom, oleju s nizsim studenym viskoznym cislom 15W30 to trva az minutu! Teda motor ide nasucho minutu! Prve cislo predstavuje viskozitu v chlade a cim je nizsie, tym je olej v chlade redsi. Clovek si povie, no co tresknem tam 0W30 a studene starty budu uzasne a super. Ani by som nepovedal. Ten olej by bol pri studenom starte az prilis riedky a v modernych motoroch (ktore su na hranici moznosti) by unikal aj tam kde nema a nakoniec by sa mohol sa spalovat. A potom by som sa divil, fuj jak mi dimi cierny dym z vyfuku prve minuty po starte ... Nehovoriac o tom, ze synteticke ojele obsahuju aditiva na baze nano-castic, ktore prave zabezpecuju viskozne cisla. Automobilky si dokonca urcuju typ oleja (splnajuceho vsetky mozne aj nemozne pamametre) dokonca podla servisneho intervalu: pevny ci premenlivy ... Ak si mylsis ze v papieroch mas 5W30 a mozes tam dat hocijaky 5W30, tak si na omyle. Mozes, ale nebude to vono ... O vode v chladici sa da tiez napisat elaborat. Preco v MBcke 100vke pred 30 rokmi stacila destilka (v zime nacurame Fridex) a dnes mame (napr. pri skodovke) chladiace zmesi G12, G12+, G12++, G13 .... s roznou spatnou kompatibititou?
Pjetro de
Vies ono plati: jak sa o to staras, tak ti to vydrzi.
Pjetro de
Mne pri 90tke pise medzi 4,5 a 5. V podstate sa da povedat, ze na idealnej vodorovnej ceste bez dazda a vetra asi 4,7-4,8. Staci mierne klesanie (1 az 2%) a hned to klesne k okoliu 4. Staci mierne stupanie (1 az 2%) a hned to stupne k okoliu 5,5... Aj fcul som siel do roboty niekolko desiatok km 100vkou a spotreba 4,7. Je to ale troska dolekopec. Opacne 100vkou je to asi 5,3. Teda hruby priemer 100vkou spotreba 5. Pripominam: benzin nie nafta. A asi to nebudu hausnumara, ked som na 45L urobil 900 km ze ... Pravda, ziadne mesto, drviva vacsina ekonomicky po dialnici. Ale bavime sa o dojazde, nie o tom ze v meste to moze byt nielen 8L ale aj 10L, lebo su zapchy a clovek sa furt rozbieha/spomaluje .....
adam102
Tak toto je dobry troll :D Nemam slov :D Hodnotim tak 9/10
vlad dracula
Je to mozne? Ty na zaklade zobrazenia okamzitej spotreby si schopny urcit priemernu spotrebu? Nooooo....tak to si iny frajer! Inak...ten vyvoj elektromobilov nebude nikdy schopny konkurovat normalnym autam, pokial bude existovat ropna lobby. A ta patri medzi najsilnejsie na svete! A vôbec sa nemusis bat, ze by bolo ropy nedostatok. Prave naopak. Spravy o jej obmedzenych zasobach maju jediny ciel - zvysovat jej cenu. Niektori odbornici dokonca tvrdia, ze ropa sa neustale tvori, takze jej nedostatok nam v blizkej buducnosti vôbec nehrozi. Zatial vieme z nalezisk dostat tak okolo 25-35% ropy. Niektore spickove technologie o par % viac...Ine je, ze spalovacie motory maju pomerne nizku ucinnost (okolo 30%). Takze ta premena na kineticku energiu je ako pri vsetkom, co pouziva silny spalovaci oxidacny proces, velmi neefektivna. Pokial sa vsak energia vyraba v elektrarnach na spalovanie tuhych latok, nie je namieste tvrdit, ze by elektromobily boli cistymi dopravnymi prostriedkami. Ich enormne rozsirenie by podla mna spôsobilo velku zataz na zivotne prostredie, kedze pouzivane baterie su vyrabane z toxickych materialov. Inak...zaujimave je, ze sa vyvija nieco, co uz bolo davno vyvinute. Je zname, ze Nikola Tesla v roku 1931 na aute znacky Pierce Arrow nahradil spalovaci motor elektromotorom o vykone 80kW a namiesto baterie namontoval krabicu, s rozmermi 60 x 30x 15 cm. Krabica bola pripojena medenymi drôtmi na elektromotor. Odvtedy auto jazdilo cely tyzden na testovacom okruhu v Buffale rychlostou okolo 140km/h, bez akejkolvek vonkajsej dodavky energie. Testovanie podliehalo obrovskemu zaujmu verejnosti a pisalo sa o nom vo vsetkych vtedajsich novinach (pisem to len preto, aby bolo jasne, ze nejde o novinarsku kacicu). Auto malo niekolkonasobne lepsie technicke parametre, ako vtedajsie auta so spalovacimi motormi! OK...princip zmizol a my musime platit obrovske peniaze za komplikovane a neefektivne priblizovadla so spalovacimi agregatmi, s este väcsou cenou za uhlovodikove paliva.
Pjetro de
No jo, vyrabanie baterii je svinsto. Na to sa jaksik nikde nehladi. K tazbe ropy: ano nove naleziska sa stale nachadzaju, ale jadro problemu je, ze 1) ziadne nalezisko NIKTO nevytazi na 100%, ale tak na 1/2 ci skor 1/3 2) exituje akysi koeficient navratnosti pri tazbe ropy. Kedysi pred storocim sa ropa tazila z velmi pristupnych nalezisk. Takmer isla sama von.... Energia minuta pri tazbe cinila cca 1% nakladov, resp. vytazenej ropy, teda koeficient 1:100. Dnesne naleziska su tak tazko pristupne, ze tento koeficient je neumerne vysoky, az 1:3, teda na vytazenie 3 barelov ropy minieme 1 barel (uz predtym niekde inde vytazenej) ropy. Chapes? Ak tento koeficient bude 1:1, tak sa tazba ropy stane uplne neefiktivna a ropa sa prestane tazit
passco
Jasné to sa neoplatí ved bežne ludia čo použivajú auto prejdu v jeden den 1000 km a bežne potrebujú dojazd viac ako 500 km .. A taký čo si kúpi teslu určite nemá na letenku a bude sa trepať autom na väčšie vzdialenosti. Vsade po EU sa Tesla nakupuje vo velkom a už ich vidieť čoraz viac. Ale to by som chcel vela aby tomu rozumiel niekto s 1.2 TSI motorom
roob
pjetro tak dole kopcom mozno :) Ajja mam na 4ke 55kmh 3,6, trosku dole kopec 2,7 ale trosku hore kopec 4,5-5. Ale to nieje normalna dlhodobo udrzatelna rychlost, navyse 60tkou ist na 5ke dodrbes ten slabucky motor. Som to uz pisal na dsl.sk, chcem na tyzden odskusat take auto, zjem si papuce, ked budem mat pod 7l/100. S bratovou oktaviou 1.6 benzin som mal 8,5 do roboty, s 1.9TDI mam 5,5.... takze tolko k tvojim 3,5. Este si tam naloz tie 4 MVRky a 6 lepidiel + spolujazdca jak som pisal, pod 9 mat nebudes :)
Pjetro de
Jo, ale to mal byt myslienkovy experimnt v style: najazdi s touto karou maximalny pocet km na plnu nadrz a je jedno jak to dosiahnes (len nerozoberaj auto). No na 3jke pri 30 km/h a 500 kg nakladu to iste nebude ...
Ferci
ja mam Touareg W12 6liter benzin a na 100litrov prejdem 400km
mifko
si zabil :D
s
U mna to pod 20L benzinu pri beznej jazde snad ani nechodi. :D
korund
jazdím stará Octavka 1,9 TDI, 66 kW a idem na "horniaky" cca 340 km a spotreba 4 l/100 km (áno, tango systém priemer cca 80-90km/h) a domov na "dolniaky" 3,8 l/100km. Kúpil som auto ojazdené a servisman mi hovorí že ma prežije. Aký profit by mi ponúkal prechod na ELEKTRO (zatiaľ nerátam nedostatok fosílnych palív)? Veď o peniaze ide až v 1-om rade.
Pridať nový komentár
TOPlist