Na aké tituly s podporou Direct3D 11 API sa môžeme tešiť v nasledujúcom období?
Posledná verzia grafického rozhrania od Microsoftu bola uvedená v októbri 2009 s uvedením nového operačného systému Windows 7. Podpora pre Windows Vista bola zahrnutá v podobe updatu systému. Medzi hlavné rysy Direct3D 11 patrí Teselácia, Compute Shader, Multithreading, Dynamic Shader Linkage, či lepšia kompresia textúr. Tieto vylepšenia prinášajú oproti predchodcom nielen kvalitnejší obraz, ale aj efektívnejšie využitie výkonu grafickej karty a procesora.
Aké zastúpenie si za ten čas našiel tento štandard na poli hier?
• Aliens vs. Predator
• Battleforge
• Battlefield Bad Company 2
• Civilization 5
• Colin McRae Dirt 2
• Lord of ther Rings Online
• F1 2010
• HAWX 2
• Lost Planet 2
• Medal of Honor Multiplayer-Beta
• Metro 2033
• Stalker Call of Pripyat
• WoW Cataclysm
A čo nas ešte čaká v najbližšom období?
22. februára bude uvoľnené demo RPG hry Dragon Age 2. Pre detailnejší terén hra využíva teseláciu, ktorá zlepšuje kvalitu povrchov stien a podláh. Post-processing efekty (Bloom) sú počítané cez Compute shadery, ktoré okrem vylepšenia kvality obrazu v porovnaní s DirectX 9, nestoja prakticky žiaden výkon. V hre bude okrem Direct3D 11 techník aplikované ambient occlusion (SSAO), pokročilá hĺbková neostrosť (použitá v hre Metro 2033), vylepšené jemné tiene v podobe "contact hardening shadows" (použité v hre S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat) a jemných častíc (soft particles). Ďalším titulom s podporou Direct3D 11 bude hra Homefront. Jedná sa o prvý hru založenú na Unreal Engine 3 s podporou D3D11. Jeho vylepšenia nie sú známe.
Uvedenie sci-fi Fps hry Crysis 2 je naplánované 25.3. O novinkách v podaní D3D11 u CryEngine 3 ale zatiaľ veľa nevieme. V hre by nemala chýbať teselácia a spracovanie Post-processing efektov realizované cez Compute shadery. Na rovnaký deň ako Crysis 2 je ohlásený aj letecký simulátor z druhej svetovej vojny s názvom IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover. Engine tejto hry podporuje D3D 11, avšak jeho implementácia príde až po vydaní hry v podobe patchu. S podporou najnovšieho API sa stretneme pri hre Shogun 2. S D3D11 autori sľubujú menšie zaťaženie procesora, pridanie teselácie a zlepšenie výkonu. V marci je naplánované vydanie aj real-time stratégie Oil Rush. Tá je založená na Unigine engine od Unigine Corp., tvorca známeho benchmarku.
Po nekonečnom čakaní na Duke Nukem Forever je jeho uvedenie naplánované na začiatok mája. V hre bude implementovaný D3D11 v podobe výpočtov cez Compute shadery, ktoré pri porovnateľnej kvalite obrazu prinesú lepší výkon. Na jeseň sa očakáva pokračovanie FPS hry Battlefield 2 od Dice. Battlefield 3 bude postavená na novom engine Frostbite 2, ktorý sľubuje dokonalejší deštrukčný model ako u jeho predchodcu. Závodné hry Dirt 3 a Race Driver Grid 2 budú založené na Ego engine, ktorý zahŕňa podporu pre D3D11. Preto je podpora tohto štandardu u oboch z menovaných veľmi pravdepodobná. Poslednou známou hrou s podporou D3D11 je online fantasy hra Forged by Chaos založená na CryEngine 3. Hra zahŕňa aj podporu stereoskopickej projekcie 3D Vision od nVidie.
Čo nás teda čaká s API D3D11 v skratke:
• Battlefield 3
• Colin McRae Dirt 3
• Crysis 2
• Dragon Age 2
• Duke Nukem Forever
• Forged by Chaos
• Homefront
• IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover
• Oil Rush
• Race Driver Grid 2
• Shogun 2: Total War
Zdroj: pcgameshardware.de
bliss
Frosty
emPORiO
Archon
Frosty
yesper
crux2005
yesper
mano8
Archon