Súčasťou veľkej marketingovej akcie Microsoftu a Nokie v USA bude aj "uplácanie" predavačov v obchodoch s elektronikou.
Mobilná platforma Windows Phone má svoje nesporné kvality a prednosti, no vzhľadom na to, že sa na trh dostala s citeľným oneskorením za iOS a Android konkurenciou, užívateľov si získava len pomaly. Aby sa tento problém vyriešil, Microsoft spolu s Nokiou plánujú v jednom z najdôležitejších trhov - USA, spustiť veľkú marketingovú akciu. Ňou chcú dosiahnuť, aby ľudia nakúpili milióny smartfónov s Windows Phone systémom v prvej polovici tohto roka.
Na tento účel pôjde podľa Paula Thurrotta suma asi 200 miliónov dolárov, pričom väčšinu z toho zaplatí práve softvérový gigant. Okrem podpory predaja je cieľom aj vyššie zapojenie technologických entuziastov, ktorí často pôsobia vo svojom okolí ako poradcovia pre nákup.
Súčasťou tohto marketingového plánu sú aj platby pre predavačov v špecializovaných predajniach s elektronikou. Tí by mali za každý jeden Windows Phone telefón ktorý predajú zinkasovať od Microsoftu 10 až 15 amerických dolárov. Pre mnohých to bude určite dôvod začať odporúčať zákazníkom aj niečo iné ako zaužívané Apple iPhone a Android smartfóny, ktorých výrobcovia zatiaľ žiadne podobné motivačné programy nechystajú.
Iróniou osudu je fakt, že veľa výrobcov smartfónov s operačným systémom Android platí Microsoftu licenčné poplatky za každý jeden predaný kus, približne v rovnakej sume ako bude teraz Microsoft platiť predavačom. V konečnom dôsledku si tak v podstate sami platia konkurenčnú marketingovú kampaň.
Broslowski
spok
bull30
mmichalll
_Mato_
sysell
Broslowski