Nakoľko Xbox 360 bola prvá konzola 7. generácie, ktorú hackeri prelomili, pristúpi Microsoft k pomerne kontroverznému kroku - Xbox 720 bude vyžadovať stále pripojenie k internetu ako súčasť DRM.
Xbox 360 bol uvedený va trh v novembri 2005, pričom dieru v zabezpečení sa podarilo odhaliť pomerne skoro - už v marci 2006 bol vytvorený prvý hacknutý firmware, obchádzajúci zabezpečenie konzoly. Pirátstvo však nieje jediným tŕňom v oku Microsoftu - omnoho viac ho zrejme štve trh s použitými hrami, na ktorom samozrejme prerába, nakoľko z každej predanej kópie má určité percento zisku.
(screenshot z dokumentácie k vývojovému kitu pre nový Xbox)
Uniknuté informácie o vývojovom kite pre nový Xbox nahrávajú práve tejto teoórii - Xbox 720 totiž nebude hry spúšťať z optického média, ale hra sa celá skopíruje na pevný disk, ktorý bude mať, podľa dokumentácie z SDK, "dostatočnú kapacitu na to, aby sa naň vošlo veľké množstvo hier". Tým pádom bude mechanika potrebná len k inštalácii hry a prípadnú zálohu, a keďže konzola bude musieť byť stále pripojená k internetu, nebude problém overiť, či bola hra aktivovaná práve na danej konzole/konte. Tak by Microsoft eliminoval trh s použitými hrami. Naskytá sa však otázka, či by sa nedali hry distribuovať jednoducho digitálne, napr. ako funguje systém Steam.
Jednou z firiem, ktorá masovo presadzovala nutnosť stáleho pripojenia k internetu, bol Ubisoft, ktorý však po dlhotrvajúcom nátklaku zo strany zákazníkov takúto formu DRM nakoniec zrušil.
Zatiaľ sa však jedná len o špekulácie, či bude prítomná ochrana v takejto podobe sa dozvieme pravdepodobne v lete na výstave E3, kedy by, podľa Larryho Hryba (šéfprogramátora divízie Xboxu), malo dôjsť ohľadom nového Xboxu k niečomu veľkému, ak nie k jeho uvedeniu.
Zdroj: extremetech.com
Toman
nManJofo
Toman
ramaya