Tretí najväčší výrobca smartfónov má postupné plány. Do lukratívnych trhov vôbec nezahŕňa americký trh.
Aj keď Xiaomi vtrhla na trh so smartfónmi ako veľká voda, vo svojich plánoch má jasno a nemieni sa vydať bezhlavou cestou na svetové trhy. Jej plány sú uvážené a postupné. Predaje v krajinách do ktorých vstúpi so svojimi produktami chce najprv ustáliť a zabývať sa. Až potom je na pláne ďalší posun na iný trh. Podľa vyhlásenia spoločnosti nie je na pláne vstúpiť na americký trh a bojovať o miesto medzi silnou konkurenciou.
Spoločnosť sa sústredí na expanziu v Číne, zameriava sa na Indiu, Brazíliu a Mexiko. V pláne sú aj ďalšie trhy, no najprv sa chce na spomenutých trhoch udomácniť, učiť a napredovať. Takýto postup sa len tak nevidí. Byť tretím najväčším výrobcom na svete nie je jednoduché. Ak by Xiaomi išla na trhy agresívnejšie, pravdepodobne by sa obrovské sklamanie nekonalo. Možno práve naopak.
Viceprezident pre medzinárodné operácie Hugo Barra vyhlásil, že americký trh nespadá do blízkych plánov spoločnosti. Za lukratívnejšie trhy považujú viac Brazíliu a Mexiko. Xiaomi na americký trh pôjde a je to len otázka času kedy. Spoločnosť sa zameriava teraz viac na trh v Indii a to reklamami a kampaňami na rôznych sociálnych sieťach. Za 4 mesiace od začatia predajov sa predalo viac ako pol milióna zariadení do konca októbra.
Redmi Note so 4G bude predávať v Indii za 160 dolárov a jeho 3G verziu za 144 dolárov. Prvotný dopyt po smartfóne ukázal že spoločnosť nie je pripravená na tak veľký trh a Xiaomi uvažovala, že začne vyrábať svoje zariadenia priamo v Indii. No zistené prekážky sa ukázali ako veľmi veľké. Ide hlavne o úplnú absenciu ekosystému pre výrobu high-end smartfónov.
Podobne zlyhali aj Samsung a Nokia, ktoré boli nútené vyrábať v Indii smartfóny nižšej triedy. Ak Xiaomi predsa len bude chcieť vyrábať high-end zaraidenia v Indii, bude si musieť vybudovať všetko potrebné od základu. Rozhodnutie by malo padnúť za niekoľko mesiacov. Rokovania s rôznymi dodávateľmi už prebiehajú. R&D centrum v Bangalore Xiaomi takmer určite postaví. Plány rozbehnúť biznis sú zamerané najprv na Indiu, no Indonézia hrá taktiež významnú rolu pri rozmachu. Barra je rodákom z Brazílie a tak tento trh bude medzi ďalšími, ktoré Xiaomi navštívi.
Zdroj: ibtimes.com
Pridať nový komentár