Napadlo by vám, že najobľúbenejší videoportál s obrovskou zbierkou videí negeneruje zisk? Podľa Wall Street Journal to tak však je.
Na jednej strane sa to môže zdať logické nakoľko YouTube poskytuje svoje služby zdarma, no na druhej strane jeho stránky navštívi mesačne viac ako miliarda ľudí a len napríklad samotné Gangnam Style video má viac ako 2 miliardy zhliadnutí. Ako je teda možné, že ani takáto masa ľudí nedokáže dostať YouTube do plusových čísel?
Wall Street Journal tvrdí, že po zaplatení Google a partnerom, ktorí vybudovali potrebnú infraštruktúru nedokáže YouTube stále produkovať zisk. Problém je zrejme v tom, že väčšina videí je prehliadaná cez odkazy na iných stránkach ako priamo na stránkach YouTube. Užívatelia tak prichádzajú na domovské stránky YouTube menej ako by mohli a YouTube si tak za nich nemôže účtovať poplatok za reklamu. Istý zdroj tiež odhaduje, že asi iba 9% užívateľov sa podieľa na prezeraní 85% online videí. To znamená, že reklamy v týchto videách oslovujú menej ľudí ako napríklad reklamy v televízii.
Google, pod ktorého krídla YouTube už roky patrí, dúfa, že platené služby ako Music Key nakopnú príjmy YouTube a ten by tak mohol byť ziskový. Ďalšou možnosťou sú cielené reklamy takže sa môžeme dočkať aj toho, že nás budú otravovať ďalšie reklamy počas prehrávania videa. Podľa WSJ je však tento druh reklamy trochu zložitejší na implementáciu ako si Google pôvodne predstavoval a tak by sa na stránkach YouTube nemali objaviť príliš skoro.
Zdroj: engadget
DrStevko
MQ
Qubo456
Richard_12
passco
Ethos