EN

Vodafone UK s rekordnou pokutou za zlyhania voči zákazníkom

 
Mobilný operátor Vodafone sa musí vo Veľkej Británii vysporiadať s rekordnou pokutou. Dôvodom je zlyhanie voči svojim zákazníkom.

Vodafone, druhý najväčší mobilný operátor na svete, dostal v Británii rekordnú pokutu vo výške 4,6 miliónov britských libier, čo je v prepočte približne 5,2 milióna €. Dôvodom je vážne a trvalé zlyhanie voči vlastným zákazníkom. Mobilný operátor bol obvinený z neaktualizovania účtov zákazníkov po tom, čo si navýšili kredit na uskutočňovanie hovorov. Vodafone takisto nedokázal konať dostatočne rýchlo, aby identifikoval a vyriešil vzniknuté problémy.
 
 
Za vzniknutými problémami môžeme podľa regulátora hľadať prechod na nový fakturačný systém operátora. Počas 17-mesačného obdobia medzi koncom roka 2013 a aprílom 2015 bolo poškodených 10 452 klientov, ktorí využívajú službu pay-as-you-go. Títo zákazníci prišli počas sedemnástich mesiacov dokopy o 150-tisíc libier. Operátor Vodafone sa vyjadril, že hlboko ľutuje vzniknutú situáciu, a informoval, že sa im už podarilo odškodniť drvivú väčšinu poškodených klientov.
 
Lindsey Fussel zo spoločnosti Ofcom, ktorá je nezávislým regulátorom v oblasti telekomunikácií vo Veľkej Británii sa vyjadrila, že odhalené nedostatky boli závažné a neprijateľné, a preto sa rozhodli udeliť rekordnú pokutu. Takýmto rozhodnutím chceli vyslať jasný signál aj pre ďalšie telekomunikačné spoločnosti, aby sa vyhýbali podobnému konaniu.
 
Podľa slov operátora sa nepodarilo odškodniť iba 30 zákazníkov. Všetkým ostatným boli vrátené peniaze buď na účty, alebo pripísané k ich kreditu na SIM karte. Tridsiatku poškodených klientov sa nepodarilo vypátrať, a preto sa vo Vodafone rozhodli venovať 100-tisíc libier na charitu, aby zabezpečili, že zo vzniknutej situácie nebudú profitovať. 
 
 
Komentáre (1)
branom
tak to dopadne, ked vam support robia kumarovia z indie.
Pridať nový komentár
TOPlist