EN

TOYOTA testuje solárne panely na Priuse

Toyota Motors patrí v súčasnosti k jedným z ťahúňov elektroáut, o tom niet pochýb. Spoločnosť ako jedna z prvých uviedla na trh hybridný polo-elektrický Prius.

Ako vieme problém týchto vozidiel je stále kapacita batérií a náročnosť ich výroby. Práve dojazd je jeden z faktorov, ktorý odrádza mnohých záujemcov o kúpu. Nový koncept Prius PHV, ktorý sa práve dostáva na cesty síce vyzerá trošku divne, ale má svoj účel.  Na streche a kapote vozu sú montované solárne panely. Podľa výrobcu pridajú dojazd približne 45 až 56 kilometrov za deň. Obrovskou výhodou tohto systému je, že auto sa teoreticky nikdy nevybije a v prípade vybitia je možné ho aspoň ako-tak dobiť a pokúsiť sa dôjsť na najbližšiu stanicu.

Automobilka práve testuje ako sa bude správať dobíjanie počas jazdy či pri zmene počasia. Projekt vznikol na popud automobilky, spoločnosti Sharp a organizácie NEDO. Solárne panely s hrúbkou len 0.03 milimetra dokážu dodať až 860W energie.

Automobilka v minulosti už testovala podobnú techniku, avšak vtedy bol systém schopný dodať len 6km za deň a hlavne vedel nabíjať len počas parkovania. Súčasný konvertor by mal mať efektivitu až 34%. Ak uvidíme reálny produkt na trhu nebude to skôr ako v roku 2021 až 2022, ak teda vôbec.

Zdroj: Toyota

Komentáre (16)
Karolkm

Tak to je dobry vtip: Toyota Motors patrí v súčasnosti k jedným z ťahúňov elektroáut, o tom niet pochýb.
Toyota investovala vela penazi do ich hybrid technologie, ktoru dalej licencuje inym vyrobcom (a potrebuje aby sa aj dobre predavala). Akurat teraz vypustila reklamu, v ktorej kyda na elektromobily (tu v statoch). Toyota sa vyjadrila ze ich hybridna technologia je ta “spravna cesta” a elektromobily su krokom vedla. Su ako jediny vyrobca ktory elektromobil vobec neplanuje.. Jedina automobilka ktora realne taha elektromobily vpred je akurat tak Tesla.

Kuko

Ale, veď má pravdu. Elektromobily sú v tejto dobe iba slepá ulička, je to iba plytvanie peniazmi. :o) Ekologický dopad je omnoho väčší ako terajšie riešenie. Vždy platí, že elektroauto má výfuk v elektrárni. Elektromobily budú riešením až príslušné orgány tam u vás uvolnia patenty Nikolu Teslu na prenos energie..

Karolkm

Tak to neviem o akej elektrarni rozpravate ked tu v Nevade su vsade solarne clanky a elektrarne z nabijania aut nemaju ani cent ani neviem ake vyfuky (aj ked ako u koho). To ze krajina si vyraba el. z uhlia a pod(pod roznymi dotaciami na tazbu), hadam nie je problem cloveka co si to auto kupi. (Tie filtre na uholnych el su zvycajne velmi dobre teda s porovnanim s autami a maju vyssiu ucinnost ako klasicke auta.) Klasicke auta maju najvacsi podiel rakoviny na svete. To je uz argument dost znacny pre vacsinu ludi. Aj ked podobne to bude aj s cigaretami a ludia aj tak fajcia. Vacsina vyspelych krajin sveta maju stanovene limity do kedy sa tieto auta na dinosaury mozu predavat, takze sa to vyriesi same casom.

Tester

To v Nevade svieti slnko 24 hodin ? Alebo staci nabijat iba ked svieti slnko ? Ked ja zamracena obloha, tak sa dobijaju auta z coho ? Kolko exhalatov vznikne pri vyrobe FV panelov ? Kolko energie a z akych zdrojov treba na vyrobu FV panelov ? Je uz vyriesena recyklacia FV panelov a baterii v elektromobiloch ? Kupit si vyrobok a nezaujimat sa o to ako bol vyrobeny a ako zatazi pocas zivotnosti zivotne prostredie, jo dost hlupe a sebecke a povedal by som, ze typicky americke. Tie filtre na uholnych el hlavne nezachytavaju CO2, poculi ste uz o uhlikovej stope ? "Klasicke auta maju najvacsi podiel rakoviny na svete", nejaky relevantny link existuje ? alebo je to iba uvaha ? Este k tej vyrobe el. energie v USA, najvacsi podiel maju elektrarne na plyn 520000 MW, druhe su uholne elektrarne 288000 MW, tretie je jadro 105000 MW, solarne zdroje su az na siedmom mieste 38000 MW, zdroj carbonbrief(.)org. Po poklese akcii za posledneho pol roka to Tesla bude mat tazke, navyse nedokaze naplnit dopyt trhu a na auta sa caka aj niekolko rokov. Ak zacnu europske automobilky vyrabat auta ktore budu mat dojazd ako Tesla, je to jej koniec minimalne v Europe. Ak sa E. Musk nespamata, bude to jeho koniec na poli elektromobilov.

Peter

Máte úplnú pravdu. Problematické baterky, komfort prevádzky, onedlho táto ekobublina splasne. Aj konštruktér BMW vie o tom svoje: https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/517445-sef-vyvoja-bmw-diesle-tu-b…

Marcat

Google má v Nevade solárnu elektráreň ktorá vyrába energiu aj v noci.

m

Celý článok je plný nepresností.

Miroslav

Presne!

Viktor

už 25 rokov pracujeme v oblasti elektromobilov.Nase vysledky su pozoruhodne..Jedno z riešeni
sme ponukli MIT v USA ani nam neodpisali-prečo asi?Momentalne je dost prijatelnych riešení,
ale problem ju už ina vec.Našli sme bohteho investora.O 2-3mesiace ponukneme svetu čisté ekologicke a zaujmave riešenie!

Tomasi

MIT odmietla patent a našli ste investora na čo? Dúfam že nie magnety a pod. A kto ste Vy?

IvoPivo

Ak, máte dobrú myšlienku TAK VÁS o ňu OKRADNÚ tak či tak.
Malá Slovenská firmička nemá šancu si ochrániť svoje know how, aj keď tu máme UPV.B.B.
Jedine vtedy je možná spolupráca, keď daní manežéri z MIT vyhodnotia potrebu spolupráce s Vašou firmou. Že ešte máte nejaký skrytý potenciál, ktorý by ste im vedeli odovzdať.

Miroslav

Problem je ropa a zisky

Tester

Tak musite investovat na burze :)

Miroslav

OK

IvoPivo

Asi viac záleží: ako to predraží auto a aká váha (hmotnosť )je tejto technológie. Ono voziť nejakú vec , hore dole na to treba energiu a najme dôvod.
Možno klimatizácia. Dokáže ten sollar adekvátne vychladiť auto ?

Peter

Príspevok od fotovoltických článkov na streche je "úžasný". Max. dosiahnutelný špičkový výkon takého článku je 280W/m2. A to napoludnie, za bezoblačného počasia, panel musí byť absolútne čistý, lebo aj pri malom znečistení výkon dramaticky klesá. Plocha panelov na aute? 7m2? To by bolo za týchto ideálnych podmienok (!) menej ako 2kW. Priemerný zisk za celý deň/noc je možno naozaj tých 860W. To by nestačilo ani na horský bicykel.
Takže o ako príspevku soláru sa vlastne bavíme v reále pri výkone motora min. 40kW?

Pridať nový komentár
TOPlist