Google bude rozumieť otázkam, poskytne nielen odkazy na stránky ale aj odpovede.
Google pripravuje doteraz najväčšie zmeny pre svoj rovnomenný a najdôležitejší produkt - vyhľadávač Google. Podľa Wall Street Journal sa tieto novinky dostanú do ostrej prevádzky už v priebehu najbližších mesiacov. Vo veľkej miere by mali ovplyvniť aj mnohé internetové stránky, ktoré sa spoliehajú na dnes používané hodnotenia vyhľadávania, známe aj pod spoločným názvom Page Rank. Ten uvažuje parametre ako výskyt kľúčových slov v texte či počet odkazov na danú stránku. Po novom sa tento systém rozšíri o tzv. sémantické hľadanie.
Pod týmto pojmom si môžeme predstaviť skutočné rozpoznávanie zmyslu a obsahu otázky, ktorá je do vyhľadávača vložená. Napríklad pri hľadaní informácií o konkrétnom jazere sa nezobrazia odkazy na web stránky, ale priamo požadované informácie - ako napríklad poloha, rozloha, hĺbka, priemerná teplota atď. Zadaním otázky "ktoré sú najväčšie jazerá v Kalifornii" sa namiesto odkazov na stránky s informáciami zobrazí priamo odpoveď.
Google má na novej technológii vyhľadávania pracovať už niekoľko rokov. Nový systém by mal okrem využívania už nahromadených informácií z databáz spoločnosti aktívne získavať nové hodnotením reálneho informačného obsahu na web stránkach.
Len pred nedávnom začal Google využívať pri zobrazovaní výsledkov hľadania aj informácie o používateľoch zo svojej sociálnej siete Google Plus.
Zavedenie sémantického vyhľadávania by malo priamo ovplyvniť 10% až 20% všetkých hľadaní globálne, čo sú desiatky miliárd mesačne.
Google chce týmto krokom pravdepodobne nielen skvalitniť svoje služby používateľom, ale aj zlepšiť cielenie reklamy či zvýšiť čas strávený používateľmi na hlavnej stránke Google. V týchto parametroch totiž dnes jasne vyhráva napríklad Facebook, ktorý disponuje obrovskou databázou ľudí a vie predať reklamu spôsobom veľmi vyhovujúcom inzerentom.
matob
pandy