Predpokladám, že viacerí z vás nebudú príliš poznať čínsku značku áut DongFeng - ide o firmu patriacu priamo čínskemu štátu. Na Slovensku je táto značka zastúpená u 11 predajcov, roztiahnutých po celom území. Jedným z nich aj Petro Cars, ktorý sídlia v Galante. Komunikácia o zápožičke zbehla veľmi rýchlo a možnost vyskúšať netradičnú značku som nemohol odmietnuť.
Dizajn
Dizajn DongFeng Seres 3 by sa dal označiť za pomerne konzervatívny. Z predu mi Seres 3 pripomím mix Mazda CX-3 a staršieho Touarega rok 2015, zo zadu to je zase niečo málo z Touarega. To, že DongFeng nemá žiaden futuristický dizajn bude sedieť možno viacerým ľudom. Tí, čo mali možnosť vidieť Seres 3 z blízka, boli s dizajnom celkom spokojný. Ako sa vraví neurazí ale ani nenadchne...
Menšiu pripomienku mám aj k samotnému lakovaniu auta – aj keď to na fotkách nie je vidieť, z blízka to vyzerá ako keby perleť/metalíza išla hlboko do auta a na povrchu sa vytvárali lúče metalízy.
Seres 3 by sa dal prirovnať najviac asi k Mitsubishi ASX a zapadá aj do rovnakej kategórie kompaktných crossoverov. Seres 3 mal obuté čínske pneumatiky – tie sa správali na suchej vozovke úplne v poriadku. Ako by bolo tomu na mokrej vám povedať neviem. Celkovo by lepší dojem vyvolali skôr známejšie značky bežne dostupné na našom trhu.
To, že sa niekde kompromis musel spraviť je vidno aj na priznanej vnútornej výplni predných dverí – niečo takéto som doteraz ešte nevidel.
Z pohľadu vodiča
Čo možno príjemne prekvapí je interiér, ktorý určite nabral nejakú tú inšpiráciu u Mercedes. V kabíne nájdete mäkké, tvrdé plasty a aj kožu s pekným modrým prešitím. Nič tu vyslovene nekričí, že ide o auto z Číny a po prvom nasadnutí sa cítite celkom príjemne.
DongFeng si dokonca dovolil spraviť takú vychytávku ako výsuvné ovládanie prevodových stupňov – tu treba dúfať, že sa tento element nikdy nepokazí.
Je tu však zopár ale...Napríklad volant ide nastaviť len výškovo a odkladací priestor pre telefón je tak plytký, že vám bez problémov vypadne v zákrute...S takýmto niečím som sa popravde za poslednú dobu u žiadneho auta nestretol.
Jednu vec na ktorú by sa mali v DongFeng určite zamerať je rýchlosť infotainmentu – jeho načítanie trvá pomerne dlho a keď ráno potrebujete s autom vycúvať (čakáte na zadnú kameru) jednoducho musíte stáť zhruba 17 sekúnd. Mimo to kamera dobre zobrazuje svoje okolo, 360 stupňov, či bočné zábery pozdĺž auta.
To, čo by mali zase v DongFeng rozhodne zmeniť je ovládanie sily rekuperácie – tá sa totiž ovláda cez displej infotainmentu, čo je počas jazdy maximálne nepraktické. Navyše ani na najsilnejšej úrovni nedokážete v meste jazdiť iba plynom.
Výkon, dojazd
Motor v Seres 3 by mal mať výkon 120kw resp. 160 konských síl. Jazdná dynamika nenaznačuje až takýto výkon a popravde na nejakú športovú jazdu môžete rovno zabudnúť, skôr si užijete pohodovú jazdu. So Seres 3 sa dostanete z 0 na 100 km/h za necelých 10,4 sekundy. Zaujímavosťou možno chybou testovaného modelu bolo ukazovateľ aktuálneho výkonu, ktorý ukazoval max 84 kw, čo nesedí s deklarovaným výkonom.
Oficiálna stránka hovorí o kapacite batérie 53,61% a 52,56%, čo by naznačovalo, že práve druhá hodnota je využiteľná kapacita batérie. Podľa normy NEDC by mal mať Seres 3 dojazd 405 kilometrov, aktuálna norma WLTP hovorí zase o 301 kilometroch.
Na Seres 3 som primárne jazdil v meste a na okresných cestách, kde sa finálny dojazd pohyboval na úrovni 280 resp. 265 kilometrov. Bohužiaľ úplne presné čísla nemám, nakoľko som neprišiel na to ako resetnúť počítadlo spotreby. Na diaľnicu som sa tentokrát kvôli rôznym veciam nedostal – tam by sa však podľa skúsenosti iných, mal dojazd pohybovať na úrovni približne 200 kilometrov.
Čo sa týka samotnej jazdy, Seres 3 veľmi dobre kopíroval nerovnosti na ceste a celkovo sa dala jazda vyhodnotiť ako príjemná. Zamrzí však trochu menšie odhlučnenie od pneumatík alebo okolitého vzduchu. Keď sme už pri pneumatikách, na aute nájdete nič nehovoriacu čínsku značku: Chao Yang SU318a. Podľa niektorých článkov by malo ísť o celoročné pneumatiky. Popravde ak by ich predajca prehodil za nejakú známejšiu značku z nášho trhu, urobil by dobrý krok.
Menším nezmyslom pri Seres 3 je palubná nabíjačka, ktorá vyžaduje 16A zásuvku (nie každý dom, garáž má takúto zásuvku). Na druhej strane vám to však dá rýchlejšie nabíjanie z domácej siete – niečo málo cez 3kW. Pri takomto nabíjaní budete potrebovať na nabitie Seres 3 zhruba 15 hodín aj 20 minút (z 10% na 100%). Palubná nabíjačka dokáže zase nabíjať maximálnou rýchlosťou 6,6 kW – konkurencia ponúka o niečo vyššie rýchlosti v podobe 7,2 kW (ID.4) či 11 kW v podobe koncernu Stellantis (bývalý koncern PSA).
Zaujímavosťou je tak isto použitie LFP batérií, ktoré majú aj svoje výhody ale aj nevýhody. Medzi výhody patrí aj to, že sú lacnejšie, bezpečnejšie a mali by zvládnuť viacero nabíjacích cyklov. Nevýhodou je nižšia hustota batérií, takže ich treba viac.
Určité veci sú u Seres 3 jednoducho iné...
Záver
Popravde ma Seres 3 príjemne prekvapil hlavne samotnou pohodlnou jazdou a spracovaním interiéru, ktorý je dostatočne priestranný pre 5 člennú posádku. Auto má však viacero ale, kvôli ktorým by som nad jeho kúpou musel poriadne uvažovať. Prvou je rozhodne cena, ktorá začína na 32,990 eur a končí na 34,990 eur, čo už je v teritóriu takého VW ID.4. Krátka záruka a malá servisná sieť hovorí rovnako v neprospech značky DongFent. Ak by výrobca dal na auto dlhšiu záruku (5-7 rokov) a aj nižšiu cenu, rozhodovanie by bolo určite ľahšie.
Veľký otáznik tu je aj nad kvalitou spracovania podvozku a jednotlivých častí, čím sa znovu vraciame k záruke a servisu...
Napriek tomu, že auto ponúka dobré spracovanie interiéru, slušný dojazd hlavne v meste, pri takejto cene a krátkej záruke, jednoducho nedokáže DongFeng Seres 3 osloviť masy ľudí a na našom trhu s veľkou pravdepodobnosťou príliš neprerazí.
Pridať nový komentár