SK

nVidia GI a Flame Works: nepriame osvetlenie a kvalitný oheň

V rámci Game-Works podpory vývojárov predstavila nVidia na TWIMTBP Montreal 2013 konferencii 2 nové moduly...

Game-Works sa tak rozrastie na celkovo 4 moduly. Doteraz dostupné Face a Wave Works umožňujú simuláciu tvárí a oceánov. K nim pribudnú GI a Flame Works, ktoré majú uľahčiť vývojárom implementáciu systému osvetlenia v reálnom čase (global illumination) a ohňa založeného na časticiach (volumetric fire).

GI Works modul dokáže prepočítavať informácie o osvetlení v reálnom čase, vďaka čomu reaguje herné prostredie reálne na meniace sa svetelné podmienky. Do úvahy sa berú aj sekundárne svetelné lúče (odrazené od určitého povrchu), čo je pekne vidieť v príslušnom videu.

Scéna pôsobí oveľa reálnejšie a vývojári zároveň nemusia implementovať do textúr informácie o osvetlení, ktoré by pokrývali všetky možné prípady. Napríklad zapálená a zhasnutá fakľa.

Flame Works modul je založený na simulácii a môže byť preto, na rozdiel od riešenia žaloženého na textúrach alebo sprites, ovplyvnený prostredím alebo meniacimi sa podmienkami. V nasledujúcom videu je vidieť ako oheň oblietava alebo zahaľuje rôzne objekty.

Rozptýlenie častíc ohňa je stochastické, nie sú teda viditeľne opakujúce sa vzory. Jednotlivé simulované častice môžu zároveň vrhať na iné častice tieň, výsledkom čoho je realistický efekt ohňa a dymu.

Zdroj: nVidia

Add new comment
TOPlist