SK

Majstrovstvá Slovenska v pretaktovaní - Slovak Overclocking Championship

Internetový denník www.pc.sk a www.pretaktovanie.sk organizujú prvý ročník súťaže v extrémnom pretaktovaní procesorov spojenú s megaLAN párty. Účastníkmi finálového kola, ktoré sa uskutoční 10.januára 2009 bude päť súťažných tímov: traja víťazi slovenskej kvalifikácie a dva najlepšie české tímy. Súčasťou šampionátu budú doprovodné akcie ako napr. súťaž o najlepšiu úpravu počítačovej skrinky (casemoding) či vyhlásenie najlepšieho redaktora www.pc.sk za rok 2008. Oficiálna stránka akcie http://pretaktovanie.pc.sk obsahuje súhrn všetkých informácii o majstrovstvách, prihlasovacie formuláre do súťaže a na LAN párty. Bude priebežne dopĺňaná o aktuálne akcie pred, počas aj po súťaži.

Majstrovstvá Slovenska v pretaktovaní

Majstrovstvá začnú kvalifikáciou, z ktorej postúpia do finále tri najlepšie tímy, víťazi slovenskej kvalifikácie. Slovenská kvalifikácia začína dnes (11.11. 2008). Pravidlá uvádzame nižšie na tejto stránke. Zároveň sú súčasťou oficálnej stránky šampionátu. Prihlasovací formulár kvalifikácie pre dvojčlenné súťažné tímy nájdete na linku http://www.pc.sk/modules.php?name=ocsk. Ďalšími účastníkmi finálového kola budú nasadené najlepšie tímy z Českej republiky, svoju účasť už potvrdil tím magazínu pctuning.cz i tím stránky extrahardware.cz.



Vo finálovom kole budú zúčastnené tímy súťažiť v maximálnom pretaktovaní na rovnakých zostavách, chladených tekutým dusíkom. Súťažné tímy budú mať k dispozícii totožné zostavy, kompletne pripravené s predinštalovaným potrebným softvérom. Pre dokonalé schladenie pretaktovaných zostáv budú mať súťažné tímy k dispozícii tekutý dusík i suchý ľad.


Príklady podobných súťaži/akcií


Finále sa uskutoční 10.1.2009 (Sobota) od 10:00 do 18:00 v Nových Zámkoch. Majstrovstvá budú prebiehať v priestoroch Centra kultúry na Nábrežnej 24. Predaj lístkov (z dôvodu limitovanej kapacity priestorov kde sa akcia uskutočni) na akciu začne 22.11.2008.

Finálové kolo súťaže v sebe zahŕňa dve samostatné kategórie, kedy sa pri celkovom hodnotení vyráta priemer z dosiahnutých poradí v oboch kategóriách.


Prvá kategória finále :

V prvej kategórii finálového kola súťaže ide o dosiahnutie najlepšieho = najmenšieho času v aplikácii Super Pi - 1M, ktoré bude porovnané a vyhodnotené v súvislosti s dosiahnutými výsledkami finálových súperov. Najlepší dosiahnutý výsledok zabezpečuje finálovému tímu najlepšie umiestnenie v prvej kategórii, výsledok najhorší zasa umiestnenie najhoršie.


Druhá kategória finále :

V druhej kategórii finálového kola súťaže ide o dosiahnutie najlepšieho = najvyššieho bodového hodnotenia benchmarkovej aplikácie 3DMark, ktoré bude porovnané a vyhodnotené v súvislosti s dosiahnutými výsledkami finálových súperov. Najlepší (najvyšší) dosiahnutý výsledok zabezpečuje finálovému tímu najlepšie umiestnenie v druhej kategórii, výsledok najhorší zasa umiestnenie najhoršie.
Presná verzia aplikácie 3DMark bude včas upresnená. Rozhodnutie padne medzi verziami 3DMark06 a 3DMark Vantage.


V prípade, že rovnaký priemer umiestnení dosiahnu dva a viac súťažných tímov (súťažiacich), rozhodne o poradí dosiahnutý výsledok v prvej kategórii finálového kola, teda v aplikácii Super Pi - 1M. Lepšie celkové umiestnenie získava súťažný tím (súťažiaci) s dosiahnutým lepším časom v aplikácii Super Pi - 1M.


Víťazom finále, a teda aj celej súťaže „Majstrovstvá Slovenska v pretaktovaní“ sa stáva súťažný tím s najlepším dosiahnutým priemerným umiestnením v oboch kategóriách finále súťaže.





Informácie o finálovom kole budú priebežne dopĺňané na stránke http://www.pc.sk/modules.php?name=Custom_content&id=oc_sk_finale.

Pravidlá kvalifikácie

  • Kvalifikácia prebieha od 11.11. 2008 - 00.00 hod. do 15.12. 2008 - 24:00 hod. na stránke www.pc.sk.
  • V uvedenom čase sa môžu prihlasovať dvojčlenné súťažné tímy, prípadne aj súťažiaci len samostatne, s výsledkami dosiahnutými na vlastných počítačových zostavách. Netreba zrejme pripomínať, že dvojčlenný tím má v súťaži určitú výhodu oproti jednotlivcovi, predsa len dvaja ľudia dokážu viac. Najmä, ak by následne súťažný tím postúpil do finále súťaže, kde je každá ruka, vzhľadom na obmedzený čas vyhradený na súťažné taktovanie, dobrá.
  • Registrácia súťažných tímov prebieha prostredníctvom prihlasovacieho formuláru.
  • Počet odoslaných výsledkov pre jednotlivé tímy (súťažiacich) nie je limitovaný. Zaradený do kvalifikácie súťaže bude ale len jeden dosiahnutý výsledok jedného súťažného tímu (súťažiaceho), ten s najlepším dosiahnutým umiestnením v kvalifikácii.
  • Súťažná kvalifikácia v sebe zahŕňa dve samostatné kategórie. Pri celkovom hodnotení kvalifikačnej časti sa výsledky oboch kategórií zrátavajú a následne vyhodnocujú prostredníctvom bodového ohodnotenia.
  • V prípade rovnosti bodového skóre v kvalifikácii, dosiahnutého dvoma a viac súťažnými tímami (súťažiacimi), rozhodne o poradí čas odoslania prihlasovacieho formulára. Lepšie umiestnenie získava súťažný tím (súťažiaci) so skorším časom odoslania kvalifikačného výsledku.
  • Do finálovej časti súťaže postupujú tri najlepšie tímy kvalifikácie.


Prvá kategória kvalifikácie :

V prvej kvalifikačnej časti ide o dosiahnutie najlepšieho = najvyššieho pretaktovania procesora, ktoré bude porovnané a vyhodnotené v priamej súvislosti s najlepším dosiahnutým výsledkom presne daného typu procesora, zdokumentovaného na serveri www.hwbot.org v časti registra aplikácie CPU-Z. Server hwbot.org je isto známy každému "overclockerovi" a netreba ho dajako obšírne predstavovať. V krátkosti stačí len uviesť, že sa zaoberá zhromažďovaním informácií počítačového hardvéru a obsahuje najrozsiahlejšiu databázu príslušných výsledkov viacerých "benchmarkových" aplikácií.
  •     Za maximálne pretaktovanie určitého typu procesora bude považovaný najlepší výsledok práve len toho presne určitého typu procesora, zdokumentovaný v spracovanej databáze výsledkov aplikácie CPU-Z zo servera hwbot.org ku dňu 3.11. 2008, ktorému bude priradená hodnota 1000 kvalifikačných bodov. Každý typ procesora bude mať teda vlastnú hodnotu maximálneho pretaktovania vyjadrujúcu 1000 bodov.
  •     Uvedená najlepšia hodnota taktu procesora bude braná vzhľadom k defaultnej hodnote taktu toho daného určitého typu procesora, kedy jednoduchým výpočtom rozdielu dosiahnutého a defaultného taktu procesora dostaneme frekvenčný nárast pretaktovania vyjadrujúci práve hodnotu 1000 bodov.
  •     Ďalším jednoduchým výpočtom, podielom nárastu pretaktovania (MHz) a bodovej hodnoty 1000, bude zistená hodnota frekvencie nárastu taktu vyjadrujúca jeden bod. Pre každý typ procesora bude mať hodnota jedného bodu teda inú hodnotu nárastu frekvencie. Nulovú bodovú hodnotu budú mať všetky procesory na vlastných defaultných hodnotách taktu.
  •     Každý výsledok pretaktovania procesora riadne prihlásený do kvalifikácie, spĺňajúci všetky náležitosti pravidiel, sa preráta podielom nárastu taktu a hodnoty jedného bodu predstavujúcu daný typ procesora.

      Názorný príklad :
        procesor Intel Core 2 Duo E8400
        defaultný takt = 3000,00 MHz
        maximálne pretaktovanie (hwbot.org) = 6106,71 MHz
        nárast pretaktovania = 3106,71 MHz = 1000 b
        1 b = 3,10671 MHz

      súťažiacim zaslaný výsledok napr.:
        procesor Intel Core 2 Duo E8400 :: 5456,24 MHz
        nárast pretaktovania = 2456,24 MHz
        výpočet ->> 2456,24 : 3,10671 = 790,62
        bodové ohodnotenie súťažného výsledku = 790,62 b

  •     Týmto spôsobom bude v najväčšej možnej miere zohľadnený rozdielny taktovací potenciál procesorov a postavený do jednej východiskovej roviny pre všetky procesory. Procesory s menším taktovacím potenciálom majú menší nárast pretaktovania s čím súvisí i menšia hodnota frekvencie nárastu pripadajúca na jeden bod. Pri procesoroch s vyšším taktovacím potenciálom, a zároveň predpokladom vyššieho pretaktovania predstavuje hodnota jedného bodu vyššiu hodnotu frekvencie. Možnosti pre všetkých súťažiacich sa týmto spôsobom maximálne zrovnoprávnia.
  •     V prípade prihlásenia rekordného výsledku do súťažnej kvalifikácie, teda vyššieho pretaktovania procesora, ako zaznamenaného na serveri hwbot.org do dňa 3.11. 2008 pre daný typ procesora, bude samozrejme bodové ohodnotenie daného výsledku vyššie ako 1000 bodov, čo je dané spôsobom výpočtu.
  •     Zdokumentovanie pretaktovania procesora je pri registrácii do súťaže požadované prostredníctvom validovaného výsledku aplikácie CPU-Z. Validácia súťažného výsledku na stránke www.valid.x86-secret.com musí prebehnúť výhradne v čase konania kvalifikácie. Okrem údajov samotného validu taktu procesora musí validácia obsahovať v položke "Name : "presný názov súťažného tímu, za ktorým musí byť v zátvorke doplnený text "(pc.sk)". Týmto sa odstráni potenciálna možnosť zneužitia iných ako súťažných výsledkov na účely kvalifikácie.
    • Ukážka správne validovaného výsledku - valid CPU-Z (samozrejme kvalifikačný výsledok musí obsahovať časový údaj jeho vytvorenia výhradne v čase konania kvalifikácie)
  •     Do kvalifikácie v tejto kategórii môžu súťažné tímy (súťažiaci) prihlásiť výsledok ktoréhokoľvek procesora uvedeného a zdokumentovaného v databázach CPU-Z (Intel, AMD), zhliadnuteľných v sekcii "Databázy" na stránke súťaže.


Druhá kategória kvalifikácie :

V druhej kvalifikačnej časti ide o dosiahnutie najlepšieho = najvyššieho bodového hodnotenia benchmarkovej aplikácie 3Dmark05, zameranej primárne na výkon grafickej karty, ktoré bude porovnané a vyhodnotené v priamej súvislosti s najlepším dosiahnutým výsledkom presne daného typu grafickej karty, zdokumentovaného na serveri www.hwbot.org.
  •     Za najvyššiu dosiahnutú bodovú hodnotu 3dMark05 určitého typu grafickej karty bude považovaný najlepší výsledok práve len toho presne určitého typu grafickej karty, zdokumentovaný v spracovanej databáze výsledkov aplikácie 3DMark05 zo servera hwbot.org ku dňu 3.11. 2008, ktorému bude priradená hodnota 1000 kvalifikačných bodov. Každý typ grafickej karty bude mať teda vlastnú hodnotu 3dMark05 vyjadrujúcu 1000 bodov.
  •     Uvedená najlepšia hodnota pre každú grafickú kartu v 3DMark05 bude predstavovať hodnotu kvalifikačných 1000 bodov. Na rozdiel od princípu v prvej kategórii kvalifikácie, kedy sa rátalo s defaultnou hodnotou, tu sa bude považovať za nulové kvalifikačné bodové hodnotenie, nulová hodnota 3DMark05. Dôvod je prostý, presná defaultná hodnota výsledku v 3DMark05 pre každý typ grafickej karty sa stanoviť nedá. Z toho dôvodu sa bude teda v prípade druhej kategórie kvalifikácie rátať s nulovou hodnotou 3Dmark05.
  •     Jednoduchým výpočtom, podielom najlepšieho výsledku pre daný typ grafickej karty v aplikácii 3DMark05 a bodovej hodnoty 1000, bude zistená hodnota vyjadrujúca jeden kvalifikačný bod pre ten daný určitý typ grafickej karty.
  • Každý výsledok grafickej karty v aplikácii 3Dmark05 riadne prihlásený do kvalifikácie, spĺňajúci všetky náležitosti pravidiel, sa preráta podielom dosiahnutého výsledku 3DMark05 a hodnoty jedného kvalifikačného bodu predstavujúcu daný typ grafickej karty.

      Názorný príklad :
        grafická karta GeForce 8800 GTS 512 Mb
        najvyšší dosiahnutý výsledok v 3DMark05 (hwbot.org) = 34865 marks = 1000 b
        1 b = 34,865 marks

        súťažiacim zaslaný výsledok napr.:
        grafická karta GeForce 8800 GTS 512 Mb
        dosiahnutý výsledok v 3DMark05 = 29714 marks
        výpočet ->> 29714 : 34,865 = 852,26
        bodové ohodnotenie súťažného výsledku = 852,26 b

  •     Týmto spôsobom bude v maximálnej možnej miere zohľadnený rozdielny výkonnostný potenciál grafických kariet a postavený do jednej východiskovej roviny pre všetky grafické karty. Grafické karty s menším výkonnostným potenciálom majú slabšie výsledky v 3DMark05 s čím súvisí i menšia hodnota 3dmark bodu pripadajúca na jeden bod kvalifikačný. Pri grafických kartách s vyšším potenciálom výkonu, a zároveň predpokladom vyššieho hodnotenie v 3Dmark05, predstavuje hodnota jedného kvalifikačného bodu vyššiu hodnotu 3DMark bodu. Možnosti pre všetkých súťažiacich sa týmto spôsobom maximálne zrovnoprávnia.
  •     V prípade prihlásenia rekordného výsledku do súťažnej kvalifikácie, teda vyššieho hodnotenia 3DMark05, ako zaznamenaného na serveri hwbot.org do dňa 3.11. 2008 pre daný typ grafickej karty, bude samozrejme bodové ohodnotenie daného výsledku vyššie ako 1000 bodov, čo je dané spôsobom výpočtu.
  •     Zdokumentovanie dosiahnutého výsledku v aplikácii 3DMark05 je pri registrácii do súťaže požadované prostredníctvom zaslania zosnímanej obrazovky (ďalej len "screen") s obsahom potrebných údajov:
      -> okno výsledku 3Dmark05
      -> okno výsledkov subtestov 3Dmark05
      -> okno nastavení 3Dmark05
      -> okno aplikácie GPU-Z
      -> okno aplikácie CPU-Z
  •     Dosiahnutie kvalifikačného výsledku 3DMark05 aplikácie musí prebehnúť na defaultných nastaveniach (rozlíšenie 1024x768pix). a výhradne v čase konania kvalifikácie. Okrem uvedených údajov musí byť ako pozadie obrazovky pri screenovaní použité oficiálne pozadie kvalifikácie, stiahnuteľné na stráke www.pc.sk. Týmto sa odstráni potenciálna možnosť zneužitia iných ako súťažných výsledkov na účely kvalifikácie.
  •     Do kvalifikácie v tejto kategórii môžu súťažné tímy (súťažiaci) prihlásiť výsledok ktorejkoľvek grafickej karty uvedenej a zdokumentovanej databázach 3DMark05 (ATI, nVidia), zhliadnuteľných v sekcii "Databázy" na stránke súťaže






Pravidlá súťaže





Pravidlá súťaže „Majstrovstvá Slovenska v pretaktovaní“.



  1. Organizátor súťaže

Internetový denník www.pc.sk / www.pretaktovanie.sk - spoločnosť HWSK s. r. o., so sídlom: Južná trieda 37, 040 01 Košice, IČO: 36 200 751 (ďalej len „organizátor“).



  2. Termín konania súťaže

Súťaž prebieha v termíne od 11.11. 2008 do 10.1. 2009 (ďalej len „čas konania súťaže“). Priebeh súťaže je rozdelený do dvoch fáz, a to:
  • 1. fáza súťaže - kvalifikácia, prebiehajúca od 11.11. 2008 - 00.00 hod. do 15.12. 2008 - 24:00 hod. (ďalej len „čas konania kvalifikácie“)
  • 2. fáza súťaže - finálové kolo, ktoré sa uskutoční 10.1. 2009 - 10.00-18.00 hod. v mieste vyvrcholenia súťaže „Centrum kultúry, Nové Zámky, Nábrežná 24“ (ďalej len „čas konania finále súťaže“)


  3. Účasť v súťaži
  •     Súťažiacim (členom súťažného tímu) sa môže stať iba fyzická osoba staršia ako 15 rokov dovŕšených ku dňu 11.11. 2008, ktorá úplným, riadnym a pravdivým spôsobom vyplní registračný (súťažný) formulár (meno, priezvisko, e-mail, kontaktná adresa), umiestnený na internetových stránkach www.pc.sk a splní všetky podmienky a náležitosti prihlásenia do súťaže (ďalej len „súťažiaci“ alebo „účastník súťaže“).
  •     Do súťaže budú zaradení iba tí súťažiaci (súťažné tímy), ktorí úplne splnia stanovené podmienky a uvedú do registračného formulára iba pravdivé informácie. V prípade, ak sa zistí, a to aj po skončení súťaže, že účastník súťaže (súťažný tím, či len jeden člen súťažného tímu) nesplnil podmienky účasti v súťaži, alebo že konal v rozpore s pravidlami súťaže, môže byť súťažný tím zo súťaže vylúčený, prípadne sa naňho hľadí, akoby sa súťaže nikdy nezúčastnil (pri nesplnení podmienok účasti v súťaži). Rovnako môže v takom prípade organizátor rozhodnúť, že daná osoba (tím) stráca nárok na akúkoľvek výhodu plynúcu jej zo súťaže, najmä na výhru.
  •     O realizácii, priebehu súťaže, ako aj o právach a povinnostiach účastníkov súťaže, prípadne o splnení podmienok účasti v súťaži a dodržaní pravidiel súťaže rozhoduje organizátor samostatne, na základe vlastného uváženia a s konečnou platnosťou.
  •     Súťažiaci (súťažné tímy) sa môžu registrovať prihlasovacím formulárom bez obmedzenia počtu prihlášok (zaslaním výsledkov). Zaradená do súťaže bude ale zo všetkých prihlášok jedného súťažiaceho (súťažného tímu) len jedna prihláška, tá s najlepším dosiahnutým výsledkom.


  4. Princíp a pravidlá súťaže

Súťaž „Majstrovstvá Slovenska v pretaktovaní“ je rozdelená na dve, na seba nadväzujúce, časti:
  • 1. časť súťaže - kvalifikačná, kde sa v čase konania kvalifikácie (bod 2) prihlasujú prostredníctvom registračného (prihlasovacieho) formulára súťažné dvojčlenné tímy, prípadne aj súťažiaci len samostatne, s výsledkami dosiahnutými na vlastných počítačových zostavách.
  • 2. časť súťaže - finálová, do ktorej postupujú tri súťažné tímy (súťažiaci) s dosiahnutými najvyššími bodovými ohodnoteniami v kvalifikácii, teda víťazi kvalifikácie, ktorí v nej obsadili prvé tri miesta. Účasť do plného počtu súťažných tímov doplnia nasadené dvojčlenné tímy Českej republiky. Súťažné tímy budú mať v tomto finálovom kole k dispozícii identické počítačové zostavy.

Kvalifikácia súťaže v sebe zahŕňa dve samostatné kategórie pretaktovania, kedy sa pri celkovom hodnotení kvalifikačnej časti výsledky oboch kategórií zrátavajú a následne vyhodnocujú prostredníctvom bodového ohodnotenia. Lepšie poradie v kvalifikačnej časti súťaže zabezpečuje vyššie bodové ohodnotenie.

V prvej kategórii kvalifikácie ide o dosiahnutie najlepšieho = najvyššieho pretaktovania procesora, ktoré bude porovnané a vyhodnotené v priamej súvislosti s najlepším dosiahnutým výsledkom presne daného typu procesora, zdokumentovaného na serveri www.hwbot.org, čo je server zaoberajúci sa zhromažďovaním informácií počítačového hardvéru s najrozsiahlejšou databázou príslušných výsledkov.

   Vyhodnocovanie kvalifikácie v tejto prvej kategórii bude prebiehať nasledovne:
  •     Za maximálne pretaktovanie určitého typu procesora bude považovaný najlepší výsledok práve len toho presne určitého typu procesora, zdokumentovaný v spracovanej databáze výsledkov aplikácie CPU-Z zo servera hwbot.org ku dňu 3.11. 2008, ktorému bude priradená hodnota 1000 kvalifikačných bodov. Každý typ procesora bude mať teda vlastnú hodnotu maximálneho pretaktovania vyjadrujúcu 1000 bodov.
  •     Uvedená najlepšia hodnota taktu procesora bude braná vzhľadom k defaultnej hodnote taktu toho daného určitého typu procesora, kedy jednoduchým výpočtom rozdielu dosiahnutého a defaultného taktu procesora dostaneme frekvenčný nárast pretaktovania vyjadrujúci práve hodnotu 1000 bodov.
  •     Ďalším jednoduchým výpočtom, podielom nárastu pretaktovania (MHz) a bodovej hodnoty 1000, bude zistená hodnota frekvencie nárastu taktu vyjadrujúca jeden bod. Pre každý typ procesora bude mať hodnota jedného bodu teda inú hodnotu nárastu frekvencie. Nulovú bodovú hodnotu budú mať všetky procesory na vlastných defaultných hodnotách taktu.
  •     Každý výsledok pretaktovania procesora, riadne prihlásený do kvalifikácie, spĺňajúci všetky náležitosti pravidiel, sa preráta podielom nárastu taktu a hodnoty jedného bodu predstavujúcu daný typ procesora.

      Názorný príklad :
        procesor Intel Core 2 Duo E8400
        defaultný takt = 3000,00 MHz
        maximálne pretaktovanie (hwbot.org) = 6106,71 MHz
        nárast pretaktovania = 3106,71 MHz = 1000 b
        1 b = 3,10671 MHz

      súťažiacim zaslaný výsledok napr.:
        procesor Intel Core 2 Duo E8400 :: 5456,24 MHz
        nárast pretaktovania = 2456,24 MHz
        výpočet ->> 2456,24 : 3,10671 = 790,62
        bodové ohodnotenie súťažného výsledku = 790,62 b

  •     Týmto spôsobom bude v najväčšej možnej miere zohľadnený rozdielny taktovací potenciál procesorov a postavený do jednej východiskovej roviny pre všetky procesory. Procesory s menším taktovacím potenciálom majú menší nárast pretaktovania s čím súvisí i menšia hodnota frekvencie nárastu pripadajúca na jeden bod. Pri procesoroch s vyšším taktovacím potenciálom, a zároveň predpokladom vyššieho pretaktovania predstavuje hodnota jedného bodu vyššiu hodnotu frekvencie. Možnosti pre všetkých súťažiacich sa týmto spôsobom maximálne zrovnoprávnia.
  •     V prípade prihlásenia rekordného výsledku do súťažnej kvalifikácie, teda vyššieho pretaktovania procesora, ako zaznamenaného na serveri hwbot.org do dňa 3.11. 2008 pre daný typ procesora, bude samozrejme bodové ohodnotenie daného výsledku vyššie ako 1000 bodov, čo je dané spôsobom výpočtu.
  •     Zdokumentovanie pretaktovania procesora je pri registrácii do súťaže požadované prostredníctvom validovaného výsledku aplikácie CPU-Z. Validácia súťažného výsledku na stránke www.valid.x86-secret.com musí prebehnúť výhradne v čase konania kvalifikácie. Okrem údajov samotného validu taktu procesora musí validácia obsahovať v položke "Name : "presný názov súťažného tímu, za ktorým musí byť v zátvorke doplnený text "(pc.sk)", čím sa odstráni potenciálna možnosť zneužitia iných ako súťažných výsledkov na účely kvalifikácie tejto súťaže.
    • Ukážka správne validovaného výsledku - valid CPU-Z (samozrejme kvalifikačný výsledok musí obsahovať časový údaj jeho vytvorenia výhradne v čase konania kvalifikácie)
  •     Do kvalifikácie v tejto kategórii môžu súťažné tímy (súťažiaci) prihlásiť výsledok ktoréhokoľvek procesora uvedeného a zdokumentovaného v databázach CPU-Z (Intel, AMD), zhliadnuteľných na stránkach www.pc.sk.

V druhej kategórii kvalifikácie ide o dosiahnutie najlepšieho = najvyššieho bodového hodnotenia benchmarkovej aplikácie 3Dmark05, zameranej primárne na výkon grafickej karty, ktoré bude porovnané a vyhodnotené v priamej súvislosti s najlepším dosiahnutým výsledkom presne daného typu grafickej karty, zdokumentovaného na serveri www.hwbot.org.

   Vyhodnocovanie kvalifikácie v tejto kategórii bude prebiehať nasledovne:
  •     Za najvyššiu dosiahnutú bodovú hodnotu 3dMark05 určitého typu grafickej karty bude považovaný najlepší výsledok práve len toho presne určitého typu grafickej karty, zdokumentovaný v spracovanej databáze výsledkov aplikácie 3DMark05 zo servera hwbot.org ku dňu 3.11. 2008, ktorému bude priradená hodnota 1000 kvalifikačných bodov. Každý typ grafickej karty bude mať teda vlastnú hodnotu 3dMark05 vyjadrujúcu 1000 bodov.
  •     Uvedená najlepšia hodnota pre každú grafickú kartu v 3DMark05 bude predstavovať hodnotu kvalifikačných 1000 bodov. Na rozdiel od princípu v prvej kategórii kvalifikácie, kedy sa rátalo s defaultnou hodnotou, tu sa bude považovať za nulové kvalifikačné bodové hodnotenie nulová hodnota 3DMark05. Dôvod je prostý, presná defaultná hodnota výsledku v 3DMark05 pre každý typ grafickej karty sa stanoviť nedá. Z toho dôvodu sa bude teda v prípade druhej kategórie kvalifikácie rátať s nulovou hodnotou 3Dmark05.
  •     Jednoduchým výpočtom, podielom najlepšieho výsledku pre daný typ grafickej karty v aplikácii 3DMark05 a bodovej hodnoty 1000, bude zistená hodnota vyjadrujúca jeden kvalifikačný bod pre ten daný určitý typ grafickej karty.
  • Každý výsledok grafickej karty v aplikácii 3Dmark05, riadne prihlásený do kvalifikácie, spĺňajúci všetky náležitosti pravidiel, sa preráta podielom dosiahnutého výsledku 3DMark05 a hodnoty jedného kvalifikačného bodu predstavujúcu daný typ grafickej karty.

      Názorný príklad :
        grafická karta GeForce 8800 GTS 512 Mb
        najvyšší dosiahnutý výsledok v 3DMark05 (hwbot.org) = 34865 marks
        1 b = 34,865 marks

        súťažiacim zaslaný výsledok napr.:
        grafická karta GeForce 8800 GTS 512 Mb
        dosiahnutý výsledok v 3DMark05 = 29714 marks
        výpočet ->> 29714 : 34,865 = 852,26
        bodové ohodnotenie súťažného výsledku = 852,26 b

  •     Týmto spôsobom bude v maximálnej možnej miere zohľadnený rozdielny výkonnostný potenciál grafických kariet a postavený do jednej východiskovej roviny pre všetky grafické karty. Grafické karty s menším výkonnostným potenciálom majú slabšie výsledky v 3DMark05 s čím súvisí i menšia hodnota 3Dmark bodu pripadajúca na jeden bod kvalifikačný. Pri grafických kartách s vyšším potenciálom výkonu, a zároveň predpokladom vyššieho hodnotenia v 3Dmark05, predstavuje hodnota jedného kvalifikačného bodu vyššiu hodnotu 3DMark bodu. Možnosti pre všetkých súťažiacich sa týmto spôsobom zrovnoprávnia v maximálnej možnej miere.
  •     V prípade prihlásenia rekordného výsledku do súťažnej kvalifikácie, teda vyššieho hodnotenia 3DMark05, ako zaznamenaného na serveri hwbot.org do dňa 3.11. 2008 pre daný typ grafickej karty, bude samozrejme bodové ohodnotenie daného výsledku vyššie ako 1000 bodov, čo je dané spôsobom výpočtu.
  •     Zdokumentovanie dosiahnutého výsledku v aplikácii 3DMark05 je pri registrácii do súťaže požadované prostredníctvom zaslania zosnímanej obrazovky (ďalej len "screen") s obsahom potrebných údajov:
      -> okno výsledku 3Dmark05
      -> okno výsledkov subtestov 3Dmark05
      -> okno nastavení 3Dmark05
      -> okno aplikácie GPU-Z
      -> okno aplikácie CPU-Z
  •     Dosiahnutie kvalifikačného výsledku 3DMark05 aplikácie musí prebehnúť na defaultných nastaveniach (rozlíšenie 1024x768pix). a výhradne v čase konania kvalifikácie. Okrem uvedených údajov musí byť ako pozadie obrazovky pri screenovaní použité oficiálne pozadie kvalifikácie, stiahnuteľné na stráke www.pc.sk, čím sa odstráni potenciálna možnosť zneužitia iných ako súťažných výsledkov na účely kvalifikácie tejto súťaže.
  •     Do kvalifikácie v tejto kategórii môžu súťažné tímy (súťažiaci) prihlásiť výsledok ktorejkoľvek grafickej karty uvedenej a zdokumentovanej v databázach 3DMark05 (ATI, nVidia), zhliadnuteľných na stránkach www.pc.sk.
V prípade, že rovnaké bodové skóre v kvalifikácii (v rámci postupu do kola finálového) dosiahnu dva a viac súťažných tímov (súťažiacich), rozhodne o poradí čas odoslania prihlasovacieho formulára. Lepšie umiestnenie získava súťažný tím (súťažiaci) so skorším časom odoslania kvalifikačného výsledku.


Finále súťaže, do ktorého postupujú tri najlepšie tímy kvalifikácie súčasne s dvoma nasadenými tímami Českej republiky, v sebe zahŕňa opäť dve samostatné kategórie, kedy sa pri celkovom hodnotení vyráta priemer z dosiahnutých poradí v oboch kategóriách. Víťazom finále, a teda aj celej súťaže „Majstrovstvá Slovenska v pretaktovaní“ sa stáva súťažný tím (súťažiaci) s najlepším dosiahnutým priemerným umiestnením v oboch kategóriách finále súťaže.

V prvej kategórii finálového kola súťaže ide o dosiahnutie najlepšieho = najmenšieho času v aplikácii Super Pi - 1M, ktoré bude porovnané a vyhodnotené v súvislosti s dosiahnutými výsledkami finálových súperov. Najlepší dosiahnutý výsledok zabezpečuje finálovému tímu najlepšie umiestnenie v prvej kategórii, výsledok najhorší zasa umiestnenie najhoršie.

V druhej kategórii finálového kola súťaže ide o dosiahnutie najlepšieho = najvyššieho bodového hodnotenia benchmarkovej aplikácie 3Dmark, ktoré bude porovnané a vyhodnotené v súvislosti s dosiahnutými výsledkami finálových súperov. Najlepší (najvyšší) dosiahnutý výsledok zabezpečuje finálovému tímu najlepšie umiestnenie v druhej kategórii, výsledok najhorší zasa umiestnenie najhoršie.

V prípade, že rovnaký priemer umiestnení dosiahnu dva a viac súťažných tímov (súťažiacich), rozhodne o poradí dosiahnutý výsledok v prvej kategórii finálového kola, teda v aplikácii Super Pi - 1M. Lepšie celkové umiestnenie získava súťažný tím (súťažiaci) s dosiahnutým lepším časom v aplikácii Super Pi - 1M.



  5. Výhry v súťaži

Výhry v súťaži sú vecného charakteru - hardvér & softvér dodaný sponzormi. Aktualizovaný bude k dátumu konania finále súťaže, kvôli "rýchlemu" napredovaniu technológií i produktov v tejto oblasti, čiže zabezpečeniu najlepších cien v rámci možností k 10.1. 2009.



  6. Všeobecné podmienky
  •     Účasťou v súťaži vyjadruje súťažiaci svoj súhlas s pravidlami súťaže a zaväzuje sa ich plne dodržiavať.
  •     Ak sa organizátor súťaže dozvie, že súťažiaci (člen súťažiaceho tímu) na účely súťaže poskytol nepravdivé údaje alebo informácie, organizátor súťaže bude oprávnený vylúčiť takéhoto súťažiaceho (súťažiaci tím) zo súťaže v ktorejkoľvek fáze súťaže (či kvalifikácii alebo priamo vo finálovom kole), pričom jeho nárok na výhru tým zaniká. Organizátor súťaže si taktiež vyhradzuje právo vylúčiť zo súťaže takého účastníka (súťažiaci tím), ktorý by konal v rozpore s pravidlami súťaže, pokúsil sa získať výhru podvodným konaním, alebo ktorý by svojim konaním akokoľvek poškodzoval dobré meno organizátora súťaže.
  •     Účastník súhlasí, aby mu organizátor zasielal informačné materiály, prípadne ho kontaktoval za účelom poskytnutia informácií priamo súvisiacich so súťažou.
  •     Účasť v súťaži ani výhry nie je možné vymáhať právnou cestou. Alternatívne plnenie v peniazoch mimo stanoveného alebo dohodnutého sa nepripúšťa.
  •     Organizátor nepreberá voči účastníkom súťaže žiadne iné záväzky a títo nemajú nárok na akékoľvek iné plnenia, ako uvedené v týchto pravidlách.
  •     Účasťou v súťaži súťažiaci potvrdzuje, že je starší ako 15 rokov. V prípade neplnoletosti účastníka postupujúceho do finálového kola súťaže bude organizátorom vyžadovaný podpis jeho zákonného zástupcu s plným súhlasom na účasti.
  •     Organizátor súťaže si vyhradzuje právo kedykoľvek pozmeniť alebo upraviť pravidlá súťaže, či súťaž úplne zrušiť bez udania dôvodov a stanovenia náhrady.
  •     Organizátor nie je zodpovedný za akékoľvek poškodenie hardvéru vo vlastníctve súťažiacich, ani inej súčasti využitej pri dosahovaní kvalifikačných výsledkov tejto súťaže.
  •     Prevádzkovateľ súťaže nezodpovedá za žiadnu ujmu na zdraví osôb, ktoré sa súťaže zúčastnia.
  •     Pravidlá môžu byť v skrátenej verzii komunikované na propagačných materiáloch v súvislosti so súťažou, avšak tieto úplné pravidlá sú považované v rámci súťaže za jediné, úplné a konečné.
  •     Organizátor vlastní autorské práva k obrazovým materiálom obsiahnutým v prihláške v rozsahu, ktorý mu umožňuje tieto materiály uverejňovať a ďalej nakladať s obrazovými materiálmi súťažiacich (súťažných tímov) za účelom propagácie súťaže s tým, že mu náleží predovšetkým právo uverejňovať tieto materiály na internetovej adrese www.pc.sk / www.pretaktovanie.sk a ďalej v rámci mediálnej propagácie súťaže.


  7. Osobné údaje
  •     V zmysle zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov, v znení neskorších zmien účastník poskytuje svoje osobné údaje dobrovoľne a udeľuje vyplnením súťažného formuláru svoj súhlas na zaradenie a spracovanie osobných údajov uvedených v bode 3 do databázy organizátora. Poskytnuté osobné údaje bude využívať organizátor výhradne na zasielanie materiálov týkajúcich sa súťaže, ktorými bude účastník informovaný o priebehu a výsledkoch súťaže a na overenie prihlasovacích údajov s údajmi skutočnými v mieste konania finálového kola súťaže. Uvedené súhlasy so spracúvaním osobných údajov a poskytnutie týchto osobných údajov sa udeľujú na vopred neurčenú dobu.
  •     Výhercovia súťaže udeľujú svoj súhlas na poskytnutie alebo zverejnenie svojich osobných údajov organizátorom súťaže v rozsahu: titul, meno, priezvisko, adresa, ďalej podobizní a obrazových či zvukových záznamov výhercov v oznamovacích prostriedkoch a v propagačných, reklamných a marketingových materiáloch organizátora po čas 10-tich rokov od dokončenia tejto súťaže. Uvedený súhlas sa udeľuje dobrovoľne a bez nároku na akúkoľvek finančnú odmenu.


  8. Záverečné ustanovenia

Účastníci súťaže sa môžu oboznámiť s jej oficiálnymi pravidlami na internetovej stránke organizátora www.pc.sk / www.pretaktovanie.sk. Účastníci zapojením sa do súťaže vyjadrujú svoj súhlas riadiť sa týmito oficiálnymi pravidlami. Súťažiaci (súťažný tím) nebude do súťaže zaradený, pokiaľ plne nesúhlasí s týmito pravidlami a nesplní požiadavky z nich pre neho vyplývajúce.





LAN - párty

Paralelne s uskutočnením finálového kola súťaže "Majstrovstvá Slovenska v pretaktovaní" sa uskutoční trojdňová veľká LAN-párty pre 60 účastníkov, ktorá začne deň pred finále súťaže a skončí deň po nej, tj. 9-11.1. 2009 (9.1. 18:00 – 11.1. 12:00).
Zaregistrovať sa na LAN párty môžete na stránke http://www.pc.sk/modules.php?name=ocskLAN.
LAN-párty prebehne v rovnakých priestoroch ako majstrovstvá - Centrum kultúry Nové Zámky, Nábrežná 24. Cena za účasť na LAN-párty je 300,Sk, pričom je v nej zahrnutý balík nadštandardných služieb:
  • vstup na majstrovstvá v pretaktovaní
  • už pripravená nakáblovaná sieť
  • tričko akcie
  • reklamné predmety pc.sk, pretaktovanie.sk a sponzorov akcie
  • ...pokúsime sa zabezpečiť aj drobné občerstvenie ktoré bude zahrnuté v cene lístka.


Platbu realizujte do dvoch týždňov po zaregistrovaní sa na LAN párty, prevodom na náš účet 2622716264 / 1100 v Tatrabanke. V popise platby platby uveďte: Poplatok samp+LAN a Vaše meno a priezvisko. Keďže vieme že niektorí nemajú vlastný účet prípadne majú iný problém s platbami internetbankingom, umožňujem združenú platbu, keď jeden účastník zaplatí za viacero účastníkov v jedinej platbe. Združená platba je možnosť pre viacerých účastnikov zaplatiť jednou platbou. Do poľa Poznámka registračného formulára LAN párty napíše mena účastníkov za ktorých platí. Všetci účastníci združenej platby sa však musia zaregistrovať, pričom ostatní napíšu do poľa Poznámka reg. formulára kto za nich platí.
Dohodnúť sa na združených platbách môžte v tomto threade diskusného fóra. Keďže platieb bude pri predpokladanom počte účastníkov pomerne veľa, pre jednoduchosť uvítame čím viac združených platieb. Každý účastník hromadnej platby dostane zadarmo naviac jedno pero pretaktovanie.sk alebo pc.sk podľa jeho výberu.

  • Podmienky účasti na LAN-párty:
    • Vlastný počítač, prípadne notebook
    • Sieťová karta v počítači (notebooku)
    • Slúchadlá (používať vlastné reproduktory je zakázané)
    • Vlastný predlžovací napájací kábel (min. 3 zásuvky)
  • Registrácia na LAN párty začína 11.11. a potrvá do 15.12. 2008 alebo do zaplnenia kapacity akcie - 60 miest.
  • Registračný formulár je dostupný cez menu oficiálnej stránky akcie - priamy link.
  • Pred registráciou je nutné prečítať si pravidlá LAN-párty, taktiež dostupné cez menu stránky akcie - priamy link.
  • K ľahšiemu zorientovaniu sa pri doprave na miesto uskutočnenia akcie je vytvorená podstrana s mapami miesta objektu. Označenie objektu Centra Kultúry na týchto mapách, respektíve satelitných snímkoch, je dostatočne výrazné, aby ho neprehliadol nik.
  • ...rovnako si každý nájde i prehľad možností ubytovania, ak by potreboval k prespaniu zaužívané pohodlie postele.




Účastníci LAN-párty už pri registrácii na túto LAN-párty majú možnosť predbežne nahlásiť svoj záujem o obed v sobotu 10.1. 2009. Ponuku tejto formy stravy dostal organizátor LAN párty od prevádzkovateľa Centra kultúry, kde sa akcia uskutoční. Cena obeda bola prevádzkovateľom predbežne stanovená na 100,- Sk (3.32 €). Účastníci LAN-párty potvrdia 100%-nú objednávku obeda tesne pred uskutočnením LAN-párty, prípadne až na mieste konania akcie (upresnené bude včas). Okrem zabezpečenia uvedeného obeda, budeme kontaktovať pred akciou donáškové služby a pokúsime sa vybaviť dobrú ponuku cien na hromadný dovoz jedál, pizze. V prípade individuálneho stravovania účastníkov LAN-párty je tu vytvorený zoznam možností stravovania v Nových Zámkoch na oficiálnej stránke akcie .



Súťaž v casemodingu & Sponzori akcie

Súťaž v casemodingu

V deň konania majstrovstiev prebehne aj súťaž v casemoddingu o hodnotné ceny, ktoré budú upresnené v nasledujúcich týždňoch. O najlepších skrinkách rozhodne hlasovanie divákov počas súťažného dňa. Každý divák a účastník LAN párty dostane jeden hlasovací lístok. Na hlasovacom lístku označí skrinku, za ktorú hlasuje a vhodí hlasovací lístok do hlasovacieho boxu. Každý súťažiaci musí byť na mieste akcie najneskôr v moment začatia Majstrovstiev Slovenska v pretaktovaní, tj. o 10:00 10. januára 2009. Hlasovanie bude prebiehať v daný deň od 13:00 do 17:00. Víťaz sa vyhlási v bloku vyhlasovania víťazov akcií konaných v rámci celej udalosti, tj. v ten istý deň medzi 18:00 a 18:30 (približne hodinu po uzavretí hlasovania).

Predpokladáme že účastníci tejto súťaže sa budú chcieť zúčastniť LAN párty a tak postačí ak sa na ňu zaregistrujú a do poznámky prihlasovacieho formulára uvedú "účasť na casemoding súťaži". Ak by ste sa chceli zúčastniť len samotnej casemodde súťaže, napíšte nám prosím email na adresu admin@pretaktovanie.sk. Oznámiť svoju účasť na casemodding súťaži môžte do troch dní pred začatím akcie, tj. do 7.1. 2009.

Súťaž ma jedinú všeobecnú kategóriu "najlepší casemodding".



Sponzori akcie


Sponzormi akcie sú spoločnosti
Gigabyte, Intel, Samsung, Kingston, Linde, Ovislink, Microsoft, Noctua.







    





    













Add new comment
TOPlist