Shazam sme doteraz poznali hlavne pre rozoznávanie hudobných diel, po novom vie identifikovať aj vizuálne.
Aplikácia využíva samozrejme mobilnú kameru pomocou ktorej skenuje statické obrázky. Následne vyhľadáva zhodu a vie zobraziť dodatočné informácie, interaktívny obsah či iné ponuky. Pre novú funkciu stačí povoliť Shazamu používať kameru, netreba zabudnúť, že aplikáciu je najprv nutné updateovať. Pokiaľ obrázok či QR kód patrí k akémusi „participovanému“ partnerovi obsah sa zobrazí. Nie je možné rozoznávať všetko na čo si len pomyslíte, ale i tak sú možnosti veľké – od DVD cez knihy, filmové plagáty, pohľadnice či iné. Medzi prvými partnermi sú – Blue Soho, Disney, Esquire, Sports Illustrated či WSJ Magazine. Niekto môže poukázať nato, že nová funkcia je skôr nástroj marketingu, na druhej strane pre niekoho to môže byť zaujímavá funkcionalita. Pre zaujímavosť – Shazam používa viac než 100 miliónov používateľov mesačne.
Podobnú funkcionalitu ponúka aj Microsoft v rámci svojho Windows Phone či SoundHound. Zaujímavá môže byť aj aplikácia Leafsnap, ktorá umožňuje rozoznávať kvety či Bird Song ID, ktorá dokáže podľa nahratého hlasu rozoznať samotný druh vtáka.
Zdroj: techspot
Add new comment