Vyhnúť sa reklame na internete je čoraz viac náročné.
Po tom, ako z App Store zmizol najsťahovanejší ad-block pre iOS 9, Peace, bol nahradený na najvyššom stupienku aplikáciou rovnakého typu s názvom Crystal. Tento ad-block sa stal dokonca najpredávanejšou platenou aplikáciou na celom App Store pre mobilné platformy. Podľa informácii The Wall Street Journal, vývojár Dean Murphy zarobil na predaji 99 centovej aplikácii už okolo 75.000 dolárov.
Pozoruhodný kúsok, no vývojárom je to stále málo. Murphy a tím okolo Adblock Pro dospeli k dohode, ktorá umožňuje firmám zaplatiť si za to, že ich reklama prejde filtrom aplikácie.
V reálnom svete to nie je žiadna novinka. Vyše 70 spoločností, medzi ktorými nechýba Google alebo Microsoft, si už dnes platí za to, aby ich reklamy prešli cez blokovacie programy. Je tu ale priestor na zväčšenie tohto portfólia, podľa predstaviteľov Adblock Pro, až na číslo 700. Presne toľko spoločností momentálne spĺňa kritéria na „prechod“ cez filter.
Žijeme v podivnom svete, kde si vývojári ad-blocku nechávajú platiť od užívateľov za neposkytovanie reklamy, a na druhej strane inkasujú nemalé peniaze od firiem, ktoré chcú práve tú svoju reklamu dostať k užívateľom za každú cenu.
Zdroj: theverge
Add new comment