Zakladateľ Oculus Rift, Palmer Luckey, rozvíril pokojné vody ohľadom podpory jeho okuliarov na virtuálnu realitu pre Mac zariadenia.
Luckey tvrdí, že Apple nevyrába dostatočne výkonné počítače, aby dokázali poskytnúť používateľom plnohodnotný zážitok z virtuálnej reality. Hlavným problémom v Mac zariadeniach je absencia najvýkonnejších grafických kariet. Dokonca ani najdrahší Mac v ponuke Apple, za ktorý záujemca zaplatí cez 5500€, neponúka dostatočne výkonnú grafiku pre podporu Oculus Rift.
Grafika v Mac zariadeniach je skôr orientovaná pre podporu profesionálnych aplikácií. A práve v tomto bode nastáva problém. Kvalitné okuliare pre virtuálnu realitu potrebujú na svoj plynulý chod a najlepší možný zážitok, herné grafiky. Podľa odporúčaní výrobcu je potrebné mať minimálne tak výkonnú grafiku, akou je Nvidia GTX 970, prípadne vyššiu.
Takže pokiaľ sa Apple nezačne sústrediť na kvalitnejší grafický výkon vo svojich zariadeniach, nie je možné zabezpečiť podporu pre Oculus Rift. Vedenie Apple však vyjadrilo záujem o virtuálnu realitu. Tim Cook si myslí, že sa jedná o veľmi dobrú myšlienku a virtuálna realita poskytuje už dnes niekoľko zaujímavých aplikácií.
Zatiaľ nedokážeme predpovedať, čo prinesie budúcnosť, no v blízkej budúcnosti sa pravdepodobne podpory pre najvýkonnejšie VR zariadenia na platforme Mac nedočkáme.
Zdroj: theverge
Add new comment